Error 1013

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 463

problemet är, iPhone 3G 3.1.2 vill inte återställa, den är fast i “koppla mig till iTunes” mode, och varje gång jag försöker uppdatera/återställa så säger iTunes unknown error occured (1013).
    när ja googlade o läste stog det i flera fall att Error 1013 uppstår när iPhone kommer på att ens BaseBand inte stämmer med Frimware, t.ex om man försöker uppgradera med custom FW, och det va exakt det ja gjorde.
    När ja aktivera den me BlackRa1n ser det ut så KLICK, man kan inte ringa, koppla sig t wifi eller sätta på bluetooth.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Du menar att du inte löst det sedan April? =)

Testa en annan fw och framförallt ett annat jailbreak. Uppdatera din 3G till 4.0.1 med SHIFT+Återställ i iTunes och JBa med JailbreakMe

Eventuellt/troligen/säkerligen 😉 måste telefonen först aktiveras innan du kan jailbreaka. Använd rätt SIM-kort eller ett PhoneBook Card

QeuDee
    Member

neeh det är min brors mobil o han har vart borta ett tag, ska prova 4.0.1 men ja prova 4.0 förut o fick samma resultat :/

QeuDee
    Member

nope, prova på 4.0.2 o fick Error 1013 igen, ja lägger upp .txt filen ja fick utav itunes, nån kanske kan läsa den o lista ut felet det står ju en massa felrapporter o så, LADDA NER

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Av felloggen så utläser jag att uppdateringen går som den ska men att telefonen inte får kontakt med Basebandet när uppdateringen slutförst – Basebandet kan vara stekt/rökt/bränt av en tidigare uppdatering som gått snett.

Då är det kört. Mitt enda råd är att testa fler olika firmewares och framförallt på andra datorer

QeuDee
    Member

ah ska göra, tack så mkt!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.