Front page › Forums › Övriga ämnen › En till mecketråd (hejdå)
-
AuthorPosts
-
Jag orkar inte komma hit varje dag med det statusberoendet jag har och läsa varje ny tråd om basic shit hela tiden. Jag har inte tid, ork, lust att sortera bort de trådarna för att hitta äldre (bra trådar) som ligger djupt in i skiten.
Vill folk använda det jag har skrivit i de befintliga guidtrådarna (Som de flesta nybörjare aldrig lär se om inte Snook länkar till dem hela tiden) kan ni göra det och ändra eller vad ni vill. Ska ni hitta trådar skapade av mig så klicka på mitt namn och sen visa inlägg från min användare så hittar ni mina trådar med.
Vi kanske syns när nästa firmware kommer ut, men jag lär inte vara så hjälpsam.
Varje gång man lämnar en community så får man upp en kryssruta på varför man lämnar siten och här är varför:
Ingen struktur för nybörjartrådar och nybörjarfrågor fast problemforumet existerar.
Total flood, överflöd, nästan spam-mycket enkla frågor i trådar överallt.
Ingen struktur för äldre trådar och guider som folk har skapat. (Leta upp guiden om att skapa egna rignsignaler i iTunes på mindre än 1 minut som nybörjare så kanske du vinner)Jag kommer läsa i denna tråden men jag kommer inte svara så alla påhopp ni gör eller “Men det är du som är felet”-inlägg ignorerar jag.
Tack alla ni som varit hjälpsamma vid Jailbreak och apps.
Tack till Miche som totalt flamear noobs.
Tack till den “nästan ensamme” Snook som får städa dasset hela tiden.
Måste ta och säga ungefär samma sak…
För ett år sen hängde jag på detta forum i flera timmar/ dag, men nu blir jag glad om jag kommer ihåg att titta ngn enstaka gång i veckan, men hinner bara oftast titta igenom sektionen ”övriga ämnen”, där det inte skrivs allt för mycket sk*t. När man sen kommer in i ”allt om iPhone” är det (nästan) exakt samma frågor som ställs hela tiden; ”kan jag jailbreaka denna fw?” ”Hur gör jag för att låsa upp……..”
Hänger numera inte alls med i det som skrivs på iphoneinfo.se och har inte tid heller, så det är väll ganska naturligt. Får vara glad om man kommer ihåg att knata in på sidan någon gång i veckan, men skriva kommer jag inte göra.Hoppas allting går bra med era iPhones.
Love, peace and understanding!Borde finnas en enskild sektion för oss rävar 😛
Måste nog tyvärr hålla med er båda. Även om jag inte varit medlem mer än ett halvår har det på den korta tiden blivit sämre. Återkommande relativt enkla frågor och en hel del personangrepp. Förstår om ni väljer samma väg som Mekke. Lycka till till er båda.
Kan man inte banna alla användare som inte söker först?
Pease.
@bozz 45426 wrote:
Kan man inte banna alla användare som inte söker först?
Pease.
Då skulle det inte finnas några medlemmar kvar
jag har bara besökt forumet sedan augusti men är benägen att hålla med, enorma mängder dumfrågor som det redan finns 100 svar på och otacksamma singelpostare som efter att de fått hjälp sällan återvänder för att bidraga med någonting.
@freebo 45428 wrote:
jag har bara besökt forumet sedan augusti men är benägen att hålla med, enorma mängder dumfrågor som det redan finns 100 svar på och otacksamma singelpostare som efter att de fått hjälp sällan återvänder för att bidraga med någonting.
Det är ändå rätt många som söker, eller? Det är la bättre o ha 100 medlemmar som söker, än 10 000 som skriver en tråd/fråga..
Som någon föreslog i en annan tråd, kan man inte göra så att nya medlemmar inte kan skriva nya trådar förrän de har skrivit ett visst antal inlägg/varit medlem i ett antal veckor?Vet inte..bara ideer..
@freebo 45428 wrote:
Jag som själv just nu är en sådan dum jävel, så måste jag ändå säga att de flesta av er har hittat hit av just den anledningen? Så klart de finns de mindre intresserade av vissa saker, och gärna bara loggar in 1-2 gånger sedan är de klara.
Och jag vet inte hur moderator frågan/saken är egentligen, men låter ju som behövs fler mods då. Mer sektioner, brukar förenkla. Kanske en egen för er som har över x antal post eller varit medlemmar i x antal mån/år/livstider
Måste rätta mitt tidigare inlägg. Med “enklare” frågor menade jag frågor som har tagits upp MÅNGA gånger tidigare, typ vad är jailbreak, med mera. Självklart SKA man fråga om man inte vet men innan man gör det kan man använda SÖK funktionen.
Jag har varit medlem på många forum i mina dagar och vissa under flera år det jag besökt mest har jag varit medlem på sen 2005 tex, skulle inte säga att det är ett problem att folk ställer dumma frågor, utan problemet är hur folk reagerar på det, dom som tror sig har nått en högre nivå, eliter så att säga, precis som många har jag också varit frustrerad över dumma frågor, men accepterat att det återkommer, så jag lämnar dom frågorna till nån annan som säkert svarar.
Vi har nog alla varit där, och vi går samma väg, ni får helt enkelt lära er att hantera er frustration över nykomlingar, I mina ögon så är ni alla noobs. Blao
Nänä håller inte med dig där, alla går inte samma väg, vissa ställer frågor som “Vad är Baseband?” o väntar på svar medan andra googlar fram eller söker på forumet så får du fram de på 1 sek
chuuch!
välkommen till klubben. vad har hänt egentligen med forumet de senaste tre månaderna?@mossarelli 45414 wrote:
JTack till Miche som totalt flamear noobs.
Ursäkta?
När och vart har jag gjort detta? Du får gärna skriva så, om jag gjort så.Det har varit heta tvister om jailbrejk och vad man kan nyttja det till, men det har inget med att flamea “noobs”. Att folk har egna åsikter är väl inget nytt för dig? Annars får jag välkomna dig till världen.
Sen om folk lägger upp egna ideer om hur man gör dittan och duttan är också något som handlar åsikter. Jag tycker själv att man kan lägga saker på hyllan när man t.ex gör en tråd som heter “Gör din egna bilhållare!” Och sen har en beskrivning på hur man tejpar fast sin iphone i rutan med tejp ungefär. Riktigt påhittigt att lägga upp sådant erhm.
När jag blev medlem här i forumet för ett år sen så kunde jag inget om iphone och jailbreak. Måste säga att den som jag lärt mig mest av har varit Mossarelli. Tråkigt att de som bidragit mest till forumet ska behöva tröttna och lämna den. Förstår precis vad du menar, jag har också tröttnat på alla meningslösa och likadana trådar som tar upp samma sak om och om igen. Men det kanske är så forumet ska bli, ett nybörjar forum med massa “HJÄLP!!!” trådar.
Forumet blir inte detsamma utan dig..Det är samma för mig, man blir helt trött av att gå in i allt om iphone. Innan var jag inne flera timmar om dagen, men nu, kanske 5 min. Bye!
@dixet 45476 wrote:
Nänä håller inte med dig där, alla går inte samma väg, vissa ställer frågor som “Vad är Baseband?” o väntar på svar medan andra googlar fram eller söker på forumet så får du fram de på 1 sek
Visar ju bara på hur novis du är.
Som sagt, det här är inte det enda forumet, och dom som googlat har helt enkelt nått en högre nivå. Men dom har garanterat ställt frågor som dom själva kunnat ta reda på tidigare.@trub 45520 wrote:
Visar ju bara på hur novis du är.
Som sagt, det här är inte det enda forumet, och dom som googlat har helt enkelt nått en högre nivå. Men dom har garanterat ställt frågor som dom själva kunnat ta reda på tidigare.Googla kan ju vem som helst kostar inte man behöver inte vara nån expert direkt, helst okej men 1-2 trådar där man diskuterar hjälper när de kommer ny FW osv osv, men asso behövs inte 10 trådar där nån frågar “Kan jag låsa upp 3.1.2” osv osv..
@dixet 45528 wrote:
Googla kan ju vem som helst kostar inte man behöver inte vara nån expert direkt, helst okej men 1-2 trådar där man diskuterar hjälper när de kommer ny FW osv osv, men asso behövs inte 10 trådar där nån frågar “Kan jag låsa upp 3.1.2” osv osv..
jag vet inte hur gammal du är, men att kalla sig elite tror jag är att ta i. Så fall är jag väl oldschool.
Det är 2 saker du nämner ovan, att söka, och att skapa nya trådar när det redan finns.
Nybörjare tänker inte på detta, det är inget naturligt för folk att hitta själva. och för att inte glömma, folk är lata. Det Enda man kan göra är antingen acceptera hur världen ser ut eller så ser man till att informera personer innan dom gör sina “misstag”.Sett “elitister” whina på nybörjare så många gånger, det här är inget unikt problem på detta forum.
@trub 45540 wrote:
jag vet inte hur gammal du är, men att kalla sig elite tror jag är att ta i. Så fall är jag väl oldschool.
Det är 2 saker du nämner ovan, att söka, och att skapa nya trådar när det redan finns.
Nybörjare tänker inte på detta, det är inget naturligt för folk att hitta själva. och för att inte glömma, folk är lata. Det Enda man kan göra är antingen acceptera hur världen ser ut eller så ser man till att informera personer innan dom gör sina “misstag”.Sett “elitister” whina på nybörjare så många gånger, det här är inget unikt problem på detta forum.
Jadu Magnus
Tillräckligt gammal, oldschool oldschool skulle kanske oxo säga så vid 26 års åldern.
Håller med att folk e lata som fan, men vi e här för att förändra världen…
men whina och lämna forum är bra lösningar förstår jag..
Herregud, alla har ju varit nybörjare någon gång!
Är det första gången man besöker ett forum är det inte en självklarhet att söka innan man postar.
Jämför med golf 🙂
Där är det ingen som blir förbannad för att nybörjaren tar 6 timmar på sig att gå en runda och tillbringar hälften av den tiden med att stoppa upp andra spelare, Man hjälps åt.Det jag vill säga är att man föds inte proffs! Det gäller forumbeteende, golf och massa andra saker..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.