Död nedre del av touchscreen

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Död nedre del av touchscreen

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Hej

Jag har en iphone 2g som jag haft i snart ett år. Nu har den nedre delen av skärmen slutat fungera.
    Det är bara den absolut nedersta delen, jag kan slida upp telefonen om jag drar längst upp på sliden, och svara när någon ringer men jag kan inte gå in på de ikoner jag har längst ner i “docken” så det verkar bara vara några millimeter som inte fungerar.

Jag har letat och letat på nätet efter detta och hittat folk som har samma problem, men jag har inte hittat något bra svar på hur jag kan fixa det.
    Jag har via dic sidor sett att man kan ställa in känsligheten och laddat ner “general.plist” och “touch.plist” men jag förstår inte hur jag ska gå vidare?
    Hur lägger jag in dessa i telefonen? Via itunes eller app. store eller hur?
    Har inte tillgång till trådlöst nätverk hemma så kommer inte in på app. store nu. Men är det det jag behöver göra får jag sticka ut på stan och fixa det.

Någon som vet?

Hanna

Wahlqvist
    Member
    Post count: 93

“general.plist” och “touch.plist” Dom ska du nog flytta över från datorn till mobilen genom OpenSSH. Men för det behöver du trådlöst vid den datorn du skickar över filerna ;o

idaaah
    Member
    Post count: 76

jag har samma problem fast för mig är det översta delen som inte funkar prima, sjukt irriterande! men kan ni förklara bättre så att jag kanske kan få de fixat med? vore jättegulligt!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.