Får inte igång 3G på iPhonen?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Får inte igång 3G på iPhonen?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 32

Goddag.

Har nyss sålt min iPhone 1.0 och skaffat mig en iPhone 3G. Valde fastpris för 3G och sånt shit för 199:-/månaden.. Dock så får jag inte igång 3G, det är aktiverat och jag har provat med att starta om iPhonen, startat om 3G, satt på slagit av flygplansläge men inget fungerar..

Någon som vet hur jag kan lösa detta? 🙂

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Vart bor du? 3G är igång när du har en 3G-ikon där uppe till vänster.

Men det låter mer som att du inte har någon 3G-täckning där du bor om du verkligen inte får igång det.

Halle
    Member
    Post count: 837

Faktiskt upplevt väldigt kass 3G täckning med min. I Jämförelse med min P1i (3 som operatör) som fungerar klockrent överallt, så tappar min iphone helt kontakt med nätet när man har 3G aktiverat när man rör sig i en större matbutik etc.

Dock tror jag inte detta är ett telefonfel, utan snarare Felia som inte har styrt upp sitt 3G-nät ordentligt. Har nämligen en kompis som äger en gammal Q-Tech med operatören Telia. Han upplever alltid problem med mottagningen så fort han kommer inomhus.

Dock klagas det ju duktigt runt om på iphones 3G-täckning på diverse forum…

fecker
    Member

Det har ingenting med täckningen att göra. Har t.o.m EDGE-täckning här, och har kommit ut på 3G-nätet tidigare med en annan mobil och operatör. Var lite närmre stan tidigare och inte ens där fungerade det.

Bor förövrigt mellan Västerås och Uppsala.

EDIT:

Enligt Telias karta, där man kan se vart 3G finns tillgängligt, så står det att 3G finns i min stad. Finns t.o.m Turbo-3G runt stan.

Senjin
    Member
    Post count: 22

Prova att göra en återställning.

frojK
    Member
    Post count: 69

Har du fått ett nytt simkort? Eller är det gamla simkortet du hade till din 1.0 och om i sådana fall; funkade 3G på det?

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Some Halle ovan har skrivit så suger 3G-täckning på iPhone, men det är väldigt konstigt att du inte alls får igång det. Prova en återställning som Senjin föreslog. Annars är det bara att knalla iväg till Telia…

fecker
    Member

Tack för svaren. Ska försöka med en återställning nu. 🙂 Återkommer senare.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.