Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Error 21 vid restore!
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag har en iPhone 2g som fungerat bra jailbreakad/unlocked osv.
Jag fick idag för mig att restora och sen jailbreaka/unlocka igen….
AJ DÅ!
Så fort jag kört Pwnagetool nu och ska restora min 2.2 eller 2.2.1 ipsw fil nu så får jag Error 21 efter upp packning av filen i iTunes. Och jag kan bara få “restore” knappen i iTunes om jag sätter telefonen i DFU läge..!!!!Någon som vet vad detta är?
Kan inte använda telefonen nu!!!!mvh Andreas
har du laddat hem dev teams custom ipsw till iphone 2G ?
Gå in i DFU mode, håll ner shift medans du klickar på restore/återställningen och sedan öppna custom ipsw, ska fungera klockrent om du gör detta rätt!!
Följ denna guide: iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your 2.x.x 2G iPhone Using QuickPwn (Windows)
Hej,
Nej, jag har inte provat deras custom ipsw.
Var hittar jag den?
Tack för hjälpen!mvh Andreas
Hej _anden_!
Du kan hitta den här: iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your 2.x.x 2G iPhone Using QuickPwn (Windows)Följ exakt det som står där, så kommer det gå galant ska du se 😉
Det är det jag har gjort…
Jag kommer in i DFU mode och iTunes startas. Jag håller in “option” (alt) på tangentbordet och väljer den ipsw som skapats av pwnagetool.
Den packas upp och det som ska hända sen händer aldrig utan jag får att Error 21 inträffat och jag kan bara klicka OK eller Help… Help tar mig till Apple´s hemsida och OK avmonterar iPhonen från Macen.
Frustration!Ska man nergradera iTunes och lägga in en gammal programvara typ 1.1.4 kanske?
nej det behöver du inte göra, vilken version av iTunes har du? isåfall om du har 8.02 , försök med 8.01.
Jag kör senaste.
Ska testa med 8.01 när jag kommer hem från jobbet!
Tack!Kör Quickpwn, återställ i iTunes först.
Eftersom du har en 2G så behöver du inte hålla på med Pwnagetool.
Hej
Ok. Så jag återställer till 2.2.1 och sedan kör jag Quickpwn.
Och jag håller kvar vid itunes 8.02?Tack!!!
// AndreasHej!
Jag har nu återställt den. stängde ner itunes, startade quickpwn, fick ställa iphonen i dfu mode och sedan får jag meddelande om att quickpwn installerar saker och man ska vänta. snart så startar iphonen om, och itunes startas automatiskt och vips så står det “har hittat en iphone som är i restore” mode och jag måste köra återställning igen.
nu står iphonen i dfu mode och om jag försöker stänga av den och starta om och allt det där så kommer den alltid till dfu mode.
Hur får jag den att starta som vanligt utan att köra restore nu? eller ska jag köra nån sorts custom ipsw fil eller hur ska jag göra?mvh Andreas
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.