Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › E i displayen?
-
AuthorPosts
-
Bredvid Telia-texten uppe tv i displayen kommer det upp ett E (där den annars visar att den är uppkopplad till wifi). Antar att det betyder ngt om att den är kopplad till internet ändå (3G avstängt). Hur kan jag stänga av att telefonen kopplar upp sig mot annat än mitt trådlösa nätverk när jag är hemma?
@1234567 36597 wrote:
Bredvid Telia-texten uppe tv i displayen kommer det upp ett E (där den annars visar att den är uppkopplad till wifi). Antar att det betyder ngt om att den är kopplad till internet ändå (3G avstängt). Hur kan jag stänga av att telefonen kopplar upp sig mot annat än mitt trådlösa nätverk när jag är hemma?
E visar att den har GSM mottagning i telefonen E=Edge.
Det är alltså mobilt nätverk inte wifi.
Hej!
När det står E i telefonen så är du uppkopplad mot Telias EDGE nät.
För att undvika kostnader för mobil data så bör du se till att Wifi är aktiverat i telefonen.Det finns tyvärr inget enkelt sätt att stänga av mobil data i iPhonen, men om du ändrar kopplingspunkten i telefonen från online.telia.se till något annat så kommer telefonen inte kunna surfa på mobilnätet, utan endast på Wifi.
Detta kan du ändra under: Inställningar – Allmänt – Nätverk – Mobilt datanätverk – APN.
Med vänliga hälningar
Susanne Boström
Telia Kundservice^Snyggt. Precis vad vi behöver. Way to go Telia.
Här har du en avatar du kan använda:
@mossarelli 36714 wrote:
^Snyggt. Precis vad vi behöver. Way to go Telia.
Haha, vad snäll du är mot stackars Susanne, Mossarelli ^^
@mossarelli 36714 wrote:
^Snyggt. Precis vad vi behöver. Way to go Telia.
Tack Mossarelli! Nu har jag också en tjusig avatar. :laugh:
Härligt att Telia tittar in 🙂
Har man som jag ett nätverk som ballar ur lite till och från så är det inte så säkert att bara ha Wifi aktiverat.
iPhonen släpper Wifi och går över på 3G.Det kan ta flera minuter innan jag upptäcker detta och har därför surfat upp ett antal MB :/
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.