Fast i Geohot bild.

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 52 total)
  • Author
    Member
    Post count: 32

Var på jobbet och så hängde sig luren och av sig själv starta den om, då den är theterd så ville jag ej det. När jag väl kom hem så gjorde jag som jag brukar göra med blackrain men den hänger sig vid Geohots bild. Kommer ej vidare.
    Tips? Har 3.1.2 det är en Iphone 3gs med nya bootromet.

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@phr34k 57833 wrote:

Var på jobbet och så hängde sig luren och av sig själv starta den om, då den är theterd så ville jag ej det. När jag väl kom hem så gjorde jag som jag brukar göra med blackrain men den hänger sig vid Geohots bild. Kommer ej vidare.
    Tips? Har 3.1.2 det är en Iphone 3gs med nya bootromet.

Prova att köra Blackra1n en gång till.

Molo
    Member
    Post count: 196

Jag fick exakt samma problem som dig… Testade att köra Blackra1n säkert 40 gånger men det funkade ej. Så om det ej dunkar så testa “omgradera” till 3.1.2 annars är det bara 3.1.3 som gäller… Jag fick lov att använda 3.1.3. Hoppas detta hjälper!

///Cappe

PhR34k
    Member

@molo 57854 wrote:

Jag fick exakt samma problem som dig… Testade att köra Blackra1n säkert 40 gånger men det funkade ej. Så om det ej dunkar så testa “omgradera” till 3.1.2 annars är det bara 3.1.3 som gäller… Jag fick lov att använda 3.1.3. Hoppas detta hjälper!

///Cappe

Har testat säkert 20ggr att blackraina men hjälper ej. Testade att ominstallera med 3.1.2 men den säger att den inte är godkänd för denna version etc..

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Phreak, vad var det sista du installerade från Cydia innan den hängde sig? Testa även att boota den med Redsn0w 0.94

PhR34k
    Member

@freebo 57863 wrote:

Phreak, vad var det sista du installerade från Cydia innan den hängde sig? Testa även att boota den med Redsn0w 0.94

Installerade förut nåt iBar tror jag det hette, så man fick någon sorts extra meny, men för att köra den var man tvungen att installera nåt till program men jag tyckte det funka piss så jag avinstallera iBar men inte det andra?. Detta var för över en vecka sen. Annars har jag inte installerat nåt förutom standard programmet för att kunna installera nerladdat matrial.
    Jag var inne imorse däremot för att kolla ifall min vad backupad. Har aldrig använt cydia så mycket.

livecore
    Member
    Post count: 53

jag har EXAKT samma problem, blir heeelt galen om inte detta löser sig snart.

Iphone 3gs 3.1.2 nya bootroomet

BarateaU
    Member
    Post count: 211

Vi kan skapa en klubb “fast i boot logo” gänget.
    Kan ju alltid flasha in 3.1.3, jätte fin och dyr mp3 spelare 😛

livecore
    Member

joooobbbiiigt

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@livecore 58152 wrote:

Fick fan nog, slog mos på skiten med en stekpanna och hämtar ut min nya på försäkringen nu någon dag, i hopp på att få det gamla bootroomet..
    :confused:eek:
    äckliga jävla skit geohot

Hoppas fan att du inte är serri.. GL HF med försäkringen! Detsamma gäller att få de nya bootroomet.. Sisodär 20 veckor efter att de börjat göras..

