Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Exchange synkroniserar en timme fel
-
AuthorPosts
-
Hej!
Av någon anledning har min kalender börjat bugga. Vissa(?!) möten visas en timme senare än de lagts in i outlook (vi kör exchange sever på jobbet). Vad kan man göra?
Detta har jag gjort:
– Kollat tidzon
– Kollat tid
– Kollat servern
– Återställt till fabriksinställningar och sedan återställt säkerhetskopiadet är en väldigt viktig funktion för mig och telefonen är i princip värdelös om jag inte kan lita på kalendern, så jag är väldigt tacksam för alla råd och idéer. :confused:
Fick en timma fel också i kalendern när vi övergick till vintertid.
Har de fortfarande, skall blåsa kalendern nu och suga in den igen och se om det blir ngn skillnad.
Har de fortfarande, skall blåsa kalendern nu och suga in den igen och se om det blir ngn skillnad.
jo jag testade det också, alltså att välja att inte synkronisera kalendern, så allt försvann. Och sen synka in den igen.. dock ingen lycka 🙁
jo jag testade det också, alltså att välja att inte synkronisera kalendern, så allt försvann. Och sen synka in den igen.. dock ingen lycka 🙁
Efter lite om och men hitta jag lösningen.
Lite konsitgt att man skall behöva ställa in sitt land, tidzon, språk, tangentbord osv.
Att den inte kan anta att väljer jag Sverige på en så ställ gärna om på alla ställen, och ångrar man sig så är det bara att ändra till annat.Hur som haver, lösningen för mig.
Inställningar
-E-post, kontakter, kalender
–Läängst ner på den sidan hittar man “tidszonsstöd”
Tidzonstöd aktiverat och Tidszon Stockholm.De löste det hela för mig alla fall.
Lite konsitgt att man skall behöva ställa in sitt land, tidzon, språk, tangentbord osv.
Att den inte kan anta att väljer jag Sverige på en så ställ gärna om på alla ställen, och ångrar man sig så är det bara att ändra till annat.Hur som haver, lösningen för mig.
Inställningar
Inställningar
För mig med, tack!! du har räddat min dag 🙂 men håller med, detta borde väl fungera automatiskt?!
För mig med, tack!! du har räddat min dag 🙂 men håller med, detta borde väl fungera automatiskt?!
jag hade nått liknande problem och det är verkligen sjukt viktigt för mig att ha en bra fungerande kalender. Men när jag lagt om alla möten och tider manuellt (det va inte så många då telefonen är ny) och kollat allt vad tidszoner och vintertider heter så funkar det fint.
Kul att du löste detjag hade nått liknande problem och det är verkligen sjukt viktigt för mig att ha en bra fungerande kalender. Men när jag lagt om alla möten och tider manuellt (det va inte så många då telefonen är ny) och kollat allt vad tidszoner och vintertider heter så funkar det fint.
Kul att du löste detjag hade nått liknande problem och det är verkligen sjukt viktigt för mig att ha en bra fungerande kalender. Men när jag lagt om alla möten och tider manuellt (det va inte så många då telefonen är ny) och kollat allt vad tidszoner och vintertider heter så funkar det fint.
Kul att du löste det -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.