Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Facetime utan wifi än ?
-
AuthorPosts
-
iClarified – iPhone – How to Enable FaceTime Video Calling Over 3G Using My3G
Har någon lyckats att köra facetime utan wifi än ?
Tänkte med My3g eller 3g unrestrictor ?
Nu när lurarna är jailbreakade.Tack
// TwiZteD
Jag tror inte att det kommer att gå, då codecen kräver större bandbredd.
skulle tro att det kommer fungera i framtiden över 3g, videon måste ju vara någelunda skalbar
Jag tror de kommer att gå , jag har lyckats få 700 kb / ner och 190 kb / upp genom 3g nätet i telenor, utan så kallat hot spot 🙂
Försökte med 3g unrestrictor, men står bara att man måste vara på WiFi
Någon som har lyckats än ?// TwiZteD
Du kan inte bara titta på hastigheten.
3G data paketeras på ett annat sätt, och du förlorar en del där.
Därför är det svårt att få bra ljud över voip tröts att du har bandbredd så det räcker@iPhoneReservdelar.se 72583 wrote:
Du kan inte bara titta på hastigheten.
3G data paketeras på ett annat sätt, och du förlorar en del där.
Därför är det svårt att få bra ljud över voip tröts att du har bandbredd så det räckerOk de låter lite tråkigt, men förhoppningsvis så kanske dom gör en ny app som liknar facetime , som klarar det och använder sig av iphone 4 🙂
Kan alltid hoppas// TwiZteD
iPhone är tyvär anpassat för USA, Vi minns alla att den inte ens hadde mms en självlarhet här.
Nu hyllar de facetime som om det var nåt nytt, jag hadde videosamtal för 6-7 år sen på min motorola A1000.
Så Apple kommer säkert att ta till sig eu marknaden och anpassa appen efter ossMy3G Gets Updated And Allows FaceTime Calls Over 3G
My3G Gets Updated And Allows FaceTime Calls Over 3G | FSMdotCOM
My3G : FaceTime Over 3G is finally a reality! | iPhone 4
// TwiZteD
Att facetime inte skulle fungera på 3G-nätet bara för att 3G maxar på 700kbit? iPhone 4 har turbo3G och den klarar videosamtal i Skype när man tethrar. Det enda negativa med 3G är pungen på 150ms.
Ingen tvekan om att skype fungerar de har ju släpt skype till 3g och anpassat den därefter.
Jag är fortfarande tveksam om hurvida facetime kommer fungera i 3g nät då den inte är tänkt för det
De riktiga videosamtal som går över 3G har reserverad bandbredd så det blir alltid braiClarafied guide här
iClarified – iPhone – How to Enable FaceTime Video Calling Over 3G Using My3G
Såg nyss en ett filmklipp
YouTube – FaceTime over 3G – 9to5mac
Man använder my3g från rockapp så går det 🙂
Finns lite olika videor här
YouTube – FaceTime Call Over 3G Network
YouTube – How to make iphone 4 facetime calls over 3g not wifi!!!
Håller på att försöka få det att fungera nu…
How to:YouTube – Use Apple’s FaceTime over 3G on iPhone 4 using the “MY3G” Jailbreak App!
// TwiZteD
Du kan nu göra videosamtal med Fring-appen. Finns i Appstore
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.