Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Få ut maximalt av telefonen på roadtrip genom USA
-
AuthorPosts
-
Ja som rubriken säger så är det dags för en roadtrip genom USA. Chicago till LA, tre veckor. Nu undrar jag vilka apps ni tror jag kan ha nytta av, och vilken GPS-programvara man ska välja. Helst apps som funkar offline. Luren är en 3Gs.
Det jag skaffat mig än så länge är: Offlinekartor över Las Vegas och “Mall maps”.
Tack på förhand
@uno 52404 wrote:
Ja som rubriken säger så är det dags för en roadtrip genom USA. Chicago till LA, tre veckor. Nu undrar jag vilka apps ni tror jag kan ha nytta av, och vilken GPS-programvara man ska välja. Helst apps som funkar offline. Luren är en 3Gs.
Det jag skaffat mig än så länge är: Offlinekartor över Las Vegas och “Mall maps”.
Tack på förhand
Kolla in oMaps för 15:-, jag hittade även en test som verkar positiv
Samt naturligtvis OffMaps
Navigon är det bästa enligt mig!
Var i Vegas i somras och provade Vegas offline maps och den var helt värdelös. Visade fel position och hade för lite info. +1 för Navigon då den är bäst enligt mig också.
Ps: You lucky bastard! Låter som en grym resa.
Jag kände också att de lutade åt navigon faktiskt.
Hittade en hel del olika “slideguides” till olika städer också, ska kolla upp det närmare sen. Tack för BK-appen, kul grej. Fyll gärna på mer.Ponyboy: Hur var Vegas annars? några tips på det?
Vegas är vad man gör den till, kan vara paradis eller helvete. Sist jag var i Vegas så började det som en dröm, gratis resa och 15 dagars gratis svit i Encore. Första veckan var bara festande och shopp. Vecka 2, klonkad av Devilfish och bustad ur WSOP. Tilta bort några hundra K i Bellagio, festa för hårt i strippklubbarna så pass att jag blev ut “eskorterad”, sista dagarna lika suddiga som filmen Hangover.
Men allt som allt så lär du älska Vegas, inget annat kommer i närheten.
@ponyboy 52812 wrote:
Vegas är vad man gör den till, kan vara paradis eller helvete. Sist jag var i Vegas så började det som en dröm, gratis resa och 15 dagars gratis svit i Encore. Första veckan var bara festande och shopp. Vecka 2, klonkad av Devilfish och bustad ur WSOP. Tilta bort några hundra K i Bellagio, festa för hårt i strippklubbarna så pass att jag blev ut “eskorterad”, sista dagarna lika suddiga som filmen Hangover.
Men allt som allt så lär du älska Vegas, inget annat kommer i närheten.
Jobbigt, fast med mina skills lär jag ju inte komma i närheten av Devilfish, på sin höjd någon billig freezeout-turre. Men poker SKA spelas.
@uno 52820 wrote:
Jobbigt, fast med mina skills lär jag ju inte komma i närheten av Devilfish,
Lol… Tror inte du vill komma i närheten av honom. Har spelat med honom några gånger och han är världens fisk. Alltid full, dålig förlorare och ska hela tiden kommerntera folks spel.
Lycka till och återkom med resultat..
@freebo 52970 wrote:
Aftonbladet: Försökte öppna dörren i luften
Uno?
Haha, inte den här gången 😀
Jag åker först i juni så jag kanske var väl tidigt ute med trådstarten. Men någon annan kanske har nytta av den så länge. Finns det någon rese-apptråd tidigare?
*Bump*
Jaha då var det snart dags. Hittills har jag Mallmaps, igrandcanyon, Swamicity för Chicago och LA, Chicago2go och navigon. iTripbook som resedagbok. Offlinekartorna över Vegas verkade sugiga så jag hoppade dem.
Fyll gärna på.
Du kan ta med mig om du vill! 😀
Nämen nån väderapp kanske?
Kan man köra navigon i Offline läge? hur hittar den då kartor och följer med som en gps vart man är osv?
Tänkte bara lämna rapport nu när jag tagit mig hem. Resan i sig var helt suverän, tyvärr kan jag inte säga samma sak om telefonen. Navigons GPS funkade klockrent och styrde oss helt rätt kring Chicago, inga problem så långt.
Men på fjärde dagen (av 22) så fick luren solsting och har inte funkat sen dess, vet faktiskt inte vad som hände, den bara dog. Den fattar inte ens att det sitter ett simkort i den så det blir att lämna in den imorrn.
Sammanfattat så var den verkligen en tillgång så länge den funkade, tack för alla tips som dök upp även om jag inte hann använda allt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.