Drulleförsäkring eller liknande?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Drulleförsäkring eller liknande?

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Member
    Post count: 11

Ska snart köpa mig en iphone 3G S och sitter och funderar på hurvida man skall försäkra den eller ej.
    Har hemförsäkring, men den täcker väl inte så mycket?
    Läste att flera fått problem med ex fukt i sina Iphones och att det inte täcks av hemförsäkringen, tar drulleförsäkringarna sånt?

Någon som har sin iphone försäkrad med drulle eller liknande och kan rekomendera någon försäkring?
    Något annat jag bör tänka på? Eller ska man helt enkelt skita i att försäkra den och hoppas att inget händer?

Har alla andra försäkringar genom Folksam

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

jag har hemförsäkring med tillägget allrisk. Det ska täcka olycksfall..

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Jag försäkrat min hos AON. Betalar 69 kr/mån, dyrt men tycker det är värt det. Skönt att inte behöva oroa sig för skador och fukt. När min 3G pajade innan sommaren så fick jag en 3Gs från försäkringen utan nån extra kostnad.

imported_Thian
    Member

@ponyboy 56087 wrote:

Jag försäkrat min hos AON. Betalar 69 kr/mån, dyrt men tycker det är värt det. Skönt att inte behöva oroa sig för skador och fukt. När min 3G pajade innan sommaren så fick jag en 3Gs från försäkringen utan nån extra kostnad.

Det låter vettigt. Du betalar strax över 800kr om året. Och ingen självrisk?
    Jag betalar 500kr om året men måste då betala en självrisk också..

Ponyboy
    Member

@thian 56089 wrote:

Det låter vettigt. Du betalar strax över 800kr om året. Och ingen självrisk?
    Jag betalar 500kr om året men måste då betala en självrisk också..

Precis, ingen självrisk alls.

Wissla
    Member

@ponyboy 56087 wrote:

Tack, ska kolla upp det lite mer!

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@wissla 56099 wrote:

Tack, ska kolla upp det lite mer!

Säger detsamma.. Visst det är 69kr/månaden men det är det värt.. Om den pajjar idag så slipper man köpa en ny iPhone.. Min polare åkte på att hans var “fuktskadad” vilket är bs men i och med att pappret är så känsligt så slår det om direkt… Han hade nyss köpt sin 3GS för 5600 och behövde köpa en ny för 3500 -.-

Euforin
    Member
    Post count: 15

Har du drulle på din hemförsäkring så behöver du inte skaffa någon löjligt “tilläggsförsäkring” på dina elektronikprylar du köper :laugh:
    En försäljare på elgiganten var faktiskt ärligt en gång när jag frågade om försäkringen man tex kan köpa på en TV i butiken. Och han sa att ända skillnaden mellan din hemförsäkring och försäkringen du köper i butiken är ju att det inte är några krångligheter om du nu har butikens försäkring. Bara att komma in och få en ny vara i princip medans du kanske får lite mer krångel när du ska ha ut något från hemförsäkringen. Jag kommer aldrig betala extra försäkring för eletronik.
    Du kan ändå inte få ut dubbla försäkringspengar så why?

Kurtson
    Member
    Post count: 569

@euforin 59344 wrote:

Har du drulle på din hemförsäkring så behöver du inte skaffa någon löjligt “tilläggsförsäkring” på dina elektronikprylar du köper :laugh:
    En försäljare på elgiganten var faktiskt ärligt en gång när jag frågade om försäkringen man tex kan köpa på en TV i butiken. Och han sa att ända skillnaden mellan din hemförsäkring och försäkringen du köper i butiken är ju att det inte är några krångligheter om du nu har butikens försäkring. Bara att komma in och få en ny vara i princip medans du kanske får lite mer krångel när du ska ha ut något från hemförsäkringen. Jag kommer aldrig betala extra försäkring för eletronik.

ska man dra det till sin spets så händer något så skall du få ut både av företaget du tecknat försäkring hos och hemförsäkringen, dvs x2
    så fungerar t.ex olycksförsäkringar.
    dottern hade två försäkringar när hon skadade sig, via skolan och via oss, både föll ut.

Wissla
    Member

@euforin 59344 wrote:

Jag har hemförsäkring via folksam, men tror inte att drulle ingår…

imported_Thian
    Member

@wissla 59374 wrote:

Jag har hemförsäkring via folksam, men tror inte att drulle ingår…

Drulle/Allrisk är ett tillägg på Folksam Hemförsäkring.
    Det finns tre olika: vanlig Allrisk, Allrisk Extra och Allrisk Special..

Wissla
    Member

Jag har nu införskaffat mig en Allrisk extra där jag har 750 kronor i självrisk om något händer iPhonen eller med något annat i hemmet.

Tack för era svar!

Braxen
    Member
    Post count: 212

ringde precis folksam täknade en drulle försäkring för 49 kr månaden och det gällde alla sina grejor i hemmet. men det var 1500 självrisk.

BenjaminE
    Member
    Post count: 111

@ponyboy 56087 wrote:

Hur fixar man försäkring hos AON? , Hitter inte

BenjaminE
    Member
    Post count: 111

Någon som vet?

Ponyboy
    Member

@benjamine 60776 wrote:

Hur fixar man försäkring hos AON? , Hitter inte

Låt mig googla det för dig. 😎

Varsågod! Fria Reparationer – Försäkringar

mrsmart
    Member
    Post count: 287

Vill ju minnas en ganska kontroversiell nyhet från i julas då det diskuterades om el-affärernas “prissänkningar” inför julen verkligen var prissänkningar då de ofta höjde priset veckan innan. Det framgick senare att el-affärernas vinst nästan enbart består av deras sålda försäkringar, i allafall vid tv-apparater, mobiler, mp3, stereo och dylikt. Så jag personligen skulle aldrig skaffa en drulleförsäkring så länge jag har den mer allmäna hemförsäkringen, varför helgradera?

gualm
    Member
    Post count: 34

Går inte längre att teckna försäkring genom AON – Fria reparationer =/

Zolid
    Member
    Post count: 34

En vanlig drulle räcker långt.
    Enda som gör en speciell försäkring för produkten bättre är att dom ofta gör så att om den går sönder så tappar den inget värde.
    Dvs om en tv kostade 10000kr när du köpte den 2 år tidigare så med drulle skulle du få ut dax värdet medan med en extra försäkring får du vad du betalade för den.

Det är enormt onödigt igenkligen att teckna speciella försäkringar om man redan har drulle.
    Specielt med tanke på priset och med tanke på att dom BARA gäller på just den produkt du köpt.
    Dvs om du pajar din iphone och får en ny från försäkrings bolaget som du tecknat elektronik försäkringen på.
    Så gäller inte samma försäkring på den nya du fick av dom utan du måste teckna en helt ny igen.
    Vilket gör att i slut ändan så kommer man till 90% av fallen billigare åt med en vanlig drulle.
    Speciellt efter som den täcker alla din elektronik och alla dina grejer du har i hemmet.
    En försäkring med drulle kostar inte ens 1000kr om året på dom flesta försäkrings bolag.
    Medans en enkel elektronik försäkring kan gå på 1000kr för bara 1 produkt.

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.