Dubbla låtar i iphone 3gs ??

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Dubbla låtar i iphone 3gs ??

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 19

precis köpt en nya iphone 3gs och prova att lägga in musik ifrån min dator via usb och itunes. 2 st album dvs 2 mappar med mp3 filer.

När jag sen skulle spela dom i ipod, så är alla låtar dubbel!?

Hur, varför?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Välkommen till forumet Martin. Det finns nog två skäl till du får dubletter i din iPhone när de är ‘singlar’ i iTunes.

– har du m3u-filer i samma katalog som mp3-filerna? Om ja så radera dessa.
    – det kan även bli “dubletter” av artiserna när namnen på dem inte är IDENTISKA, tom ett extra mellanslag efter sista bokstaven kan ställa till det. Markera alla albumfiler i iTunes och välj Visa Info. Redigera metadatan och synka sedan. Eventuellt måste du kanske först tömma din iPhone först, osäker på detta…

ordnar du musiken perfekt i iTune blir det lika bra i din iPhone

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@freebo 55515 wrote:

Välkommen till forumet Martin. Det finns nog två skäl till du får dubletter i din iPhone när de är ‘singlar’ i iTunes.

– har du m3u-filer i samma katalog som mp3-filerna? Om ja så radera dessa.
    – det kan även bli “dubletter” av artiserna när namnen på dem inte är IDENTISKA, tom ett extra mellanslag efter sista bokstaven kan ställa till det. Markera alla albumfiler i iTunes och välj Visa Info. Redigera metadatan och synka sedan. Eventuellt måste du kanske först tömma din iPhone först, osäker på detta…

ordnar du musiken perfekt i iTune blir det lika bra i din iPhone

Behöver ikke tömma på allt! Byt bara namnen och synka!

Jag brukar markera alla låtar från tex; Korn och sedan så skriver jag under artist och albumartist att det är Korn. Då blir de inga missar ;D
    Dock så hittar man alltid massa fel man gjort och då tar jag bild på det i telen och rättar det hemma!

Freebo
    Member

@h3nr11k 55523 wrote:

Behöver ikke tömma på allt! Byt bara namnen och synka!

Taxi, jag misstänkte att det var så på enkelt.

Iphonemartin
    Member
    Post count: 19

Måste erkänna ett det måste vara ett handhavande fel:o

Jag körde gamla “klicka och dra” , som på min gamla n95 8gb. dvs flytta mapp ifrån min musik på dator. Sen till iphone musik mapp dvs inte via itunes.

Prova att plocka musiken via itunes sen till iphone, funka kanon!

Får lära mej itunes lite bättre:cool:

En annan fråga! Är det samma sak med video filmer .mp4??

Freebo
    Member

det är inget att skämmas för, ibland överraskar iTunes även den mest vane… 🙂

Angående video så är det i princip samma procedur: https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/4099-hjaelp-overfora-videor.html#post32007

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.