Exchangestöd efter uppdatering till 3.1?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Exchangestöd efter uppdatering till 3.1?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Har läst i olika forum att man ska passa sig för att uppgradera till 3.1 om man använder exchange-mail. Diverse anledningar diskuteras.

Jag använder företagets mail via exchange och vet inte om jag vågar chansa på uppgradera. Någon som provat?

perk
    Member
    Post count: 356

Samma här.. väntar gärna tills nån testat 😉

bozz
    Member
    Post count: 1199

Ni har säkert redan läst det, men såhär står det på macworld iaf:

En av de stora nyheterna i iPhone 3.0 som släpptes tidigare i somras var det inbyggda stödet för Microsoft Exchange – framför allt till glädje för de många företagsanvändare som väntat på att kunna byta ut sina Blackberrys.

Nu när Apple släppt iPhone OS 3.1 kommer dock ett mindre trevligt besked för dessa: Tidigare modeller av iPhone har inte stöd för krypterade Exchange-uppkopplingar, och på grund av att den nya versionen av operativsystemet följer normala Exchange-regler så stängs alla utan iPhone 3GS ute.

Användare vars server inte har krypteringstvång kan fortfarande använda tjänsten, men då vi kan förmoda att de flesta företag föredrar säkra uppkopplingar blir det alltså till att skaffa en 3GS eller vara utan Exchange-stöd för dessa.

Orsaken att det fungerat tidigare är helt enkelt att Apple inte riktigt följde Microsofts standard utan kringgick krypteringen.

Uppdatering: En läsare påpekar att det hela inte handlar om möjligheten att kryptera, utan om att gamla iPhone OS inte kunde följa Exchange-servrars säkerhetspolicy. Detta kan inte ges genom en mjukvaruuppdatering utan kräver stöd i hårdvaran, vilket är orsaken till att Apple inte kunde få det att fungera även i de äldre iPhone-modellerna.

boje
    Member
    Post count: 20

Fy fan va ruttet… så alla som sitter på 3G kommer behöva byta upp sig. Nej nästa mobil blir banne mig en som är kompatibel med resten av omvärlden…

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.