Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Får det inte att funka med UltraSn0w
-
AuthorPosts
-
Tja! Har verkligen gjort allt! Prövat med både redsn0w 7.0.1 och 7.0.2. ” Har inte jailbreakat båda på samma gång” . Går skitbra att jailbreaka med både.. Sen laddar jag ner Ultrasn0w ” har inget simkort i ” sätter i sim kortet start om telefonen men får ingen signal.. Blir bara ” no bars ” Prövat med en custom restore file som jag hittade här.. Men får ändå samma problem.
Iphonen är en 16G firmwire 3.0 baseband 04.26.08.
Sim kortet är ett Tele2/Comviq
Har du testat att återställa nätverksinställningarna?
Inställningar > Allmänt > Återställa > Återställa nätverksinställningar.Jag fick samma problem när jag först installerade Ultrasn0w.
Hoppas det hjälper!Nopp det har jag inte prövat… Ska göra det när jag kommer hem är på jobbet =(
Tack på förhand =)
Prova starta om också…. Om du inte gjort det
Det har jag prövat.. men ska prova att återställa nätverks inställningarna sen när jag kommer hem..
Nu prövade jagmed att återställa nätverks inställningarna.. Men får samma problem.. Läste nyss på Dev-team blog att det är fler personer än jag som har samma problem… Hoppas dom kommer på en lösning snart
Kan vara en sådan enkel sak som att du har aktiverat 3g’n eller så att den är aktiverad från början…. Inställningar > Allmänt > Nätverk
Om inte så ställ av 3g’n, sen återställ alla inställningar i iphonen ( Inställningar > Återställ > Återställ alla inställningar )
Där efter peta ut kortet och sedan låt hela modulen vara ute och håll inne power knappen till den säger “slide to power off” sen sätter du igång den igen
Och när du kommer till din lösenkodlås om du nu har de, så lås upp så du kommer in i menyn där kommer den att säga inget simkort installerat, sen in med simkortet så tror jag att de ska funka. Om inte när du skrivit in pinkoden gör inget, för på min kom det upp att jag skulle låsa upp mitt simkort 2 gånger sen tog det aa kanske max 5 sek sen funka de.
Värt att pröva, bara hobby grej men kan funka Hade klabb med min gamla version nämligen så ^^
Lycka till!!tack för tipset.. Men funkade tyvärr inte..
Får nog vänta o se om Dev-team skriver nåt om detta..
Körde med iClarifed guiden..
Har prövat med orginal restore filen och en custom file restore fil som jag hittade här.. Men endå samma problem.. Får försöka klura ut någe hehe =)
Har samma problem jag.. fast med Tre istället. Trist när det inte fungerar. Ingen lösning till detta ännu?
@raven305 36135 wrote:
Körde med iClarifed guiden..
Har prövat med orginal restore filen och en custom file restore fil som jag hittade här.. Men endå samma problem.. Får försöka klura ut någe hehe =)
Något måste du göra fel bara.. tyvärr men något stämmer inte, sådanafall ärdet fel på din iphone kan jag säga… för detta ska vara klanderfritt i stora drag
Har du INGET simkort i när du jailbrejkar? eller precis innan du installerar ultrasn0w? I så fall har du ju felet där, klart och tydligt. Du måste ha ett simkort som är till för den operatörslåsningen din iphone har. Så är din telialåst måste du ha teliakort i när du jailbrejkar och sen installerar ultrasn0w annars kan iphonen inte aktivera sig självt efter jailbrejk t.ex. När du installerat ultrasn0w så tar du och stänger av telefonen och drar ut simkortet och sen i med vilket annat simkort som helst (samma operatörskort går bra) och så ska det funka.
Går liksom inte att misslyckas 🙂
@miche 36258 wrote:
Har du INGET simkort i när du jailbrejkar? eller precis innan du installerar ultrasn0w? I så fall har du ju felet där, klart och tydligt. Du måste ha ett simkort som är till för den operatörslåsningen din iphone har. Så är din telialåst måste du ha teliakort i när du jailbrejkar och sen installerar ultrasn0w annars kan iphonen inte aktivera sig självt efter jailbrejk t.ex. När du installerat ultrasn0w så tar du och stänger av telefonen och drar ut simkortet och sen i med vilket annat simkort som helst (samma operatörskort går bra) och så ska det funka.
