Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › En fundering före köpet?
-
AuthorPosts
-
Hej jag tänkte att jag skulle ska köpa en iphone 3g 16gb men igår läste jag att det inte går att överföra filer med bluetooth !!!!!!. (det är ju JÄTTEKASST!!!!)
Tror ni att det kommer en app så man kan göra det i framtiden ?
det är väll det enda som får mig att backa från ett köp just nu.
Jag gissar att det har med iTunes-låtar att göra, man vill förhindra att folk sprider musiken enkelt mellan iPhones med BT.
jo det kan jag kanske förstå men folk vill ju dela ex bilder mellan telefoner….
tror ni att det kommer en app som öppnar upp en sådan funktion i framtiden ??@eddy 10187 wrote:
jo det kan jag kanske förstå men folk vill ju dela ex bilder mellan telefoner….
tror ni att det kommer en app som öppnar upp en sådan funktion i framtiden ??Dom (Apple) har fått mycke skit för deras bristfälliga BT implementation, jag tror det kommer bli en aningen bättre implementation i en kommande firmware, med stöd för A2DP til exempel. Huruvida dom kommer tillåta filöverföringar eller inte kan man ju bara sia om. Min gissning är att dom ger A2DP stöd och möjligheten att skicka kontakter iallafall.
En av nackdelarna är just detta med bluetooth. Retar mig också lite på det. En annan sak jag retar mig på är att man inte kan lägga in egna sms-signaler. Ringsignaler fungerar, fast med lite bry…
Måste väl finnas nån tredjepartsapp (jailbreakad) som gör att man kan överföra med bluetooth samt byta ringsignaler?
@trilenium 10190 wrote:
En av nackdelarna är just detta med bluetooth. Retar mig också lite på det. En annan sak jag retar mig på är att man inte kan lägga in egna sms-signaler. Ringsignaler fungerar, fast med lite bry…
Du kan lägga in egna sms-signaler. Man måste bara hitta mappen när man är i SSH.
Borde dom inte bara införa ett “kodlås” på de filerna från iTunes? Det finns ju liknande
saker på andra telefoner, så att om man t.ex beställer ringsignaler eller videofiler, så kan
du inte skicka dessa via varken mms eller bluetooth, medans du ändå kan skicka dina
vanliga kort, inspelade filer etc.@mossarelli 10303 wrote:
Du kan lägga in egna sms-signaler. Man måste bara hitta mappen när man är i SSH.
Jepp, med en jb-telefon så går det nog! Vet du möjligen vilken mapp sms-signalerna ligger i? Letat som attans men hittar ej.
Jag hoppas att det kommer bättre bluetoothmöjligheter i en framtida firmware men det är inget man kan räkna med. Vad gäller möjligheter med jailbreak så vet jag inget program nu som ger såna möjligheter. Jag har dock inte superkoll. Antar att det kan våra ganska svårt att göra ett sånt program om bluetoothstödet i iPhone är inbyggt bristfälligt. Hoppet är väl isf att stödet redan finns där men är inaktiverat.
@trilenium 10459 wrote:
Jepp, med en jb-telefon så går det nog! Vet du möjligen vilken mapp sms-signalerna ligger i? Letat som attans men hittar ej.
Jag letar också.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.