En stilla undran kring Iphone 3GS 3.1.2

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak En stilla undran kring Iphone 3GS 3.1.2

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Member
    Post count: 10

Hej.

Sitter nu och väntar in morgondagen då jag skall köpa en Iphone 3GS 3.1.2

Vill bara stämma av vad jag lärt mig på detta utmärkta forum.

Stämmer det att

1: Man kan med Blackra1n och BlackSn0w jailbreaka och låsa upp
    2: Om man har den senaste versionen av Ramloader så måste man köra Blackra1n igen efter omstart, eller om batteriet tar slut
    3:Man kan restora sin Iphone till fabriksläge (eller??) om det går snett?
    4: Går det att göra ovanstående om man har en Telia köpt Iphone 3GS?

Och sist men inte minst, har någon här pejl på om det är på gång en lösning
    för fråga nummer 2 ovan?

Gryyyyymt sugen på att få leka loss med min blivande nya bästis:rolleyes:

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

1: Ja
    2: Ja
    3: Ja
    4: Ja

sist men inte minst: Nej, geohot jobbar iallafall inte på det prob

edit: välkommen till forumet
    fint att någon har iallafall läst lite innan frågat och vill bara stämma av sin undran 😉

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

@hk1971j 49185 wrote:

Hej.

Stämmer det att

2: Om man har den senaste versionen av Ramloader så måste man köra Blackra1n igen efter omstart, eller om batteriet tar slut

för fråga nummer 2 ovan?

Japp du har rätt.
    Köpte min lur på dustin och den är låst till telia och det går att jail den men vill inte ha den när man måste bota om med Blackrain utan dom får fixa så det fungerar riktigt innan jag kör jail igen.

Och du kommer att få en kanonbra bästis 🙂

hk1971j
    Member

Okej… Tackar för svaren..

Jag kör nog JB + Unlock även om man måste ta smällen att
    köra Blackra1n igen vid omstart.:cool:

Over n Out!

/H

hk1971j
    Member

Med ovanstående input, att det är den senaste releasen av Iphone med den nya Ramloadern och basbandet o.s.v

Finns det idag något sim kort, type Rebell Sim som klarar att låsa upp en Iphone 3GS av senaste versionen?
    :confused:

/H

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@hk1971j 49201 wrote:

Med ovanstående input, att det är den senaste releasen av Iphone med den nya Ramloadern och basbandet o.s.v

Finns det idag något sim kort, type Rebell Sim som klarar att låsa upp en Iphone 3GS av senaste versionen?
    :confused:

/H

Nepp, add-on SIM’s fungerar bara med fw < 2.2

FinalMassacre
    Member
    Post count: 17

@hk1971j 49185 wrote:

Hej.

Stämmer det att

för fråga nummer 2 ovan?

Jag fick lite problem efter jag jailbreakat.
    Drog ner winterboard genom cydia, och fick total crash. Gick inte att köra återställningen i iTunes eller nånting.
    Efter flera dagars pillande och letande så fick jag igång den. Så mitt tips är att inte tanka ner winterboard.

Nu när jag rensat telefonen flera gånger så står det fortfarande att den är jailbreakad,fast den inte är det.
    Så jag kan inte jailbreaka den på nytt.
    Har frågat efter hjälp här,men verkar inte finnas nått konkret svar.

Freebo
    Member

@finalmassacre 49232 wrote:

Jag fick lite problem efter jag jailbreakat.
    Drog ner winterboard genom cydia, och fick total crash. Gick inte att köra återställningen i iTunes eller nånting.
    Efter flera dagars pillande och letande så fick jag igång den. Så mitt tips är att inte tanka ner winterboard.

Nu när jag rensat telefonen flera gånger så står det fortfarande att den är jailbreakad,fast den inte är det.
    Så jag kan inte jailbreaka den på nytt.
    Har frågat efter hjälp här,men verkar inte finnas nått konkret svar.

Var står det att den är jailbreakad? Om du återställt den helt och hållet har du en ny telefon i din hand, simple as that

FinalMassacre
    Member

@freebo 49233 wrote:

Var står det att den är jailbreakad? Om du återställt den helt och hållet har du en ny telefon i din hand, simple as that

Det står det när jag öppnar iFunBox. Det ska inte heller gå att gå in i telefonen med iFunBox om den inte är jailbreakad. Vilket går.
    Jag har kört “Radera allt innehåll och inst” i telefonen samt installerat den som ny telefon med iTunes säkert 10ggr. Men det står fortfarande att den är “jailed”.
    Jag behöver verkligen hjälp med detta.

Freebo
    Member

om den verkligen är jailad, (vilket jag med 100% säkerhet kan säga att den INTE är – om du nu lyckats återställa den) behöver du installera afc2add från Cydia innan du kan använda iFunbox

FinalMassacre
    Member

@freebo 49238 wrote:

om den verkligen är jailad, (vilket jag med 100% säkerhet kan säga att den INTE är – om du nu lyckats återställa den) behöver du installera afc2add från Cydia innan du kan använda iFunbox

afc2add hade jag installerat när den var jailbreakad och funkade.
    Kan man återställa mobilen på andra sätt?
    För jag kan verkligen bläddra runt bland filer i iFunBox även fast jag återställt som jag berättade tidigare.

Freebo
    Member

iFunbox låter dig accessa vissa mediafiler; ljud, musik, wallpaper m.m utan att du jailat. Den gör din telefon till en begränsad USB-sticka. Så, bara för att appen säger att du är jailad så behöver du inte vara jailad

hk1971j
    Member

Problmemet med den nya bootromen som ställer till det vid omstart, att man måste köra MakeItRa1n igen.

Gäller detta enbart 3GS som har sen tillverkningsdatum?:confused:

M.a.o “gamla” Iphone 3G som fortfarande säljs har inte detta problem?

P.S Har lagt beställning på en 3GS 16Gb Svart och väntar som ett barn kring julklapparna vid jul… låååååång leveranstid , om man nu inte väljer en vit 3GS:rolleyes:

Freebo
    Member

Det är bara 3GS som bestyckats med nya elaka bootromet, kanske Apple resonerar som så att 3G ändå är på väg ut ur sortimentet?

hk1971j
    Member

@freebo 49280 wrote:

Det är bara 3GS som bestyckats med nya elaka bootromet, kanske Apple resonerar som så att 3G ändå är på väg ut ur sortimentet?

Tack för snabba svar…

Underbart att ha detta forum där det finns personer som vet hur saker hänger samman!

/H

Serbian
    Member
    Post count: 28

@freebo 49238 wrote:

Hej, fan jag får inte ifunbox att fungera. JB + installerat afc2add från cydia men den hittar inte min iphone.

kan du kanske ge nåt tips?

volvo-s60
    Member
    Post count: 162

kan jag låsa upp om jag har den nya bootromen? hur lång tid tar det jb varje om start jag gör på telen då? om jag tehter jb eller hur det stavas hehe

muffins
    Member
    Post count: 1906

@volvo-s60 50384 wrote:

kan jag låsa upp om jag har den nya bootromen? hur lång tid tar det jb varje om start jag gör på telen då? om jag tehter jb eller hur det stavas hehe

Du ställer samma fråga i 03294582095872095st trådar. Håll dig till en tråd och invänta svar.

Ja du kan låsa upp om du har den nya bootromen. Det tar ungefär 1-2 minuter från och med det att du tryckt på make it ra1n tills du är inne i telefonen.

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.