Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Error 1015/3194 fast i DFU mode
-
AuthorPosts
-
Tjena, ska försöka förklara mitt problem så lätt och smidigt som möjligt utan att det ska bli jobbigt att läsa och förstå för er.
Jag köpte mig igår en iphone 3gs 8gb version 4.2.1.
Den är låst till telia och jag vill låsa upp den så jag kan använda mitt tele2 kort, jag jailbreakar den med hjälp av limera1n, jag får in cydia och allting fungerar, jag har inget wifi nätverk så ska försöka att låsa upp den via offline, tar hjälp av en guide och tror jag lyckas låsa upp den för telen reagerar på kortet, men får ingen teckning då istället.
Jag startar om den och efter det har jag fastnat i DFU mode.
Jag har provat att använda mig av redsn0w, limera1n, inget av dessa vill fungera, jag har testat att kicka mig ur DFU mode, med hjälp av Recb00t och tinyumbrella, inget av det vill fungera, när jag försöker att återställa till 4.2.1 ispw’n, så får jag error 3194, som jag följt 100tals guider som inte fungerar, när jag försöker uppdatera den normalt via itunes så får jag error 1015, som inte går att fixa via denna guide :
Som skrevs för 8 timmar sen, jag är väldigt duktig med iphones och hållt på i flera år med detta med jailbreak och upplåsning utan problem, men nu är jag verkligen fast, vad ska jag ta mig till ? jag vill ha en fungerande iphone som jag kan använda mitt tele2 kort i !
Tack på förhand / Kaskadan
När du får felmeddelande 1015 så ska du köra återställning igen utan att röra telefonen. Jag hade samma problem en gång och då följde jag en guide som sa att man skulle göra så och det funkade. Det är ju värt ett försök iaf 🙂
@gnarqen 89746 wrote:
När du får felmeddelande 1015 så ska du köra återställning igen utan att röra telefonen. Jag hade samma problem en gång och då följde jag en guide som sa att man skulle göra så och det funkade. Det är ju värt ett försök iaf 🙂
Ska ta o testa de direkt! Som du säger, värt ett försök iaf.. Börjar bli så himla less på telefonen nu asså..
edit, fungerade inge vidare tyvärr ” /
@kallekalas 89750 wrote:
Ska ta o testa de direkt! Som du säger, värt ett försök iaf.. Börjar bli så himla less på telefonen nu asså..
edit, fungerade inge vidare tyvärr ” /
Efter måååånga timmars jobb och sökande och trix så lyckades jag tillslut fixa det med hjälp av iRecovery och lite andra program! Så mod du kan låsa tråden.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.