Så man måste ha orginal simkort för att kunna aktivera ?
Jag återställde min i itunes med Wester custom restore, o får fortf ingen täckning.
Innan jag testade westers testade jag den från iclarified med samma resultat.
Iofs har jag haft ett comviq kort i hela tiden, kanske det som är felet?
@nejo 36260 wrote:
Så man måste ha orginal simkort för att kunna aktivera ?
Jag återställde min i itunes med Wester custom restore, o får fortf ingen täckning.
Innan jag testade westers testade jag den från iclarified med samma resultat.
Iofs har jag haft ett comviq kort i hela tiden, kanske det som är felet?
Bara du har ett simkort från den operatör som telefonen är låst till. Så räcker med valfritt kontantkort från t.ex telia om det är en telialåst iphone!
Och ja, du måste ha ett kort som fungerar med iphonen när du ska jailbrejka den annars går det inte att få något annat kort att funka hehe.
Jag fixade ett gratis kontantkort från telia som jag använder när jag jailbrejkar min lur för att få den att funka med tele2! Så mitt tips är att beställa hem ett gratis kontantkort från respektive bolag så slipper du pröjsa något för simkortet!
@miche 36258 wrote:
Kolla här asså man behöver varken ha ett sim kort från den operatören som iphonen är låst till, och man behöver inte alls ha det i när man lägger in jailbreak eller installerar ultrasn0w. Det ligger i luren hela tiden och spelar inte någon roll. Det du vill ha sagt med de är sådanafall att om man vill byta operatör så måste man jailbreaka om på nytt och sen använda ett anant simkort? Det är inte så troligt. Det är bara att jailbreaka, få fatt på ett trådlöst nätverk och ladda ner ultrasn0w sen är de bara att tuta och köra. Har testat med 3 olika operatörer, tre, telia, och tele2. UTAN att göra om proceduren igen och igen.
@miche 36296 wrote:
Bara du har ett simkort från den operatör som telefonen är låst till. Så räcker med valfritt kontantkort från t.ex telia om det är en telialåst iphone!
Och ja, du måste ha ett kort som fungerar med iphonen när du ska jailbrejka den annars går det inte att få något annat kort att funka hehe.
….det här stämmer inte riktigt 🙂 ! jag JB:ade med ett kontantkort ifrån TRE fast jag hade en finsk Telialåst iphone.
Jo jag trodde att den va från Telia så ja skaffade ett sånt kontantkort…
Gick fortf ej så jag kollade modellnr o enligt det så va telefonen norsk…
Efter att ha försökt 5gånger med olika jailbreaks & unlocks så sket jag i det o fick tag i killen jag köpte den av o lämnade tillbaka den…
med största sannolikhet var den väll spärrad eller nått, för under “om” så kom det fram att operatör va telia osv, men fick “ingen service”.
@foppatoffel 36302 wrote:
Kolla här asså man behöver varken ha ett sim kort från den operatören som iphonen är låst till, och man behöver inte alls ha det i när man lägger in jailbreak eller installerar ultrasn0w. Det ligger i luren hela tiden och spelar inte någon roll. Det du vill ha sagt med de är sådanafall att om man vill byta operatör så måste man jailbreaka om på nytt och sen använda ett anant simkort? Det är inte så troligt. Det är bara att jailbreaka, få fatt på ett trådlöst nätverk och ladda ner ultrasn0w sen är de bara att tuta och köra. Har testat med 3 olika operatörer, tre, telia, och tele2. UTAN att göra om proceduren igen och igen.
Nä, du förstod nog inte mig alls, inte någonstans verkar det som!
Och nej, varför ska du behöva göra om proceduren för varje operatör, det verkar ju korkat då ultrasn0w eller yellowsn0w tar bort operatörsspärren!
