Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › En massa duma frågor från en nykomling…
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag är väldigt intresserad av att höra era erfarenheter av Iphone 3g. Jag sitter idag med en Omnia som jag inte är helt nöjd med. Det är för visserligen inge fel på den och den kan typ allt men det jag saknar är den där ”fullständiga” användarkänslan som jag vet Iphone har då jag fått möjlighet att pilla lite på den.
Det jag vill att min telefon ska klara av rent tekniskt är att det ska vara lätt att synka med en pc då det är det enda jag har tillgång till. Gärna att jag kan synka mot outlook då alla mina kalendernoteringar och kontakter finns där och det skulle vara en smidig övergång då.
Sen undrar jag om hotmail/gmail fungerar bra på Iphone? Musik vet jag redan fungerar utmärkt och kameran är väl lite si och så men den skulle duga gott och väl för mej. Hur är google maps som navigering? Fungerar det hjälpfullt i bilen?
En annan fråga är hur mycket Iphone skiljer sej nu mot när den släpptes? Tänkte i första hand på alla uppdateringar som gjorts. Och hur fungerar jailbreak och dyl. på pc? Hur är det med att ha egna ringsignaler och lägga in egna filmer?
Det var nog alla dumma frågor jag kom på just nu 🙂
Hoppas bara någon vänlig själ har tid och ork att hjälpa mej med dessa.
Ha en trevlig helg!
Tyvärr så får jag säga, efter en veckas ägande, att batteritiden är skrämmande dålig.
eller kanske inte…
Min SE P1i gick ju lätt en vecka på standby. Man ringde det man skulle och var nöjd. Nu har man en iPhone som kanske hade räckt lika länge – om det bara var en telefon. Man använder den till så mycket mer vilket gör att man får ladda den varje natt (de första dagarna flera gånger/dag).Den är lätt att synka, jag har ställt så att den bara synkar outlook från datorn till telefonen, inte andra hållet.
Det finns bra program på kända ställen som med lätthet både konverterar mp3 till det format som iPhone använder och tonar ner eller upp samt sätter längd om man nu vill det. Dessutom sparar programmet den färdiga ringsignalen i rätt mapp i iTunes så det ramlar in där det ska på telefonen. Jag använder iPhone Ring Tone Maker.
Jag har lagt in filmer efter att ha konverterat dem. Funkar bra.
Min var olåst från fabrik och köra jailbreak på den var lätt. Följde en manual som jag hittade via google.
Gmail funkar utmärkt,hotmail är lite bökigare att få till.
tackar för svaren! Frågan är om man nu ska vänta tills Apple släpper nästa Iphone eller om man ska slå till direkt när Telenor får in dom.
@stab 27535 wrote:
tackar för svaren! Frågan är om man nu ska vänta tills Apple släpper nästa Iphone eller om man ska slå till direkt när Telenor får in dom.
Eller gör som jag leta efter en helt olåst. Till sist hittade jag en seriös säljare på blocket.se (använde internetgirot.se så att jag fick telefonen innan säljaren fick pengarna). Verkar vara enda sättet med tanke på att, enl. mig 95% av de som säljer iPhone på blocket.se, tradera.se och eniro är ute för att lura folk eller sälja för mer pengar än telefonen är värd.
Jag gav 5200 kr + avgiften till internetgirot, ca 200 kr för en iPhone, helt “svensk” och olåst från fabrik.@thian 27549 wrote:
För hotmail använd M-box Mail, funkar kalas
75:- i Appstore 🙂Förvisso,men med mitt gmail,som jag haft längre än telefonen behövde jag bara knappa in adress och lösenord,och inte fan kostade det 75 bagis heller.
Om man nu måste ha hotmail så får man både böka och betala,inte kul!Ok, får skrota min hotmail och bara köra gmail då. Förhoppningsvis kan man dirigera om mailen från den till min gmail. Jag läste nåt om att det ryktas om att Apple ska släppa en ny Iphone till sommaren. Tror ni det är värt att vänta in den eller? Det känns ju som den är ganska komplett som den är nu. Fast det kanske kommer en med bättre batteri och det kanske till och med är löstagbart
Det där med batteriet tror jag knappast.Apple vill nog inte att folk har samma lur i 3-4 år,dom vill kränga fler lurar.
Eller så bokmärker man bara http://www.hotmail.com. i safari. Fattar inte vad som är så svårt med det…
@stab 27588 wrote:
Ok, får skrota min hotmail och bara köra gmail då. Förhoppningsvis kan man dirigera om mailen från den till min gmail. Jag läste nåt om att det ryktas om att Apple ska släppa en ny Iphone till sommaren. Tror ni det är värt att vänta in den eller? Det känns ju som den är ganska komplett som den är nu. Fast det kanske kommer en med bättre batteri och det kanske till och med är löstagbart
Det där med att styra om mailen från Hotmail till Gmail är bökigt !
Att ladda ner M-box mail från AS är inte bökigt 🙂
och 75 spänn är ju inte mycket, inte ens en lunch ju 🙂 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.