död iphone 3g, eller?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone död iphone 3g, eller?

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Member
    Post count: 93

Hejsan!

Mitt problem uppkom efter att jag tappat min iphone i marken. Den svarar inte när jag försöker starta den, inte när jag försöker ladda den och inte när jag kopplar in den i datorn.

Jag började söka runt lite på internet och nästan alla svar handlar om att sätta den i DFU och återställa i iTunes, hade ju varit utmärkt om det funkat så i detta fallet. Men eftersom den inte svarar så kan jag inte göra så.

Nu till det riktigt lustiga, om jag trycker ner den i min gamla 2g docka så kommer apple loggan upp men startar om sig själv efter 5-10sec, detta gör den tills jag drar ur laddaren eller telefonen, den gör BARA så när jag har den i laddaren. Väl i dockan har jag försökt få mobilen i DFU men den loopar bara apple loggan, jag lyckas få den i restore mode (connect to iTunes) men när jag drar ut den så stängs den av och den svarar fortfarande inte på datorn.

Har ni någon idé?
    Tack

Zike
    Member
    Post count: 571

Lånar tråden lite.. Jag sitter i samma sitts med min gamla 3G. I iTunes lyckas jag dock nästan återställa den men med felkod 40 som resultat. En felkod som ingen vekar veta något om.. Min sambo insisterar på att hon inte tappat den vid tillfället den slutade fungera (men hon erkänner tapp vid tidigare tillfällen)..

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.