Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › En liten ‘undran’
-
AuthorPosts
-
Har alltid haft comviq kontant/abonemang comviq kompis pgr av alla kompisar har det och föräldrar har det så blir ju gratis sms 69öre i början på varje samtal.
Men nu bestämde jag mig för att köpa en iphone 3gs ifrån halebop. saken är ju den att jag kommer ju att kunna smsa dem gratis men dom kommer inte kunna smsa mig gratis (inte många sms per dag till mig inte :mad2: )
Så mitt altenativ är att ha någon billig sony ericsson lur med comviq kompis kontant som man kan ringa och snacka med tjejen brukar oftast prata rätt länge på kvällarna. Och lär ju bli dyrt med halebop med ungefär 29öre per minut.
Så finns det någon som sitter i samma sits som kör med iphone + någon billig telefon enbart för ringa / ta emot sms av snåla polare :-)?
Då har jag ju inte min fria surf mm det som jag anser iphonen är till för, då blir det bara en “vanlig” telefon igen.
Dock kan man ju låsa upp den och köra med comviq sen bara byta simkort när man ska surfa lite och chilla.
Men som sagt jag tycker man ska utnytja surfen det som är roligt med iphone chatta/facebook mm..
Ändra ditt gamla comviq nr till ditt nya halebop abbonemang och säg till dina snåla kompisar att du fortfarande har comviq.
Kan inte porta mitt nummer än pgr av att mitt tele2 abonemang går ut om 2 månader så där sprack det 🙂
Jag sitter i exakt samma sits 😉
Fungerar utmärkt att ha kvar comviq + att lägga till “frisurf” abonnemang 🙂
Kör du med två mobiler atm?
Nej..
Jag kör comviq i iPhonen, + ett “frisurf” tillval på det. (Kolla i länken för priser)
@svensson431 47674 wrote:
Kan inte porta mitt nummer än pgr av att mitt tele2 abonemang går ut om 2 månader så där sprack det 🙂
Kan ju köpa loss dig från abonnemanget. Månadsavgiften x 2.
Jo men såg att comviq hade något påfyllningsgrej så att man kan smsa alla får väl bli att sponsra tjejen med en sådan påfyllning ibland så man kan smsa henne med iphonen 🙂
Sponsra tjejen??? Trodde du var en tjej. :confused:
@svensson431 47669 wrote:
(inte många sms per dag till mig inte :mad2: )
vi lever väl i ett modernt samhälle?
haha kanske framgick lite fel 🙂 Men nej jag är inte tjejen
@svensson431 47691 wrote:
haha kanske framgick lite fel 🙂 Men nej jag är inte tjejen
Försent nu, Freebo har redan konstaterat att du är lesbisk. 🙂
Nu till topic, jag tror inte det är en sån stor problem. Jag bytte från comviq till telia för 18 mån sen och de flesta av mina vänner tror fortfarande att jag har comviq. Du ska välja det som blir billigast för dig, folk slutar inte skicka sms till dig pga några ören.
haha illa 😛 nä det tror jag nog inte faktiskt iphone är ett måste och smakar det så kostar det 🙂
idag kom min iphone 😀
ajjemen nu ska vi bara se om jag kan få den ur händerna ikväll/natt 😀
de e svårt vill jag lova… suttit med min några timmar redan idag… man kommer ju på nytt hela tiden.
hehe japp
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.