Extern antenn till iphone.?

Front page Forums Övriga ämnen Extern antenn till iphone.?

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 12

Jag sitter i en grävmaskin på jobbet på ofta ganska “inringade” ställen med radioskugga och har mycket dålig täckning på min iphone.

Fins det någon extern antenn man kan sätta på taket o koppla in på något sätt?
    Eller någon lösning över huvud taget för att förbättra täckningen?

/Robban

MarieLoise
    Member
    Post count: 199

Hej Jag skaffade en iphone 4 i går och va skit glad. Men problemet är att antennen är skit dålig! Den har dålig motagning. Så hur löser jag detta? finns det något cydia twek?

TruB
    Member
    Post count: 476

@marieloise 85821 wrote:

Hej Jag skaffade en iphone 4 i går och va skit glad. Men problemet är att antennen är skit dålig! Den har dålig motagning. Så hur löser jag detta? finns det något cydia twek?

iphone 4, ska tydligen ha bättre mottagning i dom flesta fall, förutom med antennagate problemet som gör mottagning sämre istället. men i många fall där du ska ha bra mottagning som försämras bara den lite.

Antennen är bra för att den sitter på utsidan, nåt få telefoner gör idag. att den är skitdålig för dig kan bero på 2 saker, måndags exemplar eller att ditt abb faktiskt inte fungerar bra där du är. tex, där jag bor så fungerar nästan bara telia, och alla abb som kör på samma linor, på min arbetskamrats ställe så är det telenor mer eller mindre som enbart fungerar. så frågan är, har du kört samma abb innan, eller om nån annan gör det där du bor, för om inte kanske du borde kontakta din leverantör för nåt är fel

att det skulle finnas tweak på cydia som fixar det där är högst otroligt.

MarieLoise
    Member

@trub 85823 wrote:

iphone 4, ska tydligen ha bättre mottagning i dom flesta fall, förutom med antennagate problemet som gör mottagning sämre istället. men i många fall där du ska ha bra mottagning som försämras bara den lite.

Antennen är bra för att den sitter på utsidan, nåt få telefoner gör idag. att den är skitdålig för dig kan bero på 2 saker, måndags exemplar eller att ditt abb faktiskt inte fungerar bra där du är. tex, där jag bor så fungerar nästan bara telia, och alla abb som kör på samma linor, på min arbetskamrats ställe så är det telenor mer eller mindre som enbart fungerar. så frågan är, har du kört samma abb innan, eller om nån annan gör det där du bor, för om inte kanske du borde kontakta din leverantör för nåt är fel

att det skulle finnas tweak på cydia som fixar det där är högst otroligt.

Oki Tack så himla mycket!!! Jag har bara hört att det ska vara dålig motagning i iphone 4 Men aja:)

MarieLoise
    Member

Jag lästa om det så förlåt ska radera:)

TruB
    Member

@iPhoneReservdelar.se 85841 wrote:

Ser inget i den där nån säger att vi säljer kina kopior. Vi är inte ens med i diskutionen

Gissar på att det är en person du snackat med tidigare som inte var så gammal som hade nån egen butik där han sålde skydd, och försökte göra direkt reklam här på sidan som ogillades, efter att startat tråd med fri testning av nya skydd som inte blev av, så istället blev han försås kickad som slutade med att han blev ledsen och nu i sin uttråkan har han valt att trolla här på forumet och valt dig som mål.

Hur lät det? rätt säker på att jag har rätt även denna gången om denna killen.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Mycket möjligt, han har försökt att gömma sin identitet genom att använda kproxy.com
    Tyvärr för hans del så har han inte lyckats.
    Vi kommer eventuellt att ta kontakt med hans ISP

MarieLoise
    Member

Han vet inte ens vad förtal är? Och i ett av hans inlägg bad hans faktiskt dig om förlåtelse. Han är nog inte gammal??

Och du vet mycket väl att din hemsida inte är falsk så strunta i honom be mod bara ta bort hans konto och lås och radera tråden.

TruB
    Member

@marieloise 85855 wrote:

Han vet inte ens vad förtal är? Och i ett av hans inlägg bad hans faktiskt dig om förlåtelse. Han är nog inte gammal??

Och du vet mycket väl att din hemsida inte är falsk så strunta i honom be mod bara ta bort hans konto och lås och radera tråden.

Om det är han vi tror det är så var han också då tillmötesgående och förstående, men det var bara det han gav sken av. ljuga var inga problem för killen om man säger så.

MarieLoise
    Member

@trub 85871 wrote:

Om det är han vi tror det är så var han också då tillmötesgående och förstående, men det var bara det han gav sken av. ljuga var inga problem för killen om man säger så.

Jaha ok

torkil
    Member
    Post count: 24

är ändå intresserad av det tråden handlade om fr. början; har ingen täckning i fritidshus och skaffade därför fast telefoni där men går det på något sätt att få mottagning med antenn hade det varit fint. Har täckning 200m från huset uppför en liten backe.

iPhoneReservdelar.se
    Member

Jag vet att det fanns externa GSM antenner att tillgå som monteras uppe på taket och på nåt sätt föbättrar signalen innomhus.
    Hurvida dessa säljs fortfarande eller var de går att hitta vet jag inte.
    Värt att googla efter det kanske

TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

@iPhoneReservdelar.se 85950 wrote:

Jag vet att det fanns externa GSM antenner att tillgå som monteras uppe på taket och på nåt sätt föbättrar signalen innomhus.
    Hurvida dessa säljs fortfarande eller var de går att hitta vet jag inte.
    Värt att googla efter det kanske

Det finns så kallade riktantenner som du ansluter till din telefon genom en kabel. Huruvida det finns någon sådan som passar till iPhone har jag dock ingen aning om, men tvivlar starkt på det. Hör med någon välsorterad säljare av telefonilösningar så bör dom veta.

Antennen ska dock riktas mot närmaste mast så jag tvivlar på att det kommer fungera särskilt bra i ett fordon i rörelse.

Med vänliga hälsningar
    Thomas Lindmark
    Telia Kundservice

iPhoneReservdelar.se
    Member

Beträffande fordon så finns det antenner som i alla fall påstås öka signalen.
    Fungera på så sätt att det finns en yttre anten och en innre antenn
    Den innre antennen ska fånga upp och vidarebefodra signaler till den yttre och på så sätt få bettre signal.
    Ingen kabel ansluts till telefonen.

TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

@iPhoneReservdelar.se 86049 wrote:

Beträffande fordon så finns det antenner som i alla fall påstås öka signalen.
    Fungera på så sätt att det finns en yttre anten och en innre antenn
    Den innre antennen ska fånga upp och vidarebefodra signaler till den yttre och på så sätt få bettre signal.
    Ingen kabel ansluts till telefonen.

Då låter det som någon form av repeater vilket kräver tillstånd från PTS att använda. Se PTS – Repeatrar

Med vänliga hälsningar
    Thomas Lindmark
    Telia Kundservice

iPhoneReservdelar.se
    Member

@teliakundservice 86053 wrote:

Då låter det som någon form av repeater vilket kräver tillstånd från PTS att använda. Se PTS – Repeatrar

Med vänliga hälsningar
    Thomas Lindmark
    Telia Kundservice

Jag har inte uppfattat detta som en “repeter” utan snarare som en länk.
    Tanken är att signalen ska lättare hitta in i bilen
    Men du kan ha rätt och i så fall hoppas jag att företag som säljer dessa har tillstånd som krävs

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.