Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Ev. stulen mobil – får inget nät?
-
AuthorPosts
-
Hej har en bekant som påstår sig ha fått en Iphone av en annan i utbyte, och eftersom han är helt ointresserad i iphone så har han sagt att jag kan få köpa den för 3800kr. Så jag har lånat den för att fundera om jag ska ha den!
Saken är att när jag sätter in mitt telia kort och kopplat in den till macen så funkar allt förutom att jag har ABSOLUT inget nät. Enda som står längst uppe till hörnet är “Ingen service”, glömde tillägga att iphonen är med svenska menyer. Iaf när jag går in i inställningar för att välja operatör så kommer detta upp i vilken jag än väljer
“Begränsat nätverk, Ditt valda mobilnätverk är begränsat. Du kan välja ett annat nätverk i inställningar”En annan vän säger att han pratar dynga och att denna mobil är stulen!
Vad tror ni??
// Johan
fråga efter kvitton?:)
Testa olika SIM-kort. Den är kanske importerad, och då behöver du en SIM-adapter för att du ska kunna köra Telia.
Testa olika SIM-kort. Den är kanske importerad, och då behöver du en SIM-adapter för att du ska kunna köra Telia.
Fråga om den är köpt i Sverige? Annars måste du ha en sim-adapter.
Fråga om den är köpt i Sverige? Annars måste du ha en sim-adapter.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.