Död iphone efter respring

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Död iphone efter respring

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 14

efter att ha respringat min iphone så slockna den helt och de går inte att starta den på något sätt , finns de någon som vet vad man kan göra ?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

håll ned Home+Powerknapparna samtidigt i 10 sekunder, återställ ev. när du får igång den. Är den jailbreakad så läs på först!

mqsoul
    Member

tack för snabbt svar , ja den är jb men har ingen shsh sparad , är de kört då alltså ?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@mqsoul 61412 wrote:

tack för snabbt svar , ja den är jb men har ingen shsh sparad , är de kört då alltså ?

Tönt, hur kan du paja 2 iphone på 2 månader. Ta med den imorrn när du kommer till Uppsala så ska jag “försöka” få igång den. 😛

mqsoul
    Member

hehe jag undrar de sj , vågar inte ens ringa dig o fråga vad jag ska göra längre :rolleyes:

Ponyboy
    Member

Tills dess låt den ligga bara i nån dag, sen kan du låta den ligga i laddaren i en halvdag. iPhone är underlig, den kan bara hoppa till liv igen.

Här ett par med liknande problem https://www.iphoneinfo.se/forum/problem-och-felsokning/7130-tvaerdod.html

mqsoul
    Member

okej tack för hjälpen igen ska låta den vara tills jag kommer till uppsala ,

alexxx
    Member
    Post count: 32

då var det dags för min igen idag.
    Innan problemet händer så tappar den all mottagning, står bara ingen service.
    Testade respringa, nope, endast äpplet framme, händer inget mer.
    Förra ggn kunde jag återställa, förlorade då data sen flera månader tillbaka.
    Nu har jag anteckningar som inte är sparade som jag behöver idag.

Hatar iPhone just nu….

alexxx
    Member
    Post count: 32

går det att ssh:a ntelefinen när den är i DFU läge?

Ponyboy
    Member

@alexxx 61430 wrote:

går det att ssh:a ntelefinen när den är i DFU läge?

Det är möjligt att SSHa in i iphone när den har fastnat i bootlogon/Geohots nylle, om du har OpenSSH installerat. Kolla i denna tråd om tips och förslag om vad du kan göra. https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7090-fast-i-geohot-bild.html

Mayki777
    Member
    Post count: 63

Tjena mqsoul
    fick samma problem har gått 4 dagar o än har jag inte fått igång den..
    skulle du kunna höra av dig om du får igång den skulle va jätte tacksam…
    har testat med alla möjliga sätt och har läst flera forums om vad och hur man ska göra men inte lyckats..
    lycka till och hoppas de löser sig!
    ha de;)

mqsoul
    Member

tja Mayki777

Japp har fått igång den nu , hade iphonen pendlande i laddning och utan under två dagar sen Home+Powerknapparna samtidigt i 10 sekunder och då kom itunes loggan fram på skärmen och så körde jag blackra1n , hoppas de funkar för dig , skriv annars ,

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.