Efter 3.0 uppdatering funkar inte appsen

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Efter 3.0 uppdatering funkar inte appsen

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • Author
    Member
    Post count: 154

Yes så är det!

Har testat att stänga av och sätta på, ta bort dem och installera om har jag också gjort. Kraschar direkt efter uppstart… Några tips?

Infamous
    Member
    Post count: 22

Har du installerat “installd”?

mcdandrew
    Member

@infamous 36784 wrote:

Har du installerat “installd”?

Oj vad är det?

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@mcdandrew 36786 wrote:

Oj vad är det?

Det är en sak som inte får diskuteras i detta forum pga §8, och det skulle tyvärr ändå inte lösa dina problem.. 😉

mcdandrew
    Member

nu har jag gjort en fullständig återställning men mina apps fungerar fortfarande inte. Låter spännande det här! Någon som känner lust för att spåna lite kring detta?

fallle
    Member
    Post count: 2

@mcdandrew 36780 wrote:

Yes så är det!

Har testat att stänga av och sätta på, ta bort dem och installera om har jag också gjort. Kraschar direkt efter uppstart… Några tips?

Hade exakt samma problem jag med. Efter att jag uppdaterat till 3.0 funkade inte en enda app som jag hade laddat ner..Direkt när de startade stängdes de ner. Men efter ett tag ploppade det upp en ruta där det stod att jag måste godkänna apples avtal. Förmodligen var detta något som borde ha kommit i samband med installationen men av någon konstig anledning kom det inte direkt. Hur som helst fick jag godkänna sen efter det funkade mina apps igen. Ingen hjälp för dig kanske tyvär men verkar ju vara exakt samma sak.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Alla apps är kanske inte uppdaterade till att lira med 3.0 ännu.

mcdandrew
    Member

@steffe 37065 wrote:

Alla apps är kanske inte uppdaterade till att lira med 3.0 ännu.

facebook? geocaching? wifiTrak? Ambiance? Shazam? Prisjakt? FStream? APPLE REMOTE?

någon som får dem att funka med 3.0?

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@mcdandrew 37163 wrote:

facebook? geocaching? wifiTrak? Ambiance? Shazam? Prisjakt? FStream? APPLE REMOTE?

någon som får dem att funka med 3.0?

Facebook, Shazam och Remote funkar iaf för mej 🙂

Thewiruz
    Member
    Post count: 111

wifitrak fungerar för mig.Fattar inte vad problemet är? Det är gammla program du har uppenbarligen?Tex Sf bio programmet öppnade och stängdes ner innan dom uppdaterade den till 3.0an

mcdandrew
    Member

@thewiruz 37186 wrote:

wifitrak fungerar för mig.Fattar inte vad problemet är? Det är gammla program du har uppenbarligen?Tex Sf bio programmet öppnade och stängdes ner innan dom uppdaterade den till 3.0an

alla mina apps är nu uppdaterade fint, fungerar fortfarande EJ. Och facebook och wifiTrak fungerar uppenbarligen för andra…

Är det dags att lämna in skiten till Telia eller finns det något annat man kan göra?

Nya apps jag laddar ner funkar inte heller.. 🙁

r_o_n
    Member
    Post count: 658

@thewiruz 37186 wrote:

WiFitrak som funkade med 2.x funkar inte med 3.0 iaf. Det uppger de själva på sin hemsida att man behöver ta ner en ny version

@mcdandrew 36954 wrote:

nu har jag gjort en fullständig återställning men mina apps fungerar fortfarande inte. Låter spännande det här! Någon som känner lust för att spåna lite kring detta?

