Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Familjesynkad kalender
-
AuthorPosts
-
Jag och hustrun har 3G och 3GS. Vi önskar synka våra kalendrar så att vi ser varandras schemalagda aktiviteter med olika färger. Vi har flera olika kalendrar nedladdade i telefonerna men jag antar att de är skall till den vanliga kalendern. Den vi använder helst är week calendar.
Vi har varsitt gmail-konto. Vi vill i huvudsak kunna skriva in aktiviteter i telefonen, ej i datorn.
Jag söker en bra instruktion hur jag skall få till detta. har hållt på mycket men ej fått till det. Måste man lägga upp exchange-konto?
mvh
Johan
@johan_ben 81402 wrote:
Jag och hustrun har 3G och 3GS. Vi önskar synka våra kalendrar så att vi ser varandras schemalagda aktiviteter med olika färger. Vi har flera olika kalendrar nedladdade i telefonerna men jag antar att de är skall till den vanliga kalendern. Den vi använder helst är week calendar.
Vi har varsitt gmail-konto. Vi vill i huvudsak kunna skriva in aktiviteter i telefonen, ej i datorn.
Jag söker en bra instruktion hur jag skall få till detta. har hållt på mycket men ej fått till det. Måste man lägga upp exchange-konto?
mvh
Johan
Hej,
Du skall lägga till hennes gmailkonto som ett exchange konto på din telefon och välja att bara synka kalender och vice versa på hennes, alltså ditt konto på hennes telefon men bara synka kalender.
Sen väljer du i kalendrar vilka som skall visas, din egen, bara hennes eller båda.
Du har sen möjlighet att lägga till händelser i hennes telefon och i din egen på varje händelse enskilt.
Du kan alltså inte ha samma händelse i bådas kalendrar så ibland blir det dubbelt.
Jag visar bara min egen kalender, men lägger till grejor i fruns kalender när jag behöver meddela henne om en händelse som jag har i min lur.
Tack för svaret, men det funkar ännu inte. Jag började med att lägga till hennes gmail som ett exchange i min lur men det gick inte, fick felmeddelande att jag hade fel lösen. Jag valde det lösenordet hon har i sin gmail. Vilka är de andra uppgifterna som skall fyllas i?
Hmm, behöver mer hjälp.
* Jag har nu lagt upp exchangekonto till varandras telefoner. Skall jag lägga upp exchangekonto till egen gmail oxå.
* Alla gamla poster i kalendrarna ligger på “lokal” kalender, hur får man över dem till gmail-kalendern?
* När man skriver in nya psoter i kalendern i telefonen, vilken kalender skall man då använda? Lokal, exchange, CalDAV?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.