Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › Skal & Skydd › Diverse frågor om skydd
-
AuthorPosts
-
Hej.
Har en iPhone 4 i utmärkt skick än så länge.
Använder bumper och något billigare displayskydd i dagsläget.
Vi antar att jag vill ha repskydd, inte fallskydd;
IS tycker jag förstör hela känslan med sitt apelsinliknande bubblande, och tröghet. Det skyddet jag har idag är ungefär som originalkänslan, men sitter istället rätt dåligt.
Finns det skydd som faktiskt sitter riktigt bra utan att förstöra känslan, eller ska man köpa ett skydd till baksidan och hoppa över skydd på skärmen?
Kommer jag att få problem med dessa berömda kortslutningar av antennen om jag tar bort min bumper?
Öven de billiga skydden fungerar mycket bra om man sätter dit de rätt.
Jag har själv numera ett vanligt antiglare skydd som vi själva säljer, jag satte dit den för nästan 6 månader sen och den sitter fortfarande bra.
Man skan nästan använda samma teknink som med is, altså lite vetska för att få den på plats, ett plastkort eller liknande för att trycka till och trycka ut alla bublor så sitter den som gjuten:)
Om du tar bort bumpern så kan du få problem med mottagningen, beroende på hur du håller i telefonen i kombination med mottagningsförhållande.
Jag tycker att man ska ha skydd både fram och bak, om man ska välja bara ett så välj i så fall bak, för där blir det repigt och fult mycket fortare än fram.Jag har aldrig förstått mig på skydd…
Man köper en mycket fint designad produkt och gömmer dem bakom extremt fula plastskal!? Helt befängt tycker jag.
Ok med det genomskinliga repskydded på glaset. Men allt annat förstår jag inte..Man köper väl inte en Porsche för att sedan åka runt i den med ful skyddsplast runt om den!?
Varför vill man skydda den mot fula repor med tjocka fula skal? Planerar man att sälja den?
Förklara för mig snälla! 🙂
@youfixit 90321 wrote:
Jag har aldrig förstått mig på skydd…
Man köper en mycket fint designad produkt och gömmer dem bakom extremt fula plastskal!? Helt befängt tycker jag.
Ok med det genomskinliga repskydded på glaset. Men allt annat förstår jag inte..Man köper väl inte en Porsche för att sedan åka runt i den med ful skyddsplast runt om den!?
Varför vill man skydda den mot fula repor med tjocka fula skal? Planerar man att sälja den?
Förklara för mig snälla! 🙂
Att skydda den från repor är ju för att jag inte vill ha repor under min tid som ägare.
Skulle jag ha en helt repig display skulle jag inte uppskatta den alls lika mycket
Till tidigare svar:
Jag köpte Copter, fram och bak. Monteringen gick 99% bra, men fick ett dammkorn både bak och fram.Körde utan bumper i natt på jobbet, där jag redan innan har taskig mottagning. Gick inte alls. Så fort jag höll normalt i luren så förlorade jag två pinnar, 3G och ibland till och med “ingen service”
Vart får man tag på skyddsplast till sidorna ? Ser att det följer med enstaka skyddspaket
Eftersom min nya lur för 5990:- inte klarar av att användas utan skydd så åkte bumpern på igen. Det resulterade i att mitt displayskydd för 245kr inte satt bra längre.
Så, snart har nog telefonen kostat 6990:- istället 😡
Till invisibleshiled så följer det med utskuren film till sidorna som också förebygger antenproblemet.
Bumper kan gärna sabba för skärmskydd och eller baksidesskydd@iPhoneReservdelar.se 90335 wrote:
Till invisibleshiled så följer det med utskuren film till sidorna som också förebygger antenproblemet.
Bumper kan gärna sabba för skärmskydd och eller baksidesskyddJo, jag vet.
Men har IS på min 3GS och kanske har skyddet blivit mer smooth nu för tiden. Gillar inte den där “apelsin”-känslan man får, och ser när man vinklar mobilen
Vet du om det har hänt något sista året med det “problemet”?
Och fungerar sidoskyddet av plast bra?
Körde utan bumper i natt på jobbet, där jag redan innan har taskig mottagning. Gick inte alls. Så fort jag höll normalt i luren så förlorade jag två pinnar, 3G och ibland till och med “ingen service”
Vad e det ni pratar om? Får man bättre mottagning om man har skydd?
@qua1nt 90473 wrote:
Körde utan bumper i natt på jobbet, där jag redan innan har taskig mottagning. Gick inte alls. Så fort jag höll normalt i luren så förlorade jag två pinnar, 3G och ibland till och med “ingen service”
Vad e det ni pratar om? Får man bättre mottagning om man har skydd?
Har du aldrig hört talas om death-grip eller antennproblem på iPhone 4?
Googla lite 😉
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.