Får inte välja restore fil

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Får inte välja restore fil

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Jag tänkte följa den här guiden “How to Capture Your iPhone 3GS iBEC and iBSS (Windows)” till min nya 3Gs som jag hämtade idag.

iClarified – iPhone – How to Capture Your iPhone 3GS iBEC and iBSS (Windows)

Men jag kommer bara till steg 4 då iTunes säger att “iPhone-enheten inte kunde återställas eftersom filen med fast programvara inte är kompatibel”

filen “iPhone2,1_3.0_7A341_Restore”

Någon som vet hur man löser det här?
    Kan det eventuellt vara iTunes som blockerar den? Kör nu iTunes ver 8.2.1.6

Tacksam för hjälp!

Mvh

Pear
    Member
    Post count: 322

Grymt! Inte bara jag som har detta problem. Antar att du sitter på en vista du också?
    Lite surt nu när 3.1 snart släpps och om man inte vill uppdatera. Måste snart blåsa om telefonen så ska nog göra det nu när de bara e 3.0.1 som gäller.

Någon som har en lösning? Händer, precis som för ovanstående, ingenting när man trycker shift + återställ. De e som om man inte höll in shift alls.

Robert Smith
    Member
    Post count: 115

@gugl1234 40310 wrote:

[url=http://www]Inlägg raderat & Anv bannad/Mod[/url]

Kan någon admin radera detta. Länk till en bluff sida… Vill man göra riktiga IQ tester är det Mensa Sverige som gäller.

iNDEPENDENT
    Member
    Post count: 3

Jag har fått det att fungera på två andra datorer nu. En med Win XP och en Vista då har jag använt mig av en äldre version av iTunes (v 8.2.0).

Men om det verkligen har varit iTunes som gjort skillnaden undrar jag…
    Testade med att göra restoren på en av de fungerande datorerna sen köra redsn0w på min egen vilket resulterade i typ samma sak (att restorefilen inte kändes igen).
    Hela processen ink jailbreak med redsn0w funderade utmärkt på de två andra datorerna.

För övrigt kör jag Win 7 om eventuellt det kan vara det som spökar?

mvh

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.