Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › "Egna" sms signaler… HÖGT ljud…
-
AuthorPosts
-
God morgon, alla iPhone ägare!
Satt och gjorde lite ringsignaler/smssignaler igår kväll.
Inga större problem med att fixa till signalerna, dock blir det alldeles för högt ljud på smssignalerna jämfört med ringsignalerna.Har använt Audacity 1.3 Beta till smssignalerna….
Är väl lätt att fixa till i Audacity. Bara att sänka master-volymen innan du exporterar.
Du har reglaget längst ut till vänster vid din aktuella låt.Är väl lätt att fixa till i Audacity. Bara att sänka master-volymen innan du exporterar.
Du har reglaget längst ut till vänster vid din aktuella låt.Mmmm. Dessvärre blir det ingen skillnad :(.
Har sänkt volymen till nästan “noll”.
Någon som kan testa hos sig?Edit: Det är en fördel om man rattar på rätt reglage :laugh:
Mmmm. Dessvärre blir det ingen skillnad :(.
Har sänkt volymen till nästan “noll”.
Någon som kan testa hos sig?Edit: Det är en fördel om man rattar på rätt reglage :laugh:
GOLDWAVE är det bästa, enklaste, roligaste ljudprogrammet jag använt i hela mitt liv, de 8 åren jag haft det. En Trialversion finns att ladda ner och det låter dig använda alla knappar minst 1000 gånger i programmet innan de börjar gnälla om licens. Väl värt att pröva, köpa men absolut inte ladda ner olagligt.
du får en hel hög med ljud att importera och exportera till. Bland annat aiff och m4a som tillhör äpplet.
KÖTTA!
GOLDWAVE är det bästa, enklaste, roligaste ljudprogrammet jag använt i hela mitt liv, de 8 åren jag haft det. En Trialversion finns att ladda ner och det låter dig använda alla knappar minst 1000 gånger i programmet innan de börjar gnälla om licens. Väl värt att pröva, köpa men absolut inte ladda ner olagligt.
du får en hel hög med ljud att importera och exportera till. Bland annat aiff och m4a som tillhör äpplet.
KÖTTA!
vilket format ska sms singaler vara i? finns det någon begränsning på längden? och vart ska dom ligga på iphonen?
vilket format ska sms singaler vara i? finns det någon begränsning på längden? och vart ska dom ligga på iphonen?
Det ska vara en moddad aiff (.caf). Dvs skapa en aiff-fil och spara den som en .caf-fil 🙂
Den ska ligga i System/Libary/Audio/UISounds och ska heta t.ex. sms-received6.caf. Dvs du måste byta ut en nuvarande 😉
Det ska vara en moddad aiff (.caf). Dvs skapa en aiff-fil och spara den som en .caf-fil 🙂
Den ska ligga i System/Libary/Audio/UISounds och ska heta t.ex. sms-received6.caf. Dvs du måste byta ut en nuvarande 😉
okej, tack 😀 bara å byta ut en riktigt dålig en xD
okej, tack 😀 bara å byta ut en riktigt dålig en xD
Men är det några krav på filen man konverterar? Får inte iphonen att spela upp ngt…
@mackan#1 39543 wrote:
Men är det några krav på filen man konverterar? Får inte iphonen att spela upp ngt…
Först till .aiff, det kan du göra i iTunes.
Sedan byt ut .aiff till tex sms-received6.caf, namnet kommer från en befintlig sms signal i iphonen.
Du ersätter den i System/Libary/Audio/UISounds.
@thian 39560 wrote:
Finns det något vettigt program att göra detta i på en Mac ? Har använt Diskaid innan men det är ju inte gratis längre :/
Har du wifi så kan du ssh:a in i iPhonen och fixa detta.
Då loggar du in med sftp med hjälp av Cyberduck | FTP, SFTP, WebDAV, Cloud Files & Amazon S3 Browser for Mac OS X | som är gratis.
Installera ssh i iPhonen och logga in med iPhonens ip adress i cyberduck med ssh.
Login är: root
Lösen är: alpine
@snook 39572 wrote:
Har du wifi så kan du ssh:a in i iPhonen och fixa detta.
Då loggar du in med sftp med hjälp av Cyberduck | FTP, SFTP, WebDAV, Cloud Files & Amazon S3 Browser for Mac OS X | som är gratis.
Installera ssh i iPhonen och logga in med iPhonens ip adress i cyberduck med ssh.
Login är: root
Lösen är: alpine
Ska testas 🙂 men det finns alltså inga program som är lika smidiga som Diskaid, fast gratis ?
Tjena!
Måste iPhonen va jailbreakad?om inte..
Hittade inte några Audio/UISounds mappar i System/Libary/…
Gjorde egna mappar och la in filen, döpte den t.o.m till sms-received6.caf
Syncade, funkade inte.
Tips?Testade att lägga en smsfil i Bibliotek/Audio/(UISounds egen mapp)/+filen
De gick inte heller…Är ingen hacker men ja antar om man hittar rätt så kommer man se förinstallerade sms signaler eller?
Förövrigt tackar jag för programmet Audacity. Grymt! har kört Amadeus Pro förut.
Iphone 3G 16GB
Mac Mini 1.83 OS-X 10.5.6 …ligger kvar på de för 10.5.7 sabbade SwitchResX/Hellconcave
@hellconcave 41391 wrote:
Tjena!
Måste iPhonen va jailbreakad?om inte..
Hittade inte några Audio/UISounds mappar i System/Libary/…
Gjorde egna mappar och la in filen, döpte den t.o.m till sms-received6.caf
Syncade, funkade inte.
Tips?Testade att lägga en smsfil i Bibliotek/Audio/(UISounds egen mapp)/+filen
De gick inte heller…Är ingen hacker men ja antar om man hittar rätt så kommer man se förinstallerade sms signaler eller?
Förövrigt tackar jag för programmet Audacity. Grymt! har kört Amadeus Pro förut.
Iphone 3G 16GB
Mac Mini 1.83 OS-X 10.5.6 …ligger kvar på de för 10.5.7 sabbade SwitchResX/Hellconcave
Den måste vara jailbreakad för att du ska kunna lägga in egna sms-signaler.
Och mycket riktigt så finns de 6 originalsignalerna där..Om jag förstått er konversation i tråden rätt så går det inte att lägga in egna sms-signaler på samma enkla sätt som med ringsignaler? :confused:
//Marcus
@mackanigbg 45518 wrote:
Om jag förstått er konversation i tråden rätt så går det inte att lägga in egna sms-signaler på samma enkla sätt som med ringsignaler? :confused:
//Marcus
Rätt uppfattat..
Du kan ju ladda ner via Cydia och aktivera dem i Winterboard. Men då kan du bara använda dig utav en sms signal (Den du använder kommer låta likadant på alla 6 förutinställda som finns under inställningar). Just nu kör jag på Borats “You got a textmessage. High five” =D
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.