EnVy tema

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 55

Hej!

Har precis laddat ner enVy temat ifrån cydia men jag får inte väder “widgeten” att visa rätt… den står inställd på Montreal, och även då så visar den helt fel temp.

i Widget.html som ligger i tema mappen och vad jag kan förstå så pekar allt på att den ska läsa av yahoo-väder appen. och i den så har jag ställt in vilken stad jag vill ha info om…

vad och var ska jag ändra för att det ska funka?

sen har jag en fråga till. vad för typ av tweak ska jag dra ner för att jag ska få bort “slide to unlock” baren?

Tack på förhand:)

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Sök på texten Var Local. Där efter står det en kod inom ” ” tecken.

Vad menar du med slidern? Bara texten eller hela skiten?
    Texten får du bort genom att installera “slide to unlock killer”

dapr0x
    Member

Tack för snabbt svar:)

efter var local står det: 72301.
    Hur och var tar jag reda på vad det ska stå för att det ska bli min stad?

Helst hela skiten. men jag vill ju ändå ha kvar funktionen, att slidea för att låsa upp det klart.

edit:
    Jag bytte ut 72301 till namnet på min stad och nu står det rätt och den visar rätt väderförhållanden men inte rätt temp. den visar i F. jag vill ju ha i C.
    har bytt ut allt där det står farenhight till celsius men det visar fortfarande i F.

tips?

Cophe
    Member

Ja, sök på celsius så kommer det något i stil med celsius = false , ändra till true. För att ta bort slidern osv måste man lägga in transparenta png filer.

dapr0x
    Member

okej tack:) btw. jag hittar inget i cydia som heter slide to unlock killer..
    kan det heta nått annat? har letat igenom allt tycker jag men hittar inget.
    det fanns olika teman som tar bort texten men det hädner inget efter jag har valt det i winterboard och respringat(?)

Cophe
    Member

Du måste lägga till repon h t t p://cydia.touch-mania.com

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.