Ett sätt att låsa upp för alltid

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Ett sätt att låsa upp för alltid

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 182

Hej. Finns det något sätt att låsa upp iphone för alltid utan att det har gått ett år. Snälla jag ber er säg till mig isåfall, kanske redan finns ett men hittade inte något isf är det bara att låsa denna (y)

MiRRe
    Member
    Post count: 174

Det ända sättet att låsa upp din iPhone för alltid är att få den upplåst av din operatör. Jag antar att alla operatörer har “Det måste gå ett år innan du kan låsa upp” Men det ända du kan testa är att prata med dem och höra. Vilken operatör har du och hur länge har du haft din telefon?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@valentine 80633 wrote:

Hej. Finns det något sätt att låsa upp iphone för alltid utan att det har gått ett år. Snälla jag ber er säg till mig isåfall, kanske redan finns ett men hittade inte något isf är det bara att låsa denna (y)

Antingen lagligt via operatören som telefonen är köpt med, eller se till att behålla basebandet vid uppdatering av iOS.

Eller stanna kvar på den iOS-version man har som har ett baseband som är kompatibelt med ultrasn0w.

Utav dessa alternativ är det nog inget mer sätt faktiskt.

Valentine
    Member

@muffins 80636 wrote:

Antingen lagligt via operatören som telefonen är köpt med, eller se till att behålla basebandet vid uppdatering av iOS.

Eller stanna kvar på den iOS-version man har som har ett baseband som är kompatibelt med ultrasn0w.

Utav dessa alternativ är det nog inget mer sätt faktiskt.

om jag ska låsa upp lagligt måste jag ju vänta ett år 🙁

muffins
    Member

Hmm verkar inte som om hela mitt inlägg kom med.

Tillägg: Alternativt använda sig utav PwnageTool om det är kompatibelt / TinyUmbrella – för att behålla basebandet.

Mer än dessa alternativ kommer jag inte på iaf.

Valentine
    Member

okej, men det e ju försent nu :p jag mena att jag vill ha den upplåst nu 🙁

whywhy99
    Member
    Post count: 288
    Valentine
    Member
    muffins
    Member

@valentine 80692 wrote:

det tar ju förmodligen 10 dagar ju. i need it now 🙁

10 dagar är bättre än att inte veta när nytt kommer.
    Troligtvis kommer det släppas en ny version gällande upplåsning efter iOS 4.2 anländer (Släpps nångång i November): Eventuell upplåsning av operatörslåset för iOS 4.1 & iOS 4.2 | iMedia.nu .

Tänk praktiskt här nu: Vänta 10 dagar, eller vänta tills november. Det är dessa alternativ du har i dagsläget då du verkar ha ett baseband som i dagsläget inte går att kringgå gällande operatörslåset.

Valentine
    Member

okej. 🙂 men det är lite svårt när man inte har pengarna haha. men sen så undrar jag också vad dom menar med att man borde spara shsh nu? :S stod ngt sånt på iphonepyssel.se

muffins
    Member

@valentine 80761 wrote:

okej. 🙂 men det är lite svårt när man inte har pengarna haha. men sen så undrar jag också vad dom menar med att man borde spara shsh nu? :S stod ngt sånt på iphonepyssel.se

Spara SHSH = du har möjligheten att nedgradera dig till firmware-versioner som du har SHSH-fil för, som inte längre signeras av apple.

Valentine
    Member

@muffins 80853 wrote:

Spara SHSH = du har möjligheten att nedgradera dig till firmware-versioner som du har SHSH-fil för, som inte längre signeras av apple.

hade ju 3.1.3 i cydia, men vet inte om den e kvar

muffins
    Member

@valentine 80862 wrote:

hade ju 3.1.3 i cydia, men vet inte om den e kvar

Det är då kvar för 3.1.3

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.