Det jag menar är att för att kunna dra ner ultrasnow eller yellowsnow så måste du ha tillgång till nät eller få mobilen att aktivera sig med korrekt sim. Har du trådlöst hemma när du gör det så är det en annan sak dock. Sen om man inte behöver aktivera luren med ett simkort från t.ex telia så spelar det ju ingen roll vad för simkort man har i, då behöver man ju inget alls, men det är vad jag lärt mig och det har funkat utan problem varenda gång när jag gjort så.
Vad menar du med “det ligger i luren hela tiden” ? Vad för något simkortet som du förklarar att man inte alls behöver ha i? 🙂
testade precis och låsa upp min telenorlåsta lur, och startade om luren med samma kort, får ingen sändning mera, kan inte SMS eller ringa, bara surfa konstigt nog.
Något som har gått snett ?
Tack 🙂// TwiZteD
Miche: sluta skriv sånt du inte har en aning om.. Min är låst till telia och använde tre kortet under hela proceduren… Har man wifi så är det helt onödigt det du säger
förstår inte varför du ens drar upp det då trådskapareb tydligt sa att han redan fått hem ultrasn0w
Tjena
Har samma problem.. Har JB med två olika versioner av redsn0w och testat olika restore filer. Får anigen “no bars” eller Söker… i vänstra hörnet. Har testat med tele2,telia och telenor kort. Med telenor kortet får jag teckning, men inte med telia och tele2 kortet. Mobilen ska ju vara JB och upplåst då jag laddat ned Ultrasn0w plus att telefonen var telia låst när den köptes. Uppdaterad till 3.0.
All hjälp uppskattas!
MvhJag har också samma problem har jb och ultrasnow, funkar med telia men inte med comviq :/
Fick min Iphone att funka nu iallafall.. Men inte på Tele2/Comviq.. Det enda kortet som funkade i den va Telenor.. Fattar inte hur med det enda som funkade…
@raven305 37863 wrote:
Fick min Iphone att funka nu iallafall.. Men inte på Tele2/Comviq.. Det enda kortet som funkade i den va Telenor.. Fattar inte hur med det enda som funkade…
Funka de bara med telenor så har du antagligen 3.1…
Annars gör du bara fel asså inte för att vara tjatig… men aa du gör fel dåNopp är firmwire 3.0 på min 16 GB
Har inte vägat uppgraderat min 8 GB min prövade det igår.. Gjorde jailbreaking sen installerade Ultrsn0w.. Ingen problem den funkar klockrent! Så jag tror inte att jag gör fel..
Prövade göra om allting igen på min 16 GB men funkar inte med Tele2/comviq enbart Telenor funkar.. Men min 8 GB kan jag ha vilket sim kort som helst i utan problem..
Sett på andra forum att folk har problem med Tele2/Comviq..
@raven305 37924 wrote:
Nopp är firmwire 3.0 på min 16 GB
Har inte vägat uppgraderat min 8 GB min prövade det igår.. Gjorde jailbreaking sen installerade Ultrsn0w.. Ingen problem den funkar klockrent! Så jag tror inte att jag gör fel..
Prövade göra om allting igen på min 16 GB men funkar inte med Tele2/comviq enbart Telenor funkar.. Men min 8 GB kan jag ha vilket sim kort som helst i utan problem..
Sett på andra forum att folk har problem med Tele2/Comviq..
Okejokej aa då finns det nog inget man kan göra, så insatt i det är jag ej. Men detta kan jag nu så. Men använd din 8gb så länge?
EDIT: Ber samtidigt om ursäkt för mina kommentarer om hur fel du gjort och sådant, sorry än en gångDet är lungt =) Är glad för det hjälp som du o andra har erbjudit mig.. §6 GB är till min flickvän därför jag verkligen vill ha igång den.. Men få se om jag löser det nån gång =) hehe
hejsan..Jag har en Iphone 3G 16GB 3.0 jag har också gjort exakt så som ni har gjort jailbreakat den och osv har installerat ultrasn0w och försökt låssa upp skiten men problemet är att jag sätter in mitt telenor kort o de funkar i ca 10min ser står det inget nät? vad e felet? jag tar bort sim kortet och kolla på Inställningar sen om min Iphone så står det Operatör: Telenor 4.0? vad mennas med det?
mvh
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.