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@livecore 58152 wrote:

Fick fan nog, slog mos på skiten med en stekpanna och hämtar ut min nya på försäkringen nu någon dag, i hopp på att få det gamla bootroomet..
    :confused:eek:
    äckliga jävla skit geohot

Inte undra på att Geohot inte vill jobba på nya jailbreak. Han släppte världens enklaste jailbreak/upplåsning helt gratis och det enda han har fått för det är en massa skit. Lycka till med att få den gamla iBoot, mycket troligare att du kommer få en med fw 3.1.3 och då måste du in på Geohots twitter och vädja om en ny jailbreak/upplåsning.

jouh
    Member
    Post count: 69

Åkte på samma nit när jag installerade iBluenova. Kommer inte längre än till Geohotz’ nylle. Har verkligen testat allt som folk tipsar om på nätet. Det enda som är kvar är 3.1.3…. 🙁

livecore
    Member

@jouh 58168 wrote:

Åkte på samma nit när jag installerade iBluenova. Kommer inte längre än till Geohotz’ nylle. Har verkligen testat allt som folk tipsar om på nätet. Det enda som är kvar är 3.1.3…. 🙁

Det verkar tyvärr som det eftersom att ingen har en lösning på problemet..

Maglar
    Member
    Post count: 17

Har Jb en 3gs med nya bootroomet och skulle efter omstart köra blackrain för att starta den igen men den har stannat på geohot bilden.

Vad göra??

Flyttar till ‘rätt’ tråd /Freebo

Freebo
    Member

Till alla er som fastnat. Testa andra USB-portar alt. andra datorer. Detta ÄR inte olösligt, det handlar om tålamod.

Maglar
    Member

Jag löste det. Gjorde en soft reset och körde blackrain en gång till så funkade det. 🙂

jouh
    Member
    Post count: 69

Lyckades också ta mig ur det efter två dagars ihärdigt gnetande med olika formler. 🙂
    Jag var sååå nära att köra en återställning via itunes till 3.1.3, men skönt att man var så envis!!
    Som jag skrev på xsellize så var det den kombinationen som löste det för min del.
    1- iReb/Fix Rcovery Mode Loop
    2- redsn0w (thethered boot)
    3- blackra1n JB

PhR34k
    Member

Sålde telefon jäveln och köpte en fabriksupplåst men den jäveln funkar inte med tele2. Man blir så trött!

Freebo
    Member

@phr34k 58473 wrote:

Sålde telefon jäveln och köpte en fabriksupplåst men den jäveln funkar inte med tele2. Man blir så trött!

Ja är det en äkta factory unlocked så ska du kunna ringa med vilket SIM som helst. Var köpte du den?

Bmode
    Member
    Post count: 201

blir galen… apple har ju gjort ngt med itunes som gör att den inte återställer
    några som helst filer som inte är orginal. Har testat allt i 5 timmar nu men jag
    ger fan upp alltså… kollar hur mkt dom tar för att låsa upp skiten imorrn.

Zaamaya
    Member
    Post count: 239

Ängtar tills det kommer en ny jailbreak/uplåsnig

ashe
    Member
    Post count: 15

@molo 57854 wrote:

///Cappe

Hur omgraderar man till 3.1.2. har samma problem.

Freebo
    Member
    Serbian
    Member
    Post count: 28

@maglar 58277 wrote:

Jag löste det. Gjorde en soft reset och körde blackrain en gång till så funkade det. 🙂

har samma problem nu o inget fungerar, blir toookig

har någon nåt bra svar?

Freebo
    Member

Ett par illa skriva alternativ från Modmyi:

Go to iFun-Box NAVIGATE THROUGH RAW FILE SYSTEM

ROOT/LIBRARY/MOBILE SUBSTRATE/DYNAMIC SUBSTRATE

YOU WILL SEE TWO FILES LIYB AND PLIST, DELETE BOTH OF THEM!

OR SSH into your iphone and navigate to

ROOT/LIBRARY/MOBILESUBSTRATE/DYNAMIC SUMSTRATE AND THE PROGRAM SHOULD IN THE FOLDER.

THERE SHOULD BE TWO FILES OF THAT PROGRAM, LIYB AND PLIST.

DELETE BOTH FILES YOUR IPHONE SHOULD REBOOT AND BOOT UP.

ANOTHER WAY WOULD BE

Back up your com.Springboard.plist when your iphone is fully functional.

With SSH go to root/system/library/lunchdeamons/ and look for com.SpringBoard.plist make a copy of it on your desktop.

