Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › efter jailbreak problem
-
AuthorPosts
-
Hejsan jag hade en iphone 4 med 4.0.2 och 01.59.00
Nu har uppdaterat till 4.1 och 01.59.00 och jailbreaket med limera1n och låst upp med Cydia och kan nu inte surfa med luren vad kan vara fel? jag har återställt nätverkinställningar och startat om telefon men…
Den är från USA med AT&T.Förmodligen inte. men det ställer man väll in i (mobilt datanätverk) som jag inte har på min mobil. Jag har
Aktivera 3G on off
Mobildata on off
Här ska den vara men det är tomt?
Data-roaming on offFick samma problem med min när ja Jb och låste upp..
Rätt enkelt ja gjorde följande.
Inställningar
Allmänt
nätverk
Mobilt datanätverk
Sen är du inne i Menyn där du ändrar APN
Sen är det ju bara ta reda på va din operatör har för APN..Ja det är ju bara det att jag har ju inte mobilt datanätverk den menyn finns inte?
Sök efter APN-editor / APN editing eller liknande i Cydia och installera det.
Gör sedan ändringarna gällande apn genom detta.Försökt det men… det löste sig på annat sätt, tog ur simkortet och satte i det igen. då kom mobilt datanätverk upp igen?! så nu funkar det : )
Tackar för alla svar!Om man installerat APN Edit från Cydia men installationen misslyckas vad gör man då. Det går alltså inte installera den…
Jag får inte alternativet där man kan gå in och skriva in APN. Jag har Tele2 comviq kompis student. Jag kan alltså nu inte skicka mms eller surfa, men surfa är kanske för att jag inte har surfpaketet. Men mms borde ju funka?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.