Downgrade baseband för att sedan låsa upp

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Downgrade baseband för att sedan låsa upp

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Tja.

Har precis fått tag i en iPhone 3G, inköpt i USA. Såldes som olåst och med ett Gevey 3G sim adapter för att fungera med alla operatörer.
    Allt var frid och fröjd i USA men hemma i Sverige hittar den inget nät…

Firmware 2.2.1
    Baseband 2.30.08

Serienr indikerar på 842315, alltså vecka 15. Så mina förhoppningar är att det är en “låg” bootloader.

Vad tror ni om att försöka jailbreaka telefonen genom att använda denna instruktion: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.x.x 3G iPhone Using QuickPwn (Windows)

Sen efter det kontrollera och förhoppningsvis nedgradera baseband genom denna instruktion: iClarified – iPhone – How to Downgrade Your iPhone 3G Baseband Using Fuzzyband

Sen efter det göra “unlock” på iPhonen.

Några synpunkter och ideer?

snook
    Member
    Post count: 2190

Om jag inte har helt fel så är det väl telefoner som är tillverkade före November 2008 som har rätt bootloader, men det skadar inte att testa antar jag.

Gör som i guiderna så kan du kolla.

Och om du kan låsa upp kom ihåg uppdatera inte iTunes nu, och uppdatera inte iphonen heller om 6 dagar när 3.0 kommer (invänta upplåsning) .

Uppdateringen av iTunes nu gör så man inte kan sätta iPhone i Dfu, dvs Quickpwn kommer inte att fungera. Men det kommer en lösning snart lovar Dev-team.

HJohan
    Member
    Post count: 5

Ska testa imorgon.

Är det någon som vet att detta stämmer:

“Kolla serienumret. 3,4 och 5 numret är viktigt. 3 siffran står för år 4 och 5 för vecka”

Tänkte verifiera rätt bootloader innan jag kör igång…

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.