So if your iphone crashes go to that same folder again and delete old com.springboard.plist and load the one that was working for you before your iphone crashed.

Next time your phone crashes, go to your iphone through SSH or ifun-box or any other program that does the same thing and your iPhone is on Apple Boot Logo dont jump to restore right away, try either one of these methords, it might be quicker way to fix your iphone !

k1piee
    Member

Tjena!

Jag har lite problem med min iPhone 3GS. När jag sätter igång den så står den bara på bootlogan hela tiden utan att ens starta upp, har låtit den ligga så i över 20 minuter och Ingenting händer. Så jag gick in i Recovery Mode och tänkte återställa den med 3.1.2 men när jag försöker göra det genom iTunes så får jag felmeddelandet: “Det går inte att återställa enheten iPhone, fast programvara inte är kompatibel” något i den stilen..

Jag vet inte om jag vågar uppgradera till 3.1.3, eller har det kommit ut en jailbreak till 3.1.3 nu?
    Har lite panik, skulle sälja den imorgon och nu vill den inte ens boota..

Flyttar till en någorlunda passande tråd /Freebo

Freebo
    Member

Du har en s.k. tetherd jailbreak (se FAQn) och startar den genom att köra Blackra1n eller Redsn0w på din dator

k1piee
    Member

Jag har också testat med Pwnage Tool men när jag ska gå in i DFU-mode så stängs telefonen av när jag håller nere både Home och Power knappen efter ungefär 5 sekunder, och eftersom man ska hålla ner dom i 10 sekunder så misslyckas det.. Eller är det bara jag som gör fel?

k1piee
    Member

@freebo 59576 wrote:

Du har en s.k. tetherd jailbreak (se FAQn) och startar den genom att köra Blackra1n eller Redsn0w på din dator

Nej jag har den tidigare Bootromen, köpte den i September. Jag har inte haft några problem alls innan, det var bara nu den verkar ha fått fnatt.

EDIT:
    Förstår inte riktigt varför min tråd blev flyttad, men iaf så har jag haft telefonen sedan September 2009, har haft den jailbreakad sedan Geohot släppte Blackra1n. Jag har märkt att den har varit lite seg att starta upp ibland (jag har aldrig behövt använda mig utan blackra1n osv för att starta upp den) men nu så vägrar den gå förbi bootlogan, alltså Apples logga och inte Recovery logan. Går jag in i Recovery så går det inte köra restore på en IPSW pga. felmeddelandet jag skrev. Och som jag sa innan så stängs telefonen av om jag håller in Power + Home runt 5 sekunder så jag kan inte komma in i DFU-mode… Någon som kan hjälpa mig här?

k1piee
    Member

Jag lyckades fixa det. Hade den avstängd i nån timme sen kom jag in i DFU-mode utan problem och lyckades köra en restore på den.

wwiktor
    Member
    Post count: 16

@k1piee 59586 wrote:

Jag lyckades fixa det. Hade den avstängd i nån timme sen kom jag in i DFU-mode utan problem och lyckades köra en restore på den.

Verkar ha samma problem fast med iphone 3g.. i övrigt allt lika.. vad menar du med restore efter att du kommit in DFU-mode? Blackrain? pwnagetool? hur gör man en restore?

leila
    Member
    Post count: 3

Köpte min Iphone 3gs i januari 2010, jailbreakade med blackra1n då, har inte uppgraderat något på den sen dess. Fungerat felfritt och har inte varit några problem att reboota genom blackra1n när jag behövt starta om den. I söndags hängde sig telefonen och jag tänkte kallt reboota genom blackra1n, men gick inte på min dator (OS X Leopard). Testade på en kollegas burk (OS X Tiger) och då funkade det. Skönt tänkte jag och använde telefonen som vanligt under dagen. På eftermiddagen hängde den sig igen men nu lyckas jag inte boota äns genom min kollegas burk. Jag har testat på MAX OS X Tiger, Leopard, Snow Leopard, Windows Vista, på flera usb-portar, olika sladdar och flera gånger på varje. Inget funkar. Händelseförlopp:

-Jag kör igång Blackra1n
    -Jag kopplar in min iPhone
    -Itunes startar och säger att den är i återställningsläge.
    -Jag stänger iTunes
    -Jag klickar på make it ra1n
    -Några sekunder senare står det success och pop up-rutan kommer
    -Ungefär samtidigt kommer Geohot-bilden fram och jag väntar i ca 10 min, snurrhjulet drar superkort och fryser. Jag väntar ca 3 min och då rebootar iphonen till USB-sladd-läget

Jag har surfat åtskilliga timmar på problemet och hittat flera som verkar ha samma bekymmer men få som löst det och ännu färre som vet hur de löste det. Jag har gett upp hoppet om att få tillbaka min bilder och kontakter vilket såklart svider men det går ju ändå inte att köra reset vad jag förstått eftersom man inte vill ha 3.1.3. Det känns helt sjukt att lägga min relativt nya iPhone åt sidan tills OS 4.0 och tillhörande jailbreak kommer.

Den här killen verkar ha en idé om hur man kan lösa det genom pwng-tool. Jag har försökt men jag fastnar i pwgt-tool på connect device to USB.

Har nån något tips/råd till mig? Jag är mycket villrådig och en del uppgiven.

Jag kör tele2 så den är totalt värdelös utan jailbreak.

Ponyboy
    Member

@leila

Min iphone fastnade också i bootlogon för några dagar sen och jag provade allt för att kunna få igång den igen. Jag provade Freebos tips några radera upp om att radera filerna LIYB och PLIST från ROOT/LIBRARY/MOBILE SUBSTRATE/DYNAMIC SUBSTRATE. Provade även att redigera all möjligt i /System/Library/LaunchDemons/com.apple.SpringBoard.plist. Att radera Watchdog filen hjälpte inte heller. Min enda lösning var att återställa till 3.1.2 med SHSH tweaken och jailbreaka igen.

Du har skrivit att du jailbreakade din iphone i januari, om du sparade din SHSH i cydia kan du återställa till 3.1.2 och jailbreaka om. Är du inte säker på att din SHSH har sparats i cydia så kan du kolla upp det med hjälp av Umbrella.

iPhone kan vara underlig ibland, prova att låta den ligga en dag och sen försök att starta den eller låt den ligga vägguttags laddaren en dag och sen försök att starta den igen.

Edit: Angående dina bilder och kontakter så kan du fortfarande rädda dem ifall du kan komma in i system mapparna med hjälp av SSH eller iFunbox. Ladda ner iFunbox och koppla din iphone till datorn medans den har fastnat i bootlogon eller i geohots bild, det tar ungefär 3-4 minuter innan man lyckas komma in i iphone på det sättet och då har man endast ett par minuter på sig innan iphone rebootar sig igen.

Om du lyckas komma in i din iphone med iFunbox så kan du trycka på Camera och spara alla dina bilder i datorn. För kontakter ska du till /var/mobile/Library/AddressBook/ och kopiera filerna AddressBook.sqlitedb och AddressBookImages.sqlitedb till din dator. För att spara dina SMS browsa till /private/var/mobile/Library/SMS och spara filen sms.db.

Schenkmanis
    Member
    Post count: 16

…synd att det inte finns någon bra universell lösning.

Jag tycker att jag har prövat allt jag har kommit över; iReb, Redsn0w, PwnageTool. Nu senast prövade jag att via iTunes återställa den till 3.1.2 – får upp “This device isn’t eligible for the requested build” alt. “error 1600” när jag testar med den IPSW som PwnagTool skapade (jag får även samma fel i PwnageTool, programmet hittar inte telefonen). Laddade ner 3.1.2 härifrån: iPod and iPhone Firmware Download

Är det någon som vill ha byta en Telia 3GS 16 gb mot en dito från 3? :rolleyes:

Freebo
    Member

@schenkmanis 60224 wrote:

Är det någon som vill ha byta en Telia 3GS 16 gb mot en dito från 3? :rolleyes:

Lägg en annons i köp&sälj =)

leila
    Member

Tack som fan för snabbt svar, jag har meckat runt en del nu men oklart hur mkt längre jag har kommit.