Är det apps skaffade via iTunes? Om inte så krävs en ny version, för ver. 3.0 än den man använde till ver. 2.x för att få det att funka
    Men det får som sagt inte diskuteras här enl. §8

mcdandrew
    Member

@r_o_n 37413 wrote:

WiFitrak som funkade med 2.x funkar inte med 3.0 iaf. Det uppger de själva på sin hemsida att man behöver ta ner en ny version

Är det apps skaffade via iTunes? Om inte så krävs en ny version, för ver. 3.0 än den man använde till ver. 2.x för att få det att funka
    Men det får som sagt inte diskuteras här enl. §8

Ja, det är helt vanliga apps från iTunes. Nu har jag även jailbreakat telefonen och laddat ner några gratisgrejer från Cydia – de fungerar. Konstigt nog…

mcdandrew
    Member

jaha då gubbar och tanter, det var ett jävla tjat i den här tråden och inget händer… man kan inte lösa allt… 🙂

nu har jag dessutom testat att göra det där batterigrejen och resettat allt och installerat om en applikation (tagit bort alla andra), nämligen facebook – eftersom den bevisligen fungerar för andra med 3.0… installerade den lite skönt nyss… och… NEJ, det funkar fortfarande inte…

antar att jag inte har så många andra alternativ kvar än att lämna in den till TELIA och hoppas på att den är så trasig att jag får en ny…

Turbotrojkan
    Member
    Post count: 155

@mcdandrew 36954 wrote:

Gjorde du en “total återställning”? alltså ställde in den som en ny iPhone och sedan inte synkade någon säkerhetskopia? Tror att det borde lösa problemet…annars har jag ingen aning 😛

mcdandrew
    Member

@turbotrojkan 37480 wrote:

Gjorde du en “total återställning”? alltså ställde in den som en ny iPhone och sedan inte synkade någon säkerhetskopia? Tror att det borde lösa problemet…annars har jag ingen aning 😛

jaha äsch… måste jag INTE synka en säkerhetskopia… det låter ju jobbigt.. då försvinner väl alla mina nummer va?

Turbotrojkan
    Member

@turbotrojkan 37480 wrote:

@mcdandrew 37483 wrote:

jaha äsch… måste jag INTE synka en säkerhetskopia… det låter ju jobbigt.. då försvinner väl alla mina nummer va?

Någon får rätta mig om jag har fel! Men har för mig att när du synkar din säkerhetskopia så ligger rester från jailbreaka och annat övrigt kvar…

Så för att få en helt nollställd iPhone måste du ställa in den som en helt ny telefon och inte synka med någon säkerhetskopia efteråt. Kontakterna kan du synka till tex. Windows adressbok med iTunes, sedan är det bara att synka tillbaka dem 🙂 dock går det inte spara tex SMS…

mcdandrew
    Member

@turbotrojkan 37486 wrote:

Någon får rätta mig om jag har fel! Men har för mig att när du synkar din säkerhetskopia så ligger rester från jailbreaka och annat övrigt kvar…

Så för att få en helt nollställd iPhone måste du ställa in den som en helt ny telefon och inte synka med någon säkerhetskopia efteråt. Kontakterna kan du synka till tex. Windows adressbok med iTunes, sedan är det bara att synka tillbaka dem 🙂 dock går det inte spara tex SMS…

Dem raderar jag ändå allt eftersom… det är kontakterna jag är rädd om.. och de är väl redan synkade till windows adressbok om jag inte har valt bort det tror jag…

Turbotrojkan
    Member

@mcdandrew 37487 wrote:

Dem raderar jag ändå allt eftersom… det är kontakterna jag är rädd om.. och de är väl redan synkade till windows adressbok om jag inte har valt bort det tror jag…

Okej! Då är det bara att köra på! 🙂 Men kolla noga innan du gör din återställning att du har kontakterna synkade! (ifall något skulle gå fel är det faktiskt bara att återställa den med en säkerhetskopia och sedan börja om igen)

mcdandrew
    Member

Turbotrojkan, du är kung. Att ställa in den som NY IPHONE löste problemet med apps som inte fungerar efter 3.0. Sådärja, om någon söker på det så får de svaret direkt… 🙂

Turbotrojkan
    Member

Haha! 🙂 bara glad att kunna hjälpa till! Skönt att det löste sig 😀

alx019
    Member
    Post count: 8

Fyfan, jag hade hade exakt samma problem. Testade då att ladda hem ett nytt program från App Store och då fungerade alla apps sen. Kanon 🙂

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.