Får jag en tethered eller untethered 4.2.1?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Får jag en tethered eller untethered 4.2.1?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 29

Hej!
    Riktigt dålig med det här med baseband och tethering så skulle uppskatta lite assistans. Har en 3GS med version 3.1 och baseband 05.11.07. Om jag skulle uppdatera till IOS 4.2.1, skulle min baseband uppgraderas så jag kommer få en tethered 4.2.1 eller blir den untethered eftersom jag skaffade min iPhone före den där veckan man skulle för att inte få nya basebandet?

Tack på förhand!

Edit: Om det nu blir tethered, skulle den även bli det om jag uppdaterade till 4.1?

TrueType
    Member
    Post count: 28

Hej Skippy!
    Tethered och Untethered beror på de som gjort Jailbreak:et och om de utvecklat det till Tethered eller Untethered.
    Eftersom att det finns många olika jailbreak exploits så får du ju kolla det på deras hemsida, eller googla! 😉
    Skulle du uppdatera över Apple så blir den ju givetvis varken Tethered eller Untethered eftersom att då jailbreak:ar du ju inte den.

Det kommer säkert att finnas guider till hur du uppdaterar iOS utan att uppdatera BaseBand. Men ha tålamod.

Untethered = Efter du jailbreakat telefonen så kan du starta om telefonen utan problem.
    Tethered = Vid varje uppstart av telefonen måste man köra jailbreak applikationen igen för att bibehålla jailbreak-status.”

Var bara tvungen att svara! 😛

Valentine
    Member
    Post count: 182

jag återställde min mobil idag, då blev det 4.1? konstigt.

TrueType
    Member
    Post count: 28

@valentine 83502 wrote:

jag återställde min mobil idag, då blev det 4.1? konstigt.

Ja det var konstigt… De brukar ju alltid ändra det när en ny firmware släpps.
    Men de kanske har slarvat. 😛
    Kommer väl snart!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.