e-faktura

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 463

hej, jag får hem fakturer i brev “från telia” och det finns fakturaavgift på dem på 19 kr, jag ringde Telia och frågade hur man ska göra för att slippa betala det..
    det enda sättet enligt dem är att få e-faktura istället…
    jag betalar dem med min brors swedbank konto, gick in där o kollade runt men kommer inte på det, någon som vet hur man fixar e-faktura?

bozz
    Member
    Post count: 1199

Har e-faktura, funkar fint!
    Du får gå in på Telias hemsida och sen klicka dig vidare, så skickar dom dig till din banks hemsida.

snook
    Member
    Post count: 2190

Jag brukar få ett erbjudande om e-faktura när jag har betalat en räkning genom internetbanken, om företaget kan erbjuda det förstås.

Den brukar veta det automatiskt, i alla fall på Handelsbanken.

QeuDee
    Member

@snook 32752 wrote:

Jag brukar få ett erbjudande om e-faktura när jag har betalat en räkning genom internetbanken, om företaget kan erbjuda det förstås.

Den brukar veta det automatiskt, i alla fall på Handelsbanken.

tack för svaren, det gick inte för abb:et e på min mammas namn, och swedbankkontot är min brorsas…
    så är det nät man e under 18 🙁

bozz
    Member
    Post count: 1199

@qeudee 32756 wrote:

tack för svaren, det gick inte för abb:et e på min mammas namn, och swedbankkontot är min brorsas…
    så är det nät man e under 18 🙁

Inte lätt o va liten:P

steffe
    Member
    Post count: 2452

Osis,men så ofta kommer väl inte räkningen?

r2d2
    Member
    Post count: 134

abbonemanget och swedbankkontot måste stå på samma person….har samma problem då jag betalar räkningar med sambons internetbank…jag kan bara logga in på min men inte skapa e-fakturor…kostar typ 200 spänn eller nåt annars

QeuDee
    Member

@r2d2 32900 wrote:

abbonemanget och swedbankkontot måste stå på samma person….har samma problem då jag betalar räkningar med sambons internetbank…jag kan bara logga in på min men inte skapa e-fakturor…kostar typ 200 spänn eller nåt annars

telia och swedbank måste fixa det här 🙁

steffe
    Member
    Post count: 2452

Detta är inte bankens eller teleoperatörens fel! Om abb och konto står på samma person så kan den personen lätt fixa é-faktura!
    Alltså är det vars och ens ensak att lösa det!
    Det är inte meningen att “nån annan” ska ta allt ansvar i samhället,ni har faktiskt egen skyldighet att ta vara på er själva!

QeuDee
    Member

@steffe 32914 wrote:

Detta är inte bankens eller teleoperatörens fel! Om abb och konto står på samma person så kan den personen lätt fixa é-faktura!
    Alltså är det vars och ens ensak att lösa det!
    Det är inte meningen att “nån annan” ska ta allt ansvar i samhället,ni har faktiskt egen skyldighet att ta vara på er själva!

tack det hjälpte?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.