Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Error (1601 & 1602) med S0wbreeze 1.6.1 & PwnageTool 4.01
-
AuthorPosts
-
Hay,
Jag JB min 3Gs med blackr1n och allt fungerar fin fint.
Försökte för jäves igår natt att uppgradera samt JB till iOS4 utan någon lycka..spenderade två timmar med att läsa om fel 1601 men blev inte klokare men några erfarenheter rikare dock 😛
Jag har kört Sn0breeze 1.6.1 på min PC som jag kör itunes 9.2.0.61 och följt följande intruktioner
How to: Jailbreak iPhone 3GS, iPhone 3G, iPod 2G on iOS 4 Using Sn0wbreeze 1.6 [Windows] – Covering Web
testat både simple men även expert mode (aktivering för jag har en fabriksupplåst lur) när jag byggde min custom ipsw.Jag har kört Pwnage tool 4.01 på en lånad macbook med itunes 9.2.0.61
och följt följande instruktioner How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PwnageTool (Mac) [4.0]
kört även här simple (utan aktivering) och expert (med aktivering bara för att testa ) mode när jag byggde min custom ipsw.error 1601 på PC samt error 1602 på MAC
förslag anyone??
PS
Min telefon är tillverkar vecka 41 2009 vilken enligt många är borde ha den nya boot rommen men det visade sig att den inte hade det. beviset är en fungerande Jailbreak med Blackr1n
enligt instruktionerna i länken ovan för Sn0wbreeze stod det att har en iPhone med modell nr som börjar på MC så har den den nya boot rommen ngt som jag inte riktig håller med.. vet ej dock om det har med mina misslyckande och göra
DSHar du verifierat bootromen med iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones ?
@freebo 70056 wrote:
Har du verifierat bootromen med iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones ?
noop ,, men kommer göra det asap ( för att säkerställa såklart ) men jag kollade min bootrom enligt dina istruktion i en annan tråd
DFU mod kopplad till en MAC och Apple USb device blablalba..
Men tror du att min boot rom är det som spökar… som jag sa har jag lyckats med JB som kvarstår efter omstart..Även om du är på jakt efter specifika svar så sitter jag inte på det, här finns en flod av info
Fix 1604, 1602, 1600, 29 Error During iPhone Custom Firmware Restore | iPhoneHeat
Jag har försökt på fyra olika datorer. En xp, två 32 bitars Windows 7, en 64 bitars Windows 7. Har testat olika itunes versioner. Ett antal förskapade ispw, gjort egen, samma fel hela tiden. Error 1600 i DFU och 1604 i “vanligt läge”.
Har återställt den till 3.1.2 mot Cydia och jailbreakat. Fungerar ändå inte efter det. Har aldrig haft 3.1.3.
Blir galen :P.
Har iaf sparat shsh filen med tinyumbrella men vill så gärna ha 4.0 till semestern.
Modemfirmware 05.11.07. OS 3.1.2
Har testat att ta bort alla filer i roamingappleitunes… etc
Tacksam för tips
sn0wbreeze är nyss uppdaterad till version 1.6.2.
ladda hem och testa!
den fungerar bra på min 3gs iaf. återstår att se när jag installerat alla program, ifall MMS fnugerar. för det hade jag strul med när jag använde sn0wbreeze 1.6.1.
@Techfiskk har redan provat.. på 3 olika PC fast alla är de win xp pro 32 bitar..
jag har även laddat ner restore ipsw filen från Iclarified iOS 4 Pwnage tool 4 tutorialn och packat om den i sn0wbreeze 1.6.2 utan att få det att fungera.. frustrerande..Jag börjar undra om jag får min mobil i DFU mode på riktigt… fast den ploppar upp som DFU. Itunes reagerar på att den behöver återställas..
för i mina 10 försöka att att få den i DFU mode så har telefonen alltid vaknat efter 2 sekunder (äpplet syns) och så slocknar den 4 sekunder senare sen släpper jag sleep knappen efter exakt 10 sekunder och så poppar…I wonder…
Yeaahaa,,, Lyckats äntligen med JB iOS 4..
Nöten är åter igen knäckt.. Denna gång var nöten JAG…
Fråga mig inte hur eller var för jag har spenderat 20 min med att leta upp det. Men JAG tyckte mig läsa någonstans att efter att ha byggt en cutom firmware att jag skulle ställa min min tfn i DFU mode vilket, vid närmare granskning av instruktionerna som finns där ute, visade sig vara heeeelt fel. Jag skulle ha satt den i recovery mode ( usb-kabel iTunes ikonen ) för då hade jag nog lyckats med det för 5 dagar sen.
Men vilken tur det för jag hade behövt göra om det idag för sn0breeze 1.6.1 visade sig ha lite fel som fixades i version 1.6.2 som kom ut idag.. men ändå..jag e glad 🙂
har inte testat alla funktioner än.. men jag återkommer och meddelar om allt fungerar som det ska..förresten det det när jag skulle köra Pwnage tool 4.0.1 för 4 ggn som jag la märke till recovery mode kravet för en 3GS som redan är JB (blackr1non3.2.1+old bootrom)
Ladda nyss hem Sn0wbreeze 1.7.
Någon som provat? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.