Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Efter jailbreak fastnar telefonen på apple loggan
-
AuthorPosts
-
Hej.
Har en 3GS med 3.0.1 som var jailbreakad. Ska sälja den så tänkte rensa allt i den. Tog ta bort alla filer och inställningar. Flöt på bra tills den fastnade på appleloggan.
Försökte allt möjligt men inget hände.
så jailbreakade om den. Allt flöt på bra och allt verkade funka bra men den fastnar fortfarande på apple loggan. Kommer ingenstans. HJÄLP!!!
Jag kan få den i restore mode (tror jag det är) så Itunes hittar den. Dock säger den att jag måste återställa till fabriksinställning. Kan jag göra detta utan att uppgradera till 3.1?
Läste:
iTunes will recognize this and ask if you would like to restore it. Click restore. Then choose to restore from BACKUP! This will take a few minutes. It will fix the problem. Your iPhone will be up and running as normal and all your contacts, sms, bookmarks, settings, etc. will be intact. The only thing that will be erased is the music. But you can easily add that all back right.
Betyder det att jag får tillbaka 3.0.1?
Behöver hjälp snabbt!
Tack!Micke
faaaaan
Så finns inget sätta att få igång den om den fastnar på apple loggan utan att uppgradera till 3.1? 🙁
När du trycker på “återställ” i itunes så håll in shiftknappen när du trycker på den, då kan du välja den programvaran du vill ha installerad på din lur helt enkelt? Ladda ner en 3.0.1 firmware som är moddad (ej apples egna) och sen väljer du den filen när du skall återställa helt enkelt.
Detta förutsatt att du vill jailbrejka den igen. Annars är det bara ladda ner apples helt egna 3.0.1 firmware och installera istället. Det gör du ju som du själv vill så.Du har inte hängt med de senaste veckorna va?
Apple har spärrat så det går INTE att lägga in någon annan firmware än 3.1. Så innan du ska försöka hjälpa vore det bra om du vet vad du pratar om.@mickys 42530 wrote:
Du har inte hängt med de senaste veckorna va?
Apple har spärrat så det går INTE att lägga in någon annan firmware än 3.1. Så innan du ska försöka hjälpa vore det bra om du vet vad du pratar om.Eh? Jag jailbrejkade min sprillans nya 3G för 5 dagar sen. Så varför har jag inte stött på detta problemet då? Eller är det så pass att du själv inte har någon koll på vad du pratar om?
För mig var de då inga problem att lägga in 3.0.1! Eller 3.0 vilket jag också provade.
inte så att du menar att du hade 3.0 redan innan…konstigt annars att apple stängt möjligheten att återställa till 3.0 för alla utom dig eller vad säger du?
Haha ser nu att du sitter på en IPHONE 3G. Det är en jävla skillnad så hade du läst min post så hade du sett att jag har en IPHONE3GS!!!!!
OMG!
Mickeys, din attityd rimmar illa med någon som är i behov av hjälp
@mickys 42583 wrote:
inte så att du menar att du hade 3.0 redan innan…konstigt annars att apple stängt möjligheten att återställa till 3.0 för alla utom dig eller vad säger du?
Haha ser nu att du sitter på en IPHONE 3G. Det är en jävla skillnad så hade du läst min post så hade du sett att jag har en IPHONE3GS!!!!!
OMG!
Men du lillpysen. Hur står det till i ditt trånga huvud?
Det är väl trots allt du som vill ha hjälp för att du är så efterbliven och har gjort något knas med din “fina/nya” 3GS. Undrar vem som blir sedd som idiot av dig eller mig när du har såna där efterblivna attitydproblem och har lyckats ha “sönder” din lur och sedan får rediga dampanfall på andra.
Och du kan ju gärna förklara för mig vad skillnaden är om du nu är så kunnig. Du verkar ju faktiskt så kunnig att du kan lösa det själv istället. För inte behöver du någon annans hjälp verkar det som.
Hoppas du har sönder luren ännu mer eller något och börjar gråta i ett hörn. Du verkar vara i den åldern.Försökte bara vara snäll och hjälpa dig, sen om det inte var ett svar som hjälpte dig, är en helt annan sak. Det är inte så att jag försöker göra det värre för dig och förtjänar att få sån skit av dig. Eller hur? Eller du, jag förstår om du inte är förståelig av dig.
Post 2
miche, du har fel.
3GS kan inte återställas till 3.0/3.0.1 längre, men det kan din gamla 3G…
Läsa och vara artig är aldrig fel.
Retar fler ?
följ dom här quiden sen ska det funka
iClarified – iPhone – Hur man låser upp iPhone 3G med UltraSn0w
iClarified – iPhone – Guide för jailbrea på din iPhone (OS 3.0) med RedSn0w (Windows)
MattiL…var skrev jag att det funkar återställa till 3.0?
Ställde en fråga i början då en person på ett annat forum skrev det. Har påpekat senare att det inte går att återställa till 3.0 trots att flera personer hävdar det här. Nu senast volvo-s60 som också skriver att det går återställa till 3.0 bara man använder jailbreak-länkarna.Tyvärr så går det ej återställa till 3.0 då Apple har låst att återställningar till andra versioner än 3.1.
Nu kan vi hoppas på jailbreak till 3.1 snart. Iof har jag en jailbreakad med 3.0. så ingen panik. 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.