Extra avgifter vid tethering?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Extra avgifter vid tethering?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Hej,

När man ska sätta igång tethering finns det ju en “varning” om att extra avgifter kan tillkomma. Är det någon som har koll på hur det funkar?

Är ju lite rädd att jag ska få en räkning på några tusen om jag gör bort mig.
    Har fastpris surf med telenor som operatör.

Med tanke på att operatörerna riskerar inkomstbortfall på grund av tethering skulle man ju inte bli förvånad om de krånglar till det lite grann :mad2:

hugorosenlund
    Member
    Post count: 97

Inte för jag vet exakt 100% vad för avtal du har, men ifall du surfar i sverige så ska det inte vara något, däremot ifall du använder det som en internetanslutning utomlands kan extra avgifter tillkomma. Kolla igenom två gånger, ifall det står tydligt och klart att du har fast pris för surfning, skall det inte tillkomma något.

Använda tethering är som mobilt bredband. inga konstigheter

Robert Smith
    Member
    Post count: 115

@rikardhultin 39392 wrote:

Med tanke på att operatörerna riskerar inkomstbortfall på grund av tethering skulle man ju inte bli förvånad om de krånglar till det lite grann :mad2:

Det är framförallt amrikanska AT&T som strular med detta. Se bara till att du väljer ett abonnemang (eller beställer någon tilläggstjänst) med minst 2-5GB i max trafikvolym/månad eller ännu hellre FriSurf , se även denna post

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.