Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Endast apple-logga vid uppstart
-
AuthorPosts
-
Hej,
Jag har en iphone 3g 8gb svart op. 3.1.2 jailbreak med blackra1n. Telefonen har den senaste tiden fungerat väldigt trögt, och nu kan jag inte ens komma in i själva telefonen. När jag tänkte starta om den ville den inte starta upp längre än att bara appleloggan syns på skärmen tills batteriet tar slut. Jag förstår att det här beror på att jag jailbreakat telefonen, men min fråga är om det finns något jag kan göra?
Jag vet även att en jailbreakad telefon inte omfattas av garantin. Min garanti går ut den 25 maj, dvs om 9 dagar. Om ingen här har någon bra idé om hur man kan lösa problemet, undrar jag om det ens är lönt att lämna in den? Kan reparationsgubbarna hos Telia se att den är jailbreakad om dem själva inte kommer in i telefonen? Kommer dem att döma ut den rätt omgående eller kommer dem att undersöka problemet grundligt?
Tacksam för svar.
Jag kan tillägga att absolut ingenting händer när jag ansluter den till datorn.
Prova att sätta den i DFU och koppla den till iTunes, då kommer iTunes att be dig återställa och det borde lösa problemet. Om du vill kunna låsa upp den så åTerställ till 3.1.2 igen genom att ladda ner ett 3.1.2 ipsw här och återställ till den genom att hålla i SHIFT medans du trycker på Återställ. Sen Är det bara att välja den filen och välja OK.
Ladda ner ipsw filen genom Firefox eller om du laddar ner den från IE så ändra filändelsen från .zip till .ipsw.
Hej jag har samma problem men jag har testat sätta mobilen i DFU men det händer inget itunes??
finns det något mer alternativ?
åhhh slutade skolan 14.50 har hållit på tills nu 🙁 kan inte komma in i dfu läge har samma problem som ni har :(, jag undrar om det här händer för att vi har blackrain, det var en kille som hade en 3gs 16 gb här på forumet och han hade 3.1.2 som vi har , och har fått samma problem 🙁 kan det här vara blackrains fel, har låtit den lega i laddning i en timme sen startat men går inte, den e helt död, såå tråkigt
@ponyboy 65601 wrote:
Prova att sätta den i DFU och koppla den till iTunes, då kommer iTunes att be dig återställa och det borde lösa problemet. Om du vill kunna låsa upp den så åTerställ till 3.1.2 igen genom att ladda ner ett 3.1.2 ipsw här och återställ till den genom att hålla i SHIFT medans du trycker på Återställ. Sen Är det bara att välja den filen och välja OK.
Ladda ner ipsw filen genom Firefox eller om du laddar ner den från IE så ändra filändelsen från .zip till .ipsw.
Funkade för mig! Tack!
Hej,
jag har en IPhone 3gs 16g 3.1.3 som vägrar att komma vidare står kvar vid apple logan har försökt få den i DFU mode och försökt att få den i recovery mode men inget händer när jag kopplar den till itunes händer inget häller. telefonen kan inte återställas genom att trycka på
Home+power knapen 25 sek.
DFU-mode funkar inte häller.
Recovery-mode funkar inte.har försökt i flera timmar utan telefonen startar och är fast vid logan då den visar att den laddar det kommer fram en rund cirkel som visar att den laddar sen fryser allt sig till batterit tar slut.
snälla HJÄLP MIG!!!!!!!
MVH
jonas sProvat ireb ? Umbrella kick out of recovery ?
eller googla kick out of bootloop. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.