@ponyboy 60163 wrote:

@leila

Min iphone fastnade också i bootlogon för några dagar sen och jag provade allt för att kunna få igång den igen. Jag provade Freebos tips några radera upp om att radera filerna LIYB och PLIST från ROOT/LIBRARY/MOBILE SUBSTRATE/DYNAMIC SUBSTRATE. Provade även att redigera all möjligt i /System/Library/LaunchDemons/com.apple.SpringBoard.plist. Att radera Watchdog filen hjälpte inte heller. Min enda lösning var att återställa till 3.1.2 med SHSH tweaken och jailbreaka igen.

Du har skrivit att du jailbreakade din iphone i januari, om du sparade din SHSH i cydia kan du återställa till 3.1.2 och jailbreaka om. Är du inte säker på att din SHSH har sparats i cydia så kan du kolla upp det med hjälp av Umbrella.

Ah jag kommer verkligen inte ihåg om jag sparade SHSH i Cydia eller inte. Jag fattar inte riktigt hur Umbrella fungerar och hittar inte heller någon bra guide på nätet. Du kanske kan hjälpa mig att tolka detta:

-Jag startar umbrella
    -Jag för in mina ECID-värden (enligt denna guide)
    -väljer device version, iphone 3gs 3.1.2.
    -väljer SHSH repository: Saurik – Cydia
    -trycker på Submit
    -Får info “SHSH Saved! File 3007…-iphone-3.1.2.-shsh

Vad betyder detta?

@ponyboy 60163 wrote:

iPhone kan vara underlig ibland, prova att låta den ligga en dag och sen försök att starta den eller låt den ligga vägguttags laddaren en dag och sen försök att starta den igen.

Edit: Angående dina bilder och kontakter så kan du fortfarande rädda dem ifall du kan komma in i system mapparna med hjälp av SSH eller iFunbox. Ladda ner iFunbox och koppla din iphone till datorn medans den har fastnat i bootlogon eller i geohots bild, det tar ungefär 3-4 minuter innan man lyckas komma in i iphone på det sättet och då har man endast ett par minuter på sig innan iphone rebootar sig igen.

Om du lyckas komma in i din iphone med iFunbox så kan du trycka på Camera och spara alla dina bilder i datorn. För kontakter ska du till /var/mobile/Library/AddressBook/ och kopiera filerna AddressBook.sqlitedb och AddressBookImages.sqlitedb till din dator. För att spara dina SMS browsa till /private/var/mobile/Library/SMS och spara filen sms.db.

Jag lyckas inte komma åt iphonen vare sig genom iFunbox eller disk aid. Jag försöker boota som jag beskriv i förra inlägget och klickar på refresh i iFunbox hela tiden men ingen iphone dyker upp.

Det låter ju toppen om jag kan få tillbaka bilderna och kontakterna, så jag vill ju gärna testa lite mer innan jag försöker mig på shsh via sauik (om det nu är möjligt för mig), för jag antar att jag torskar min data då.

Tacksam för alla idéer och tankar.

Ponyboy
    Member

@leila

Jag skrev denna guide förut om hur man kan se ifall ens 3.1.2 SHSH har blivit sparad i Cydias server. Den är dock för windows, du verkar redan kunna ta reda på din ECID i mac så du kan skippa första delen. I Umbrella skriv in din ECID, i “Device Version” välj 3Gs 3.1.2 och i “SHSH Repository” välj Saurik-Cydia. Om den lyckas hitta din SHSH så betyder det att din SHSH är sparad i cydias server och då kan du med denna guide återställa till 3.1.2.

