Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › En del funderingar.
-
AuthorPosts
-
Hej, är en nybliven Iphone ägare, min tidigare lur va n95 8b.
Ligger och sliter mitt hår förtvivlat.
Hur kollar man på film? Måste man konvertera? Har googlat efter Vlc som tydligen är i betastadiet samt coreplayer.
Kan inte anv blåtanden för att skicka och ta emot filer. Googlat på detta oxå och det verkar vara som Apple inte tycker är en viktig funktion.
Är inte övertygad om Iphones storhet.:mad2:
Är vlc i betastadiet? Du måste konvertera filmerna ja(är smidigt).
Finns program att hämta så att du har en fullt fungerande blåtand(skicka/ta emot filer)Vad dina bekymmer än må vara så går dom oftast att fixa genom program.
Tack för ditt snabba svar. Det som jag googlat mig fram till är att vlc är i betastadiet. Jag vill bara ha ett prg liknande vlc eller Core så jag slipper konvertera. Har precis konverterat ett tvprg på 1.2 gb och det tog 40 minuter.
Finns det ngt sätt att få med sub?Tror du att det är ngt på gång?
Ska väl börja med att jailbreaka Phonen, Är väl en fråga om vana då jag kommer ifrån Nokian.
Edit: Såg nu att när den drog igång med task 2/2 att det är 1 timme och 35 minuter kvar, kan detta verkligen stämma, börjar få panik av mitt bokstavskombinationsinköp av Iphone.
Att konvertera filmer tar ungefär lika lång tid som filmen är lång, om jag inte minns fel.
Du menar ett vlc-spelar till iPhonen? För då har jag missat något isåfall.
Jag har alltid kört SE innan, men det gick grymt fort att vänja sig vid iphone.
Och jailbreak är inga krångligheter, finns bra guider här för både hur du installerar och hur du använder det.Det finns en vlc-spelare till iPhone, men den är snarare i alfa-stadiet.. Rekommenderas inte! 😉 Däremot tror jag det fanns en spelare i Cydia som iaf klarade avi o sånt, minns dock inte vad det hette.. Och jag kan inte kolla, för jag har råkat sönderhacka min iPhone igen så Cydia funkar inte 😮 Men det ska finnas 😛
“Zottd har nu släppt den väldigt populära VLC Media Player till både iPhone och iPod Touch.”
Jag ger Iphonen ett par dagar till, annars får det bli retur och att invänta N97:an.
Ska sätta mig mer in i den imorgon, men stör mig otroligt mkt på att man inte kan spela upp t.ex xvid direkt utan att konvertera.
Jo det går, med dTunes, det finns i Cydia, det är också en alternativ till musikspelaren i iPhonen.
Det är tråkigt att du stör dig, men helt ärligt, om detta med konvertera filmer osv var så viktigt för dig borde du ha kollat upp det innan du köpte telefonen.
Börjar komma in i telefonen mer och mer. Jailbreaka den inatt och det öppnade för mkt glädje. Vad det gäller att kolla upp innan om den kan spela upp filmer så ska jag vara ärlig och säga att det tog jag som självklart.
Kommer som det känns nu att behålla telefonen och det är för att helhetsintrycket är tillräckligt stort på mig. 😉
Ska plöja igenom detta forum för att lära mig mer,
Är lite nyfiken på hur man får in bild på skivomslag som man spelar i telefonen. Verkar som det enda sättet är genom Appstore?
Vill oxå passa på att tacka för ett trevligt forum och för tidigare svar.:)
/Björne
@bjorne71 37264 wrote:
Är lite nyfiken på hur man får in bild på skivomslag som man spelar i telefonen. Verkar som det enda sättet är genom Appstore?
Det lättaste sättet är via iTunes. I iTunes:
Markera låtarna du vill ha bild på, högerklicka och välj “Hämta bildmaterial till album..” 🙂 Sen är det bara o vänta.. 😀
Det gör du genom iTunes, du väljer en låt, högerklicka på den, -> visa info -> bildmaterials-fliken -> välj en bild och lägg till.
Hehe, generuss, vi beskrev två olika tekniker :laugh:
“Min” teknik är enklast för musik som finns på iTunes Store, men det är mkt som inte gör det.. Då passar “din” teknik! 😀
Tack ytterligare en gång, Fixar just nu med min musik och gör det med ett leende på läpparna, måste tyvärr Mekke säga att jag gör det med generuss variant! 😀
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.