Få över ljudböckerna från itunes till iphone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Få över ljudböckerna från itunes till iphone

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 569

Jag har ett antal ljudböcker, som jag konverterat till m4b och lagt till i itunes… men hur jag än gör så verkar den inte vilja synca över till mobilen….
    jag drar dessa till iphonen med får de stopptecknet.
    har testat att kryssa i dem i listan jag får upp under telefonens musik, men inte vill den kopiera för det.

tips önskas….

dreamcode
    Member
    Post count: 80

jag kan bara berätta hur jag gjör.

jag lägger all musik och ljudböcker i en spellista sen syncar jag den spelistan med iphone.
    Då får jag med all musik och böcker.

jag har inte konverterad mina ljudböcker till m4b dom er mp3 sen väljer jag mediatyp som ljudbok, då sorteras allt rätt i itunes och iphone

Kurtson
    Member

Får testa det när jag flyttat ut till köket igen där syncdatorn står, just nu är det ockuperat av barn som bakar pizza.

Fördelen med m4b är väl att de automatiskt blir kopplade som ljudböcker…

jouh
    Member
    Post count: 69

M4b krånglade man väl med förut bara. Nu är det bara att göra en spellista och markera filerna välja “visa info”, sen i fliken längst till höger “alternativ” välja att det är en ljudbok och att den ska komma ihåg plats. Sen är det bara att synka över som vanligt.

Kurtson
    Member

jag gjorde så iom att den inte ville synca först… den vll inte synca nu heller. Får testa ikväll, det tar ju sådan j-a tid så fort datorn ska börja synca, måste nog investera i en nyare snabbare….

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.