@ponyboy 58400 wrote:

Ladda ner Umbrella här och ladda ner USB View här.
    Koppla din iPhone till datorn, sätt den i recovery mode och öppna USB View.
    17.png

I Option välj Config Descriptors.
    23.png

I Files välj Refresh.
    32.png

Välj Apple Recovery (iBoot) och i högra fältet kan du hitta din ECID.
    43.png

Starta sedan Umbrella.exe i Umbrella mappen du laddade ner.
    umbrella.gif

ECID: Skriv in din ECID som du hittade i USB View.
    Device version: Välj din iphone modell och firmware.
    SHSH Respository:
    ¤ Välj Apple om du vill att Umbrella ska hämta din SHSH och spara den i din dator (sparas i Umbrella mappen).
    ¤ Välj Saurik – Cydia om du vill att Umbrella ska hämta din SHSH och spara den i cydias server och din dator.
    ¤ Välj Localhost om du vill se vad du har sparat i TinyTSS.

Tryck på Submit och Umbrella gör resten av jobbet. Din SHSH kommer att sparas i Umbrella mappen och även i Cydia om du valde det.

Tinytss.exe finns också i Umbrella mappen. Med TinyTSS kan du ladda din SHSH och servera den till Itunes när den försöker verifera din återställning.

Använder du mac så borde du använda dig av iphone-explorer istället för iFunbox. Helst ska du använda dig av SSH för att komma in i en iPhone som har fastnat i bootlogon, men för att göra det måste du ha OpenSSH installerat från cydia. Med andra iPhone Explorer eller “iPhone browser” måste du ha afc2add installerat för att kunna komma åt system mapparna annars kan du endast få tillgång till bilderna.

När du sätter på din iphone och den fastnar i recovery mode kör blackra1n, när den fastnar i bootlogon (i ditt fall Geohot) sätt på iphone explorer och vänta tills den får kontakt(kan ta många minuter). Funkar inte detta för dig så prova med en windows dator och iFunbox annars har jag tyvärr inga andra tips, då kanske du måste återställa och bli av med dina bilder och kontakter.

leila
    Member

Återigen stort tack för all hjälp!

Efter många timmars försök att rädda data genom SSH (jag hade installerat openSSH och bytt lösenord på min iphone några dagar innan den krashade) så gav jag upp.

Med hjälp av din guide och den guide du länkade till lyckades jag återställa den via Saurik SHSH-grejen. Jag jailbreakade och unlockade den igen med Blackra1n, sen hittade jag i Itunes en ganska gammal backup som återskapade och fick därmed tillbaka några foton och större delen av mina kontakter.

Nu ska jag försöka få tillbaka mina gamla appar som jag köpt (i all desperation installerade jag om Itunes till en tidigare version förra veckan) och sedan överväga vad jag drar hem från Cydia.

Kom gärna med inspel på hur jag undvika ett liknande missöde och hur man bäst backuppar.

Tack!

Vanillaface
    Member
    Post count: 19

Samma har hänt mig nu 🙁 Fan oxå.. vill inte återställa… behöver min upplåst, då jag ringer med tele2..
    Vad e softreboot? Hitta inget om det, o hjälper det?

Vanillaface
    Member

Skriver igen, då ingen svarat på mitt förra inlägg:( Fastnar i geohotbild.. Om jag kör en restore med hjälp av sauriks servrar, kommer jag då kunna ringa med tel2 igen??

Freebo
    Member

@vanillaface 60953 wrote:

Skriver igen, då ingen svarat på mitt förra inlägg:( Fastnar i geohotbild.. Om jag kör en restore med hjälp av sauriks servrar, kommer jag då kunna ringa med tel2 igen??

Ja det kommer du att kunna göra. En soft reboot innebär att hålla ned Home + Powerknapparna samtidigt i ca 10 sekunder tills telefonen startar om. Det finns många trådar i samma ämne

https://www.iphoneinfo.se/forum/problem-och-felsokning/7401-fast-vid-aeppelloggan.html#post60780

Ponyboy
    Member

@vanillaface 60953 wrote:

Ja, om du har sparat din SHSH hos sauriks server så kan du återställa till 3.1.2 och jailbreaka/låsa upp igen. Läs inläggen ovan om hur man kollar upp sin sparade SHSH och finns även länkar till guiden om hur man återställer med hjälp av sauriks server.

