Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Edge
-
AuthorPosts
-
Har en fråga.
Om man är ute och och den är på edge. Är den “uppkopplad” hela tiden då? Eller det är bara när man använder safari, youtube eller liknande som det kostar så att säga? Måste man stänga av den på något sätt om man inte vill att det ska kosta hela tiden? Har 0,5 GB i månaden bara nämligen.
Och om det nu är så att det bara är när man är inne på safari etc. räcker det då med att trycka på hemknappen för att gå ur? Så att det slutar kosta?
Tack på förhand! 🙂
@ullsan 30050 wrote:
Har en fråga.
Om man är ute och och den är på edge. Är den “uppkopplad” hela tiden då? Eller det är bara när man använder safari, youtube eller liknande som det kostar så att säga? Måste man stänga av den på något sätt om man inte vill att det ska kosta hela tiden? Har 0,5 GB i månaden bara nämligen.
Och om det nu är så att det bara är när man är inne på safari etc. räcker det då med att trycka på hemknappen för att gå ur? Så att det slutar kosta?
Tack på förhand! 🙂
1. Den är alltid uppkopplad, men drar inte alltid datatrafik 😉
2. Bara när du använder program som drar datatrafik 🙂
3. Nej.
4. Om du har Telia med Mobilsurf Alltid så har du Turbo3G i 0,5GB/mån sen sänks hastigheten, då betalar du aldrig nått mer 🙂
5. Ja, det gör det 😉
Jo har Telia mobilsurf alltid. Ska bara se nu så att jag fattat rätt….är lite trög emellanåt 🙂
Om vi säger att jag använder upp de 0,5 Gb så fattar jag att hastigheten sänks….men om jag använder mer….kostar det då fortfarande inget? Eller får jag betala för det som jag använt utöver de 0,5?
Tack för svaren på det andra…. 🙂
@ullsan 30070 wrote:
Jo har Telia mobilsurf alltid. Ska bara se nu så att jag fattat rätt….är lite trög emellanåt 🙂
Om vi säger att jag använder upp de 0,5 Gb så fattar jag att hastigheten sänks….men om jag använder mer….kostar det då fortfarande inget? Eller får jag betala för det som jag använt utöver de 0,5?
Tack för svaren på det andra…. 🙂
Kostar inget nej!
Det blir bara lika snabbt som ett 56kbitsmodem och helt oanvändbart till att surfa med. Inte ens google maps funkar.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.