email maila med iphone och Telia error i datorn

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone email maila med iphone och Telia error i datorn

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 9

Jag har köpte en iPhone4, abb Telia, det funkar som det skall i telefonen, surfa, maila.

Jag har tre mailkonton inlagda, samma i PC:n och i telen.
    Två är telia, ett är home.se

Krånglet:
    När jag har telefonen AVSTÄNGD fungerar allt på pc:n, dvs skicka hämta mail.

När telen är påslagen (inga kablar anslutna, Wifi stänger jag AV i telefonen!) – Jag kan inte hämta email från mina Teliakonton i PC:n………! Det blir ERR, och dialogruta poppar upp att jag ska skriva in namn+pw.

Felet är intermittent… ibland funkar allt. Men det är mycket tydligt kopplat till att jag stänger av/sätter på telefonen (jag sitter vid datorn), men alltså inte alltid.

Känns som buggigt i Telias nät?

Jag har sett samma diskussion mellan kund och Telia i deras forom, där fick kunden enklar råd – rensa tempfiler, rensa cookies… det funkar i vart fall inte på min.

Jag kör Telia ADSL 8 Mbit i Rönninge (Tumba telestation?) utanför Stockholm.

Jag väntar med att ringa Telia…:confused:

???

ValterP
    Member

@valterp 81242 wrote:

Jag har köpte en iPhone4, abb Telia, det funkar som det skall i telefonen, surfa, maila.

Jag har tre mailkonton inlagda, samma i PC:n och i telen.
    Två är telia, ett är home.se

Krånglet:
    När jag har telefonen AVSTÄNGD fungerar allt på pc:n, dvs skicka hämta mail.

När telen är påslagen (inga kablar anslutna, Wifi stänger jag AV i telefonen!) – Jag kan inte hämta email från mina Teliakonton i PC:n………! Det blir ERR, och dialogruta poppar upp att jag ska skriva in namn+pw.

Felet är intermittent… ibland funkar allt. Men det är mycket tydligt kopplat till att jag stänger av/sätter på telefonen (jag sitter vid datorn), men alltså inte alltid.

Känns som buggigt i Telias nät?

Jag har sett samma diskussion mellan kund och Telia i deras forom, där fick kunden enklar råd – rensa tempfiler, rensa cookies… det funkar i vart fall inte på min.

Jag kör Telia ADSL 8 Mbit i Rönninge (Tumba telestation?) utanför Stockholm.

Jag väntar med att ringa Telia…:confused:

???

Här är ERR texten i Outlook Express 6.0, Vista, PC,

Konto: ‘Valter.Isander@telia.com’, Server: ‘m1.853.telia.com’, Protokoll: POP3, Serversvar: ‘-ERR [IN-USE] user mailbox locked’, Port: 110, Secure (SSL): Nej, Serverfel: 0x800CCC90, Felnummer: 0x800CCC92

ValterP
    Member

Och här är ERR som poppar upp….
    bilden

berne88
    Member
    Post count: 85

fick du löst de?

_Niklas_
    Member
    Post count: 48

Jag har samma problem när jag kör. Jag tror det beror på att iphonen är inne och kollar mailen relativt ofta, ibland krockar det när pecen ska logga in också, felmeddelandet säger väl att mailboxen är låst av en annan användare/inloggning (=iphonen).

Jag löste det med att gå ifrån POP och köra IMAP istället på iphonen. Då funkar det lite bättre..

Niklas

berne88
    Member
    Post count: 85

@_niklas_ 83694 wrote:

Jag har samma problem när jag kör. Jag tror det beror på att iphonen är inne och kollar mailen relativt ofta, ibland krockar det när pecen ska logga in också, felmeddelandet säger väl att mailboxen är låst av en annan användare/inloggning (=iphonen).

Jag löste det med att gå ifrån POP och köra IMAP istället på iphonen. Då funkar det lite bättre..

Niklas

hur ändrar man de då? är de både på luren och dator?

_Niklas_
    Member
    Post count: 48

@berne88 83696 wrote:

hur ändrar man de då? är de både på luren och dator?

Det enklaste är nog att skapa nytt epost konto, både på luren och på datorn..

vet inte hur det funkar på telia, men min internetleverantör glocalnet har olika inkommande mailservrar för pop resp. imap.

Niklas

ValterP
    Member

Jag har samma problem kvarstående.
    POP3 på Telia/Telefonen.

Om jag stänger av iphonen helt funkar datorn direkt (hämta mail Telia-konton).

Ibland (1 på 5) funkar det ändå. Oftare på morgonen tycker jag.

Men mitt homekonto funkar alltid… går via Telia, som är min internetleverantör, ADSL.

Ska undersöka om IMAP kan ordnas på samma mailadress, jag vill ju inte byta mailadress.

Ska fråga Telia också… de kan behöva lite att bita i, men jag förväntar mig inga fungerande råd.

Annars mkt nöjd med iPhone 4.
    …En FREE App tog betalt… haha, Rumänien, en GPS-app. 22 kr.

Valter

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.