Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Död 3GS
-
AuthorPosts
-
Skaffade mig en splirrans 3GS till jul. Har brukat den normalt och nu är det het plötsligt död? Surfade lite igår kväll, la den ifrån mig och nu stendöd.
Någon som har nån aning om vad det kan vara?
@jacobt 50729 wrote:
Skaffade mig en splirrans 3GS till jul. Har brukat den normalt och nu är det het plötsligt död? Surfade lite igår kväll, la den ifrån mig och nu stendöd.
Någon som har nån aning om vad det kan vara?
Lägg den på laddning en längre stund (vägguttag, inte USB)
Vaknar den inte av det så testa en reset, håll ned Home button + Power button tillsammans i 10 SekunderJag har precis samma problem! Men jag har redan testat allt som går, kopplat in till både dator och vägguttag utan något resultat. Har även testat reset. Inget fungerar! Vad ska man göra? Ska man gå till telia (där jag köpte den) eller istore?
@writtenonclouds 50740 wrote:
Jag har precis samma problem! Men jag har redan testat allt som går, kopplat in till både dator och vägguttag utan något resultat. Har även testat reset. Inget fungerar! Vad ska man göra? Ska man gå till telia (där jag köpte den) eller istore?
Där du köpte den.
@muffins 51557 wrote:
Finns inge rättsliga påföljder med en jailbreakad tele, då man inte gjort nå rättsliga brott.
Är mer att det strider mot garantin att jailbreaka sin tele.
ok, då är ett par tusen i rep kostnad det värsta som kan hända… finns det en möjlighet att dom inte märker att den är jailbreakad? om den är noll kan man lika gärna öppna telefonen å ta ur batteri… kan va värt ett försök
Möjligheter finns det överallt. Men eftersom man lämnar in en jb:ad lur och det bryter mot garantiärenden så får man väl stå sitt kast om de skulle kika upp det 😛
@soderd 51558 wrote:
ok, då är ett par tusen i rep kostnad det värsta som kan hända… finns det en möjlighet att dom inte märker att den är jailbreakad? om den är noll kan man lika gärna öppna telefonen å ta ur batteri… kan va värt ett försök
Är den helt död och du inte kan starta på nåt sätt så är chansen stor att de inte kommer att märka att den varit jailbreakt. Du ska inte försöka öppna mobilen för att det märks väldigt lätt och då gäller inte ditt garanti längre. Det är dessutom ingen lätt uppgift att ta ut batteriet.
@ponyboy 51591 wrote:
Är den helt död och du inte kan starta på nåt sätt så är chansen stor att de inte kommer att märka att den varit jailbreakt. Du ska inte försöka öppna mobilen för att det märks väldigt lätt och då gäller inte ditt garanti längre. Det är dessutom ingen lätt uppgift att ta ut batteriet.
En god anledning till att inte leka med bootlogon i Redsn0w/PwnageTool… tänk dig att behöva lämna in en jailbreakad telefon som bara visar upp en ananas innan den slocknar…:eek:
6-8000:- i sjön
Detta var ju jäkligt oroväckande.
Första fallet jag hör om, där en jailbreakad lur är totalhängd.
Det går inte återställa den eller nånting ?! Hittar inte iTunes den ?
@thian 51605 wrote:
Detta var ju jäkligt oroväckande.
Första fallet jag hör om, där en jailbreakad lur är totalhängd.
Det går inte återställa den eller nånting ?! Hittar inte iTunes den ?
Aja, jag tror nog han får till det efter ett par försök annars är det ju bara att lämna in den och se glad ut. Man brickar helt enkelt inte en 3GS utan att ha gjort något väldigt dumt
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.