Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › fast i 3194 fortfarande [SOLVED]
-
AuthorPosts
-
Hejsan!
Jag har haft problemet med 3194 som många andra och har följt anvisningarna i tinyumbrella men är fortfarande fast i Itunes- och sladdloggan!Vilken guide bör jag nu följa för att låsa upp den?
Tidigare hade jag problemet 1015 och följde då den guiden för att lösa det och får därefter 3194. Jag hade ingen sparad SHSH så jag körde med en 4.3.1 uppdatering med sn0wbreeze och har därefter error 3194 som sagt
tack!
3194-error’n kommer pågrund av att Apple inte signerar äldre mjukvaror.
Prova uppdatera din telefon till senaste mjukvaran.
när jag skriver in den där koden i “hosts” så står det att filen inte kunde skapas…
vad beror detta på?skulle du kunna länka en korrekt guide eftersom det förut inte funkade för mig när ja skulle jailbreaka mig ur 1015 och då fick 3194
Ska du ha den upplåst, jailbreakad eller helt original?
helst skulle jag faktiskt vilja ha den original, men viktigaste bara att den är upplåst
Ja men, upplåst på vilket vis menar du? Så du kan använda vilket simkort du vill?
om jag skulle kunna få den i original så skulle det vara prima!
@filleman 92108 wrote:
om jag skulle kunna få den i original så skulle det vara prima!
Checka den guiden, fast använd en 4.3.3 ipsw istället.
@cophe 92110 wrote:
Checka den guiden, fast använd en 4.3.3 ipsw istället.
gjorde det nu men fick 1015 igen 🙁
den har jag följt förut och fick ju då 3194 haha?
men jag skall alltså följa Jailbreaka iOS 4.3.1 för iPhone, iPad och iPod Touch (PwnageTool) | iPhoneguiden.se
?
Är det 4.3.1 du ska ha då? För att du ska kunna återställa till 4.3.1 så måste du ha SHSH sparade.
det spelar ingen roll vilken firmware jag ska ha i detta läge haha!
men jag har inga SHSH sparade överhuvudtaget så då funkar väl inte guiden du skickade?
i den ska jag väl då följa 5,2 bara?Det du behöver göra nu, det är, återställ den i iTunes som vanligt. Inga trix. Du får då ett 1015-error. Det du behöver göra sedan, är att kicka den ur recovery mode. Prova då denna guiden. Exit iOS 4.3.3 Recovery Mode Loop Using TinyUmbrella (Fix Recovery) | Jaxov
Finns ett tiotal olika guider för “kick out of recovery” så hoppas inte på den första för mycket. Men jag är ganska säker på att någon av dem kommer fungera. Ha lite tålamod bara. Vi löser detta!
skall provas!
tack för DITT tålamod med mig hahaJag har tålamod tills de att du har fått igång telefonen. Tro mig, du är inte den första som har sådana här problem. Och ska sanningen fram, så är där nog inte en som blivit missnöjd.
guiden funkade faktiskt! tack så jättemycket!
Nu är det så att jag tidigare använt mig av Telia men har i en teliabutik faktiskt betalat 300 spänn för att få låsa upp telefonen till tele 2 och då slippa att låsa upp den på annat vis!
Har dock tappat bort pin-koden till mitt telia-sim så det står “the sim card inserted in this Iphone is Pin locked” i Itunes när jag har mitt tele-2 sim i… trots att jag betalade demMåste jag nu låsa upp den på ett annat vis?
Den menar inte att den vill ha pin-koden till ditt Tele 2 simkort?
jag skrev in pin-koden men det står fortfarande på itunes att den är låst och på telefonen kan jag bara göra nödsamtal
Ha itunes igång, dra ur sladden så den försvinner. Sedan sätt i den igen.
så den försvinner? itunesloggan och sladden på skärmen försvinner inte när jag drar ur sladden ur iphonen
Det är en bugg i iTunes som gör att den inte kommer vidare själv i det steget, strax efter en återställning.
Därför måste man ha iTunes igång när man drar ur sladden från telefonen. Telefonen ska försvinna ifrån itunes. Efter det kan man sätta i sladden igen.
Detta fungerar vid vissa tillfälle.
@filleman 92169 wrote:
så den försvinner? itunesloggan och sladden på skärmen försvinner inte när jag drar ur sladden ur iphonen
Då är den i recovery-mode igen ju?
vilken kung du är!
Nu kan jag återställa den med säkerhetskopian som jag hade förut!
tack som fan! om du kommer till Stockholm så bjuder jag på godis hahaSkönt det löste sig till slut.
Stockholm – godis. I’ll remember.
Galet!
Kan jag nu i fortsättningen uppdatera telefonen genom en vanlig itunesuppdatering eller måste jag göra på annat vis? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.