Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Downgrade till 3.1.2?
-
AuthorPosts
-
Jag har en 3GS.
3.1.2
Upplåst
JBKöpt direkt av Mac (ja faktiskt), upplåst och JB. Tror det är blackra1n, jag hade i alla fall den appen i telefonen innan den dog.
Kan också ha funnits en cydia app där också. Förmodligen.Nu till problemet:
Telefonen har funkat si sådär med mitt Tele2 abb. Hittar inte servern vid skicka och ta emot mail, “kan inte ansluta”, WiFi funkar till och från osv, osv.
Jag vet. Tele2 och Iphone lirar inte ihop. Har dock funkat helt ok.En dag lyssnade jag på musik och glömde stänga av spelaren när den låg i fickan. När jag plockade upp den så var den jättevarm på baksidan och äpplet visades bara.
Kollade nätet och kom fram till att jag skulle göra en “reset”. Home knappen och avstängningsknappen samtidigt. Funkade inte…Batteri indikatorn visades när jag stoppade i sladden.
Itunes hittade telefonen och frågade om jag vill uppgradera till 3.1.3.
Jag svarade nej och drog ur USBen.Säkerhetskopia är ju gjord i Itunes sen tidigare.
Nu har jag av misstag uppgraderat Itunes men inte godkändt installationen på datorn än. Inte bra eller???
Alla kontakter finns i Mobile Me.Nu är telefonen helt död. Jag får inte ens i gång den.
Måste jag vänta på ett JB för 3.1.3 eller kan jag downgrada till 3.1.2???
Svara så enkelt som möjligt tack då jag inte förstår så mycket på forumet… Jag vill bara ha problemet löst!
Tack!
Efter en del PMande, välkommen in i forumvärmen!
Du är inte ensam om detta. Detta är ett rätt vanligt problem 🙁 och success rate beror helt och hållet på om du skött om din telefon och satt dig in i konceptet med jailbreak/upplåsning. Vet du till vilken operatör telefonen är låst till?
Du skriver att du hade 3.1.2 när den kraschade, jag utgår från at du fortfarande har 3.1.2
Det finns en guide som hjälper dig att återställa till 3.1.2 men den kräver att du någon gång (senast i början av februari) har varit inne i Cydia och tryckt på en knapp som heter “Make My Life Easier”. Av det du skriver så tolkar jag det som om du inte riktigt använt Cydia och antagligen inte gjort detta. När köpte du telefonen?
Det första du ska försöka med är ett s.k. DFU-Mode. Följ guiden EXAKT och meddela oss hur det går
DFU genomförd
Verkar funka.
“Återställ och uppdatera”
Ska jag göra det?Nej, då får du fw 3.1.3 och ett baseband du ine kommer att kunna låsa upp innan juli(?) månad, om ens då.
Läs guiden jag länkade till, du behöver återställa till fw 3.1.2
Försök svara på frågorna jag ställde, det är lättare att komma vidare med steg 2 då 🙂
.. och om jag inte tryckt på “make my life easier”.
Vilket jag inte minns att jag har gjort 🙁Jag kan inte nog råda dig att först testa guiden jag länkade till, den är enkel jämfört med vad du har framför sig som ett sista alternativ… Nämligen denna: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7906-guide-har-din-3gs-med-fw-3-1-2-kraschat.html
Jag har laddat ner IPSW filen.
Kunde inte spara host filen och körde assistans…Congrats you have entered in DFU mode!
Please attempt to restore your firmware through iTunes by holding Shift and clicking restore to browse for your IPSW.Vad betyder detta? Vad ska jag göra? Sorry…
Ska jag återställa (restore?) i Itunes nu och trycka på shift-tangeten?
Funkar och jag hittar restore filen MEN den vill inte lägga till den. Det händer inget när jag klickar på den???
Laddade du ned den med Firefox? Internet Explorer fungerar inte. Radera den och ladda hem igen är mitt tips
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.