enklare iphonedocks fråga

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar enklare iphonedocks fråga

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 134

Hejsan

jag undrar är det nån skillnad mellan alla olika sortes original o kina-kopior av den enklare sortens dockor?

1416-3-iphone-3g-dock_2.jpg

jag har typ en sådan som på bilden. och den måste man ha ström för att stereon/hemmabion ska kunna spela upp.
    finns det nån som man bara kan koppla o spela upp ljud från tex stereon utan att alltid ha ström? tänkte pga

* man kanske inte alltid vill ha en ful sladd som hänger.
    * batteriet redan är fulladdad…( om den skadar batteriet att va på hela tiden?)
    det kanske är teknisk omöjligt att bara ha en 3.5 mm från hemmabion i kopplad där bak och iphonen i dockan o få ljud?:o

inte intresserad av stora mega dockor.

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Jag använder mig av apple’s egna, vilken går att hitta på Clas Ohlson för 399:- eller 499:-. Den kan jag koppla och använda till stereon utan ström. Plus att där följer med fjärrkontroll och massa kåpor till vardera apple produkt.

Edit; Tydligen 549:-. Men totally wört it! 🙂

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=160732691

Edit; Du kan även kombinera dockan med apple’s tv-ut sladd.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Om det inte är original så ska man helst undvika hörlursuttag, då detta kan innebära problem med olika felmeddelanden. i övrigt så ska de fungera precis lika bra som originalet

imser75
    Participant
    Post count: 78

Har en docka från en “gammal” iPod, funkar klockrent.
    Måste dock ha strömkabel inkopplad hela tiden, men det är inget, för mig, störande då den står på en list precis vid stereon.

Men att en fulladdad iPhone/iPod står i laddaren/dockan mår den väl inte dåligt av?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.