Ett betalningsproblem

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ett betalningsproblem

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Hej!

Jag håller på att beställa en 8 Gb iPhone från International-orders.com men jag har fastnat vid en fråga. Jag undrar ifall momsen ingår i den dyraste sortens frakt “Express International with Pre-paid Customs and Duties”.

Alltså ifall man slipper betala moms på den ifall man väljer detta sätt att transportera den på.

Taksam för snabba svar. :p

Och jag har full value på insurence.

frigo
    Member
    Post count: 43

@magnus 3104 wrote:

Hej!

Jag håller på att beställa en 8 Gb iPhone från International-orders.com men jag har fastnat vid en fråga. Jag undrar ifall momsen ingår i den dyraste sortens frakt “Express International with Pre-paid Customs and Duties”.

Alltså ifall man slipper betala moms på den ifall man väljer detta sätt att transportera den på.

Taksam för snabba svar. :p

Och jag har full value på insurence.

Tror att det är lite moms med i priset. Jag tog express och slapp betala något extra.

ripperoo
    Member
    Post count: 236

Vadå….
    Värderar du varan som “Gift” så slipper du momsen till 90%

Magnus
    Member

OK, så det är såppas ändå, 90% då borde man ta det.

Men ifall dem slarvar bort den så får man ju nadra sidan bara 90$ tillbaka. Det är värt att chansa eller?

frigo
    Member

@magnus 3107 wrote:

OK, så det är såppas ändå, 90% då borde man ta det.

Men ifall dem slarvar bort den så får man ju nadra sidan bara 90$ tillbaka. Det är värt att chansa eller?

Fastnar den i tullen så får du extraavgifter!

Bror på om du vill chansa eller inte.

Magnus
    Member

Så momsen ingår inte i “Express International with Pre-paid Customs and Duties”?

mustafa
    Member
    Post count: 26

varför inte bara köpa en på blocket med värds garanti och oöppnad???!!!::cool:

westgren
    Member
    Post count: 48

FedEx slarvar inte bort din försändelse… där snackar vi 0,5promilles chans…

frigo
    Member

@magnus 3109 wrote:

Så momsen ingår inte i “Express International with Pre-paid Customs and Duties”?

JA DET INGÅR 😀

Luna
    Member
    Post count: 14

Hur är det med USPS då? Är dem sämre än Fedex? Min iPhone är påväg till Sverige med dem, har inte fått ngt trackingnummer då det tydlugen var en tilläggstjänst. Scary? 😛

jumpcut
    Member
    Post count: 201

@luna 3117 wrote:

Hur är det med USPS då? Är dem sämre än Fedex? Min iPhone är påväg till Sverige med dem, har inte fått ngt trackingnummer då det tydlugen var en tilläggstjänst. Scary? 😛

vanliga posten. Jag litar faktiskt mer på dem än på fedex, ups, dhl och så vidare…

jumpcut
    Member

@westgren 3113 wrote:

FedEx slarvar inte bort din försändelse… där snackar vi 0,5promilles chans…

Kissar. Det gör jag på ditt påstående. Du vet inte vad du talar om. Jag har aldrig haft problem med amerikanska eller svenska posten, blivit ersatt utan snack de få gånger något försvunnit privat och via jobb.

Med budfirmor… Dude. Pisshuvuden är vad de är. Jag hade ett paket som registrerades i LA, Bryssel och var borta i Stockholm. De olika kontoren skyllde på varandra, undersökning inleddes och det tog sex månader att bli ersatt. Posten degar typ samma dag utan frågor.

Luna
    Member

@jumpcut 3119 wrote:

vanliga posten. Jag litar faktiskt mer på dem än på fedex, ups, dhl och så vidare…

Ah det känns ju betryggande iofs. De har dock inte mitt mobilnummer, endast adress. Sätter de en lapp på dörren om jag inte är hemma vid leverans då eller?

frigo
    Member

@luna 3123 wrote:

Ah det känns ju betryggande iofs. De har dock inte mitt mobilnummer, endast adress. Sätter de en lapp på dörren om jag inte är hemma vid leverans då eller?

De lägger en lapp i brevlådan. En ful sådan :p

Foffee
    Member
    Post count: 40

Köp Via fedex och se till att vara hemma. Jag var inte hemma men som tur var så han morsan hem och fixade allt. Och bo för guds skull inte i ett hyreshus! 😛

FedEx tog tid. “2 days Delivery” var snarare 1 week Delivery.. Bästa vore att åka o hämta den själv. Men den kommer nästan närsomhelst så du måste vara vaken ganska mycket.

Luna
    Member

Räknar de med helgerna när de säger “5-8 dagars leveranstid” ?

jumpcut
    Member

@luna 3123 wrote:

Nej, alltså det kommer levereras precis som ett vanligt paket. Brevbäraren kommer plinga på dörren, är du inte hemma så får du en avi i brevlådan som du tar med till din lokala postpaketshanterare (videobutik, mack eller liknande som det är i dag).

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.