Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › En fråga till de kunniga…
-
AuthorPosts
-
Tjena , har en iPhone 4 med iOS 4.2.1 och fw 03.10.01 men nu har ju 4.3.2 släppts och jag har tyvär inga SHSH blobs för min 4.2.1 för att jag köpte min i4 på blocket och då var det bara försent att Apple skulle signera 4.2.1 blobs till mig. Men min fråga är om jag ska uppdatera till 4.3.2 och börja spara SHSH blobs eller om jag ska vara kvar på 4.2.1 för att jag behöver unlock och väntar ivrigt på en så vill verkligen få kloka svar.
Tack så mycket
//iPwn
Om du väljer att spara shsh i cydia så kommer den att spara framtida shsh, själv sitter jag fortfarande på 4.1 och har shsh för 4.2 och 4.3
Så du menar att man kan spara SHSH för versioner man inte har ? Jag sitter på 4.2.1 och det du menar är att jag kan spara SHSH filer för 4.3.2 utan att uppdatera min i4 ?
Edit : Precis märkt att de står längst uppe i Cydia detta ;
SHSH: iOS 4.2.1, 4.3, 4.3b1, 4.3b2, 4.3b3 — i grönt
Connectade de min i4 till TinyUmbrella men inget kunde komma fram… Så jag antar att det bara är något fel/bugg i cydia ?
Tyni sparar bara för aktuell mjukvara du har + apple signerar, cydia kan spara även för ios som är nyare än din men signeras fortfarande så att du har shsh för samtliga ios som står i grönt i Cydia så ingen bugg i cydia inte.
@iPhoneReservdelar.se 90619 wrote:
Tyni sparar bara för aktuell mjukvara du har + apple signerar, cydia kan spara även för ios som är nyare än din men signeras fortfarande så att du har shsh för samtliga ios som står i grönt i Cydia så ingen bugg i cydia inte.
Hmm… Men hur ska man kunna få tag på dessa SHSH som står i cydia ??
Är det inte möjligt ?BTW: har tänkt på att låsa upp min i4 med factory unlock , har läst mkt om cutyoursim.com tror du den funkar och finns de ngn chans att den blir relockad ? Köpte min iPhone på blocket och vet inte om den är 3(Danmark) eller 3(Sverige), spelar detta ngn roll ?
Du kan inte få tag på de rent fysiskt, men när du behöver de så ändrar du i din hosts fil så att den pekar mot cydia för signering istället för apple.
Ang om det spelar nån roll om det är 3dk eller 3se så vet jag inte det, troligt vis så gör det skillnad, jag är dock inte säker.@iPhoneReservdelar.se 90622 wrote:
Du kan inte få tag på de rent fysiskt, men när du behöver de så ändrar du i din hosts fil så att den pekar mot cydia för signering istället för apple.
Ang om det spelar nån roll om det är 3dk eller 3se så vet jag inte det, troligt vis så gör det skillnad, jag är dock inte säker.Tack så mycket för alla svar!!! Kan nog inte säga hur mycket du har hjälp mig!
Nu har jag bestämt mig , jag ska köpa RebelSimCard , det är som gevey simcard , den övertygar din iDevice att köra på sim kortet du har i. Som jag har förstått det så är inte RebelSimCard inte olaglig ? Den ringer inte till 112 vilket gevey gör men kan man endå hamn i trubbel om man använder Rebel?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.