Vanillaface
    Member

Tack för snabbt svar, måste jag först återställa till 3.1.3? i iTunes. För att sen nergradera till 3.1.2? via surik server. Eftersom jag e fast i geohotbilden.

Ponyboy
    Member

@vanillaface 60961 wrote:

Tack för snabbt svar, måste jag först återställa till 3.1.3? i iTunes. För att sen nergradera till 3.1.2? via surik server. Eftersom jag e fast i geohotbilden.

NEJ, du ska aldrig uppdatera till 3.1.3 genom itunes för då uppdateras din baseband också och det går sen inte att nergradera. Gör som de står i denna guide och återställ direkt till 3.1.2.

tommy3666
    Member
    Post count: 4

Batteri på min iphone tog slut iförrgår. När jah skulle köra “Make it ra1n” för att få igång den, då kommer Geo-gubben upp som den ska. den där tack rutan kommer upp sen står det “waiting for rebot” som de ska.

men den verkar stanna där. cirkeln i mitten som visar att den arbetar kommer upp men snurrar väldigt långsamt (typ ett hack per minut).

efter ca: 7 min eller något startar telefonen om sig och itune och usb sladden kommer upp,

jag ville inte återställa den efter som den då tydligen ska uppdatera sig.

JAg kör med.

Iphone 3GS, 3.1.2, Blackra1n, Sn0w, Rocks, Tele2

Fler som har haft samma problem. Läs genom tråden, du kanske hittar en lösning här.
    Tråd flyttad /Ponyboy

LuDii
    Member
    Post count: 360

vart kan man ladda hem umbrella? Står att filen är privat på länken som finns på denna tråd

Ponyboy
    Member

@ludii 61564 wrote:

vart kan man ladda hem umbrella? Står att filen är privat på länken som finns på denna tråd

Det finns en ny version ute som ska även stödja iPad. Skaparen har däremot bett att man inte skapar direktlänkar till programmet så vill du ladda ner den kan du göra det från hemsisan. The Firmware Umbrella

LuDii
    Member
    Post count: 360

🙁 “Could not get your ECID SHSH for that model/version;sorry” – FAN, jag måste återställa till 3.1.3 va? 🙁

Aliikemal
    Member
    Post count: 15

Är det någon som har lyckats med att få iPhonen att funka? Jag fastnar i Gehots ansikte.. Om någon har lyckats, Hur gjorde du/ni då?

När jag kopplar iPhonen mot datorn, så kommer itunes fram, och där står det “iTunes har upptäckt en iPhone i återhämtningsläge. Du måste återställa denna iPhone innan du kan använda den med iTunes. “

Har en 3GS med 3.1.2

Har märkt en till sak nu, när jag har iPhonen kopplad mot datorn, så startas iPhonen om automatiskt hela tiden. Då har jag inte iTunes eller Blackra1n på.

fireas
    Member
    Post count: 20

Har sedan några timmar tillbaka försökt JBa min iphone (via mac – blackrain). Har fungerat bra innan men nu har det börjat krångla:

– Jag kopplar in telefonen, stänger ner iTunes och trycker på “make it rain”
    – Geohot bilden kommer upp och den arbetar
    – Efter ett tag kommer en “arbetscirkel” upp och den rebootar
    – efter rebooten kommer den där usb kabel mot itunes symbolen upp (DFU mode?)

så här har det varit hela tiden, har tänkt på att kanske återställa telefonen igen (har 3.1.2) men det verkar svårt då itunes automatiskt uppgraderar om jag trycker återställ.

Hjälp:(

Fler som har haft samma problem, läs igenom denna tråd för förslag och tips.
    Sammanfogar trådarna /Ponyboy

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 52 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.