Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › emoji
-
AuthorPosts
-
hej jag har jailbraekat min 4 nu .skulle vilja kunna skicka smilies till andra telefoner som inte är iphone .vilken ska jag ha då?
Då räcker det med att du skriver smilies tecken som t.ex. :)[/CODE] det blir 🙂 på SonyEricsson[CODE]:)[/CODE] det blir 🙂 på SonyEricsson
men jag kommer inte ihåg alla dessa symboler .tänkte det fanns något till en jailbreakad iphone
om du vill att andra ska se smilys så är det bara att skicka som vanligt,
men om du själv vill se, så är bitesms (cydia) att rekDe vanligaste finns på alla telefoner, de mer komplexa t.ex. ett hjärtta fungerar inte heller på alla telefoner.Så det där blir lite svårt
hej igen så varje gång jag ska skicka sms med smiles så får jag göra det igenom bitesms.och inte medellande som finns i telefon?
swag,
vad personen ser, beror helt på vilken telefon denna har och vilka smilys den har support för. så det spelar egentligen ingen roll vilket sms prog du skickar från.men fall du vill själv se smilys så är det bara att använda bitesms.
hej igen nu står det i bitesms att jag inte har krediter kvar så nu kan jag inte skicka va har jag gjort för fel ny på detta med jailbreakade saker
gå in på inställningar på bitesms
så ska du se
SEND – via bitesms
SEND – via operatör <—-välj operatör, så tas sms kostnaden från ditt simkort istället
tack ser att inte sonyericsson c905 kan ta emot mina smiles
som jag sa tidigare, allt beror på vilken mobil du skickar till och vilken smily typ den stödjer.
spelar ingen roll vilket program du skickar från, även om du installerar en sak på din iphone, så kommer t.ex inte en nokia 3210 kunna se smilys.
nu använder iaf jag bitesms bara för att kunna själv SE smilys
då iphone vanliga sms app inte stödjer några smilys alls.
emoji smilys funkar enbart till mobiler som har emoji installerat.
så om du försöker skicka någon konstig smily till en vanlig mobil så kommer den ändå inte se det du skickar (iaf inte som en smily) -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.