En unlock till 3.1.3 är påväg!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak En unlock till 3.1.3 är påväg!

Viewing 28 posts - 1 through 28 (of 28 total)
  • Author
    Participant
    Post count: 799

Hej, vänder mig främst till er stackare som av misstag uppdaterat till 3.1.3.
    Enligt MuscleNerd så kommer ett unlock till era iPhones komma i sommar som de flesta förutspått. De tänker i samband med releasen av iPhone 4G släppa upplåsningen.

Källa: iClarified

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Jag läste hans twitter igår men tyvärr så säger det inte så mycket. De har ju tidigare sagt att de har upplåsning till BB 05.12.01 och att den kommer att releasas i framtiden. Hans senaste twitter säger väl samma sak igen utan att ge nån ungefärlig datum.

denniz123456
    Member
    Post count: 144

har väntat 5 månader 🙁 vill använda comviq

denniz123456
    Member

men det stog för 3gs , inte för 3g eller ?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@denniz123456 66652 wrote:

men det stog för 3gs , inte för 3g eller ?

Same shit

Wester
    Member
    Post count: 200

de vill inte släppa den än för att apple inte skall hinna fylla igen de hålen. Det är vad jag läst tidigare iaf.

H3NR11K
    Member

@wester 66700 wrote:

de vill inte släppa den än för att apple inte skall hinna fylla igen de hålen. Det är vad jag läst tidigare iaf.

Så har det alltid varit. Unlocken lär komma till nya iPhonen

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Goda nyheter! Enligt Musclenerd kommer 3.1.3/4.0 operatörs upplåsning att releasas denna månad.

iphone_os_3.1.3_4.0_carrier_unlock.jpg

pherlo
    Member
    Post count: 104

@ponyboy 67156 wrote:

Goda nyheter! Enligt Musclenerd kommer 3.1.3/4.0 operatörs upplåsning att releasas denna månad.

[I.MG]http://www.funkyspacemonkey.com/wp-content/uploads/2010/06/iphone_os_3.1.3_4.0_carrier_unlock.jpg[/I.MG]

Yes, kan knappt bärga mig tills fw 4.0 😛

Samme
    Member
    Post count: 72

Så när exakt kommer upplåsningen? har själv en 3.1.3 , 05.12.01 och skulle vilja använda Comviq på den

H3NR11K
    Member

@samme 67265 wrote:

Så när exakt kommer upplåsningen? har själv en 3.1.3 , 05.12.01 och skulle vilja använda Comviq på den

Om drygt en månad. SÅ exakt är det

Freebo
    Member
    Post count: 4365

25 juni!

HabboHotel
    Member
    Post count: 132

@freebo 67275 wrote:

25 juni!

Vad bra då ska jag uppdatera från 3.1.2 till 3.1.3 🙂

Zaamaya
    Member
    Post count: 239

@habbohotel 67279 wrote:

Vad bra då ska jag uppdatera från 3.1.2 till 3.1.3 🙂

Inte 4.0 då?

HabboHotel
    Member

@zaamaya 67344 wrote:

Inte 4.0 då?

kanske men problemet med 4.0 är att när man ringer 112 så säger dom i luren det är nu 3personer före dig i kön

Freebo
    Member

@habbohotel 67347 wrote:

kanske men problemet med 4.0 är att när man ringer 112 så säger dom i luren det är nu 3personer före dig i kön

uhhhhh? :rolleyes:

Zaamaya
    Member
    Post count: 239

@habbohotel 67347 wrote:

Ah jag vet..
    Ska nog inte uppdatera…

HabboHotel
    Member

@zaamaya 67441 wrote:

Ah jag vet..
    Ska nog inte uppdatera…

det var ett skämt. jag är live

SomethinG
    Member
    Post count: 363

Kommer upplåsningen 25 Juni elller 25 Juli? … blandar ihop månaderna och vet inte riktigt ^^

Freebo
    Member

Juni.

denniz123456
    Member

@samme 67265 wrote:

haha samme har också en likadan och vill använda comviq kompis, men kan inte. sååå tråkigt

Valentine
    Member
    Post count: 182

@freebo 67665 wrote:

Juni.

Hej, detta är första gången jag är medlem på ett forum haha. Men har haft så många frågor jag aldrig fått riktiga svar på från google förr, så tänkte varför inte ;).

Men är det helt 100% säker på att det kommer komma upplåsning till 3.1.3 (har 05.12.01 tror jag det är, har lagt undan mobilen för vart så arg för att jag inte kunde låsa upp den :confused:), för isåfall hur får man reda på det, här i forumet :D?

Snabba svar tack 🙂

Freebo
    Member

Upplåsningen som alla väntar på kommer att vara för det baseband som följer med firmware 4.0. Vänta med att uppdatera till 4.0 tills vi här säger GO 🙂 för då finns det även en unlock tillgänglig.

Välkommen till forumens underbara värld!

Valentine
    Member

@freebo 67949 wrote:

Upplåsningen som alla väntar på kommer att vara för det baseband som följer med firmware 4.0. Vänta med att uppdatera till 4.0 tills vi här säger GO 🙂 för då finns det även en unlock tillgänglig.

Välkommen till forumens underbara värld!

Okej, hehe tack 🙂 men när kommer det typ då? eller är det det som kommer nu nästa vecka 😮 :rolleyes:. Är det bara att uppdatera med itunes sen då eller när 4.0 kommer, :p? & kan man blanda jailbrak från tex spirit & blacksn0w (om det heter så, men det som låser upp) för vart gött trött på att inte kunna stänga av mobilen & starta om den när den låste sig om jag inte va hemma haha.. vet att det inte går nu, men du förstår vad jag menar, två helt olika grejer :)?

Freebo
    Member

Uppdatera inte förän du fått klartecken här, som jag sa… Om du kan blanda visar sig när 4.0 släpps den 21/6. Redsn0w kommer sannolikt att kunna JB 4.0 men vem som släpper unlocken får vi se – gissningsvis Dev-Team

Valentine
    Member

@freebo 67953 wrote:

Uppdatera inte förän du fått klartecken här, som jag sa… Om du kan blanda visar sig när 4.0 släpps den 21/6. Redsn0w kommer sannolikt att kunna JB 4.0 men vem som släpper unlocken får vi se – gissningsvis Dev-Team

okej, men kommer det skrivas i detta forumet då eller hur skall man få reda på att det släpps, som sagt ny här 🙂 hoppas ni har överseende

Freebo
    Member

@valentine 67957 wrote:

okej, men kommer det skrivas i detta forumet då eller hur skall man få reda på att det släpps, som sagt ny här 🙂 hoppas ni har överseende

Besök oss ofta eller följ Musclenerd på Twitter, då får du informationen lika snabbt som alla andra

MuscleNerd (MuscleNerd) on Twitter

Valentine
    Member

har aldrig vart inne på twitter, haha. men har premunerat på detta ämnet så får mail varje gång ngn skriver 🙂 tack!

Viewing 28 posts - 1